cavalier 5-8kg kuono 3.8cm korkeus 30

en ole kovin moneen alla 8kilon cavalieria nähnyt.omani on alle 7kg ja siro.muutaman kerran olen kuullut ettei noin pienet cavalierit pärjää näyttelyissä,ettei siellä edes ole mukana alle 8kg narttuja.kuonot on pidempiä.rotuesittelyssä sanotaan ettei saa trimmata,kuin tassunpohjasta karvat,mutta oikeasti on pitkät tassuhapsut leikelty.haluaisinkin tietää onko oikeasti niin,ettei pieniä cavalierejä ole tai niitä ei arvosteta.
7211
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Viimeksi (kauan sitten)kun olen lukenut rotumääritelmän paino oli 4,6-8,2 tarkalleen.Mutta kyllä alle 5kg on pentu,tai ravunsyötti.Kun luusto kuitenkin on keskivahva.

Äänestä

Meidän Cavalier narttu painaa 9 kiloa ja ei ole ylipainoinen :) Kyllä tuo aika luisevaksi menis jos tuosta kilonkin ottais pois :)

Äänestä

Meillä kaksi uros cavalieria kumpikin yli 2v. ja molemmat painavat vähän yli 7kg,uros cavoiksi aika pienikokoisia siis.
Kun muiden cavoja nähnyt,niin nartutkin painavat enemmän.

Äänestä
  • oletteko käyneet näyttelystä tuomarin mielipidettä?itse olen oman "kirpun" kanssa menossa.mielenkiinnolla odotan mitä sanoo koosta.

Äänestä

Minun reilu 1 vuotias uros painoi maaliskuun alussa (ell käynnin yhteydessä punnittiin) muistaakseni 7.95 kg.

Äänestä

Toinen cavamme painaa 7,2kg, on siro koira ja toinen 13,8. Molemmat narttuja. Itse olen huomannut ,että rubyt ovat usein pienikokoisia, siroluisia, mutta löytyy niistä toki kookkaampiakin yksilöitä.

Äänestä

Julmat "koiranrakastajat" ovat jalostaneet koiriaan, niin ettei aivot mahdu päähän
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/TS Suosittu koirarotu halutaan lakkauttaa/1135266513094

Äänestä

Kommentoi aloitusta

muita pikku cavoja? kirjoitti:

en ole kovin moneen alla 8kilon cavalieria nähnyt.omani on alle 7kg ja siro.muutaman kerran olen kuullut ettei noin pienet cavalierit pärjää näyttelyissä,ettei siellä edes ole mukana alle 8kg narttuja.kuonot on pidempiä.rotuesittelyssä sanotaan ettei saa trimmata,kuin tassunpohjasta karvat,mutta oikeasti on pitkät tassuhapsut leikelty.haluaisinkin tietää onko oikeasti niin,ettei pieniä cavalierejä ole tai niitä ei arvosteta.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu