Haiseva koira

Länsiviima

Minulla on 1-vuotias uroskoira. Koiralla on hyvin paksu turkki, ja viime aikoina koiran haju on käynyt hyvin voimakkaaksi. Olen yrittänyt pestä koiraa koirashampoilla, mutta jokaisen pesukerran jälkeen koira haisee vain entistä voimakkaammin, niin, että silmiäni kirveltää ja joudun tuulettamaan ristivedolla koko asuntoa. Onko kyseessä koiran hyvin voimakas ominaishaju, vai onko jokin keino, miten pääsen tästä silmiä kirveltävästä hajusta eroon?

7

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poloski

      Niin turkkiko se haisee? Onko se kieriskellyt jossain lannassa vai? Jos ei, älä turhaan pese paksua turkkia usein. Kokemukseni mukaan uroskoiran tassuista tulee ärhäkät hajut. Tarttuu mattoihin ja lattiaan, kaikkialle, missä koira liikkuu. Silmien kirvelysi kyllä kuulostaa aika utopistiselta :) Eihän mikään koira ihan hajutonkaan ole. Pyydä hajuarvioita muiltakin, jos vaikka asia on mielessäsi saanut liialliset mittasuhteet. Sitten jos naapureidenkin silmät kirvelee, käänny eläinlääkärin puoleen.

    • Länsiviima

      Ei ole pyörinyt lannassa tms., kun asutaan alueella, jossa vain hihnassa juoksuttamiset onnistuu. Ja kyllä muutkin havaitsevat hajun, mutta vain minulla silmiä kirvelee.

    • 0892557483998023

      Hajun täytyy olla luokkaa infernaalinen jos se saa silmät kirvelemään. Silmien kirvely voi aiheutua koira-allergiasta. Tilaa aika esim. ihotautipolille ja testauta asia. Testaavat samalla tukun muitakin mahdollisia allergian aiheuttajia pölypunkeista päivänkakkaroihin.

      Ja kun alkaa tästä päivät lämpenemään niin parturoi se koirasi jotakuinkin karvattomaksi ja katso onko sillä iho-ongelmia tai märkiviä paiseita jotka voi aiheuttaa hajua. Korvat ja suun lienet jo tsekannut. Terve ja paskoissa pyörimätön koira ei haise koskaan voimakkaasti.

    • vqFCWE

      -Tutki koiran iho kauttaaltaan, siellä voi olla tulehdus. Kamman avulla näet pohjavillan alle.
      -Katso korvat, silmät, ikenet, tassunpohjat, ovatko ok.
      -Tarkista anaalit. Seuraa millaista uloste on eli tyhjentyvätkö anaalit ok.
      -Tarkista pissavehkeet. Ettei vaan ole tulehdusta alapäässä ja jatkuva pieni tiputtelu voi aih hajun ja on koiralle erittäin kivuliasta.

      -Mitä koira syö? Onko virkeä?

      • cbnmjd

        Nuista anaaleista; kuulostaa siltä että anaalirauhasten tyhjentymisen voi jotenkin nähdä ulosteesta? Miten?
        Olen miettinyt, että miten niitä oikein voi tarkistaa.. Vaikka kylläpä sen huomaisi jos jotain ongelmaa on. Sen ainakin olen kuullut, että jos koira alkaa haista voimakkaasti on vika yleensä juuri anaalirauhasissa..


      • anaalij
        cbnmjd kirjoitti:

        Nuista anaaleista; kuulostaa siltä että anaalirauhasten tyhjentymisen voi jotenkin nähdä ulosteesta? Miten?
        Olen miettinyt, että miten niitä oikein voi tarkistaa.. Vaikka kylläpä sen huomaisi jos jotain ongelmaa on. Sen ainakin olen kuullut, että jos koira alkaa haista voimakkaasti on vika yleensä juuri anaalirauhasissa..

        Kun uloste on suht kovaa, napakkaa pötkylää, niin silloin se on tarpeeksi jytyä tavaraa, että koira joutuu sopivasti punnaamaan kakkaa ulos ja silloin anaalit tyhjentyvät samalla itestään.

        Jos uloste on löysähköä, ne eivät tyhjene.

        Jos uloste on löysää, mieti oletko madottanut, onko koira muuten terve ja ennen kaikkea miten ruokit sitä?


    • -haisuliini-

      Itse aloittaisin ensiksi tämän tuotteen käytön http://findogs.planeetta.com/kauppa/product_details.php?p=1310

      Syötä tuo purkillinen ja jos ei se auta eikä koiralla ole mitään näkyviä ongelmia ihossa/anaaleissa/pippelissä kannattaisi miettiä koiran ruokavalion muutosta. Raaka/kotiruoka saattaisi olla ratkaisu ongelmaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe