Oon niiiin huolissa siskostani!!

Jaslene96

Hei, oon 14-vuotias tyttö ja oon huolissa mun siskosta :/ Mun sisko on 19v mut silti me ollaan oltu ennen aina tosi läheisiä mut nyt ei enää johki pariin vuoteen olla oltu kun sisko on aina jossain eikä sillä oikeen oo aikaa mulle..
Joka tapaukses sisko kuitenkin asu vielä puoli vuotta sitten kotona ja nähtiin kuitenkin tosi useesti, mutta sitten puoli vuotta sitten sisko sai tarpeekseen ja muutti pois. Sen jälkeen oon nähny sitä noin kerran viikos jos edes sitä eikä ikinä puhuta mistään kunnolla :S
Oon huolissa siitä, kun en tiedä yhtään kunnolla mitä sille kuuluu. Muutenkin ne seikat mitä sen tän hetkisestä elämästä tiedän ei oo mitään kovin hyviä..
Sisko asuu jossain halvas yksiös ei niin hyvässä- kaupunginosassa, oon käyny sielä tasan kerran, ja siellä oli ihan hirvee sotku silloin, tyhjiä pulloja vaan joka paikassa yms.. Sisko ei myöskään oo missään koulus eikä töis, se kai vaan hengaa päivisin sen kavereiden kanssa jotka ei kanskaan tee mitään. Sitten se ryyppää tosi useesti ja käyttää huumeitaki :S Sisko myös varastelee kaupoista ja tekee muutenkin kaikkea laitonta ja sillä on rikosrekisterikin.. Sillä on raha asiatki tosi huonosti, kauheesti laskuja maksamatta, pikavippejä ym. Sitten meiän äiti oli antanu sille rahaa että se sais hoidettuu raha asioita kuntoon, niin se oli lähteny niillä rahoilla sen kavereiden kans Amsterdamiin.
Oon tosi masentunu tän kaiken takia. Mua pelottaa ihan sikana et siskolle tapahtuu jotain :S En tajua kuinka se voi elää tolla tavalla. Äitikin on tosi huolissaan siitä aina vaikka se ei edes tiedä kaikkea mitä mä tiedän. Sitten kun sisko ehkä kerran viikossa jos sitäkään tulee tänne syömään se vaan vakuuttelee että kaikki on hyvin ja pyytää äitiltä rahaa.
Sitten kerran ehkä joku 2 kuukautta sitten ovikello soi joskus kahelta yöllä ja sisko tuli tänne, en tiedä miksi ja se oli ihan sekasin ja itki vaan että sen elämä on pilalla. Mun tuli niin paha olla, kun haluaisin jotenkin auttaa siskoa mutta kun en tiedä miten. Ei me juurikaan puhuta, ja jos olen sille joskus sanonut että olen huolissa siitä, se vaan sanoo että ihan turhaan kaikki on hyvin...
Mitä mä voisin tehdä siskon hyväksi? Oon niin huolissa siitä joka päivä!! Mietin aina että missähän se tänäkin iltana menee. Tää on tosi raskasta myös kun en oikein ole kenenkään kanssa asiasta viittinyt puhua. Monet meidän koulussa tietää mun siskon ja millanen se on, ja mun mielestä se on jotenkin tosi noloa kun kaikki tietää et se on ihan seko ja saan useesti kuulla jotain kuittailuja aiheesta. Tiedän että mun hyvät kaveritkin ajattelee niin, niin sen takia en viitsi niidenkään kanssa oikeen hirveesti siitä puhua. Sitten taas toisaalta jotku ilmeisesti ihailee sitä, ja viime viikolla yks poika tuli sanoon mulle et voinko hommata sille pilveä siskoni kautta, en todellakaan voi!!
Pliis auttakaa mua joku, mitä mä voisin tehdä siskoni hyväks :S

2

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toivottavastiauttoi

      Et sinä oikein voi tuohon tilanteeseen puuttua, mielestäni sinun kannattaisi kertoa siskolle että kannat hänestä huolta, tai mahdollisesti puhua asiasta vanhempiesi kanssa? VOIMIA SINNE TEILLE KAIKILLE!

    • Eevi...

      Etpäsä voi tehdä mitään. Ootkin varmaan puhunu sille miten huolissaan oot siitä ja Äitiskin tietää. Toivon hartaasti ettei käy niinku mun yhden kaverin siskolle, kuoli muutama vuos sitten yliannostukseen.

      Voimia sulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe