Minulla on 1-vuotias uroskoira. Koiralla on hyvin paksu turkki, ja viime aikoina koiran haju on käynyt hyvin voimakkaaksi. Olen yrittänyt pestä koiraa koirashampoilla, mutta jokaisen pesukerran jälkeen koira haisee vain entistä voimakkaammin, niin, että silmiäni kirveltää ja joudun tuulettamaan ristivedolla koko asuntoa. Onko kyseessä koiran hyvin voimakas ominaishaju, vai onko jokin keino, miten pääsen tästä silmiä kirveltävästä hajusta eroon?
Haiseva koira
7
233
Vastaukset
- poloski
Niin turkkiko se haisee? Onko se kieriskellyt jossain lannassa vai? Jos ei, älä turhaan pese paksua turkkia usein. Kokemukseni mukaan uroskoiran tassuista tulee ärhäkät hajut. Tarttuu mattoihin ja lattiaan, kaikkialle, missä koira liikkuu. Silmien kirvelysi kyllä kuulostaa aika utopistiselta :) Eihän mikään koira ihan hajutonkaan ole. Pyydä hajuarvioita muiltakin, jos vaikka asia on mielessäsi saanut liialliset mittasuhteet. Sitten jos naapureidenkin silmät kirvelee, käänny eläinlääkärin puoleen.
- Länsiviima
Ei ole pyörinyt lannassa tms., kun asutaan alueella, jossa vain hihnassa juoksuttamiset onnistuu. Ja kyllä muutkin havaitsevat hajun, mutta vain minulla silmiä kirvelee.
- 0892557483998023
Hajun täytyy olla luokkaa infernaalinen jos se saa silmät kirvelemään. Silmien kirvely voi aiheutua koira-allergiasta. Tilaa aika esim. ihotautipolille ja testauta asia. Testaavat samalla tukun muitakin mahdollisia allergian aiheuttajia pölypunkeista päivänkakkaroihin.
Ja kun alkaa tästä päivät lämpenemään niin parturoi se koirasi jotakuinkin karvattomaksi ja katso onko sillä iho-ongelmia tai märkiviä paiseita jotka voi aiheuttaa hajua. Korvat ja suun lienet jo tsekannut. Terve ja paskoissa pyörimätön koira ei haise koskaan voimakkaasti. - vqFCWE
-Tutki koiran iho kauttaaltaan, siellä voi olla tulehdus. Kamman avulla näet pohjavillan alle.
-Katso korvat, silmät, ikenet, tassunpohjat, ovatko ok.
-Tarkista anaalit. Seuraa millaista uloste on eli tyhjentyvätkö anaalit ok.
-Tarkista pissavehkeet. Ettei vaan ole tulehdusta alapäässä ja jatkuva pieni tiputtelu voi aih hajun ja on koiralle erittäin kivuliasta.
-Mitä koira syö? Onko virkeä?- cbnmjd
Nuista anaaleista; kuulostaa siltä että anaalirauhasten tyhjentymisen voi jotenkin nähdä ulosteesta? Miten?
Olen miettinyt, että miten niitä oikein voi tarkistaa.. Vaikka kylläpä sen huomaisi jos jotain ongelmaa on. Sen ainakin olen kuullut, että jos koira alkaa haista voimakkaasti on vika yleensä juuri anaalirauhasissa.. - anaalij
cbnmjd kirjoitti:
Nuista anaaleista; kuulostaa siltä että anaalirauhasten tyhjentymisen voi jotenkin nähdä ulosteesta? Miten?
Olen miettinyt, että miten niitä oikein voi tarkistaa.. Vaikka kylläpä sen huomaisi jos jotain ongelmaa on. Sen ainakin olen kuullut, että jos koira alkaa haista voimakkaasti on vika yleensä juuri anaalirauhasissa..Kun uloste on suht kovaa, napakkaa pötkylää, niin silloin se on tarpeeksi jytyä tavaraa, että koira joutuu sopivasti punnaamaan kakkaa ulos ja silloin anaalit tyhjentyvät samalla itestään.
Jos uloste on löysähköä, ne eivät tyhjene.
Jos uloste on löysää, mieti oletko madottanut, onko koira muuten terve ja ennen kaikkea miten ruokit sitä?
- -haisuliini-
Itse aloittaisin ensiksi tämän tuotteen käytön http://findogs.planeetta.com/kauppa/product_details.php?p=1310
Syötä tuo purkillinen ja jos ei se auta eikä koiralla ole mitään näkyviä ongelmia ihossa/anaaleissa/pippelissä kannattaisi miettiä koiran ruokavalion muutosta. Raaka/kotiruoka saattaisi olla ratkaisu ongelmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311519- 2174883
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112588- 1621924
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131378Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401060- 85954