en ole kovin moneen alla 8kilon cavalieria nähnyt.omani on alle 7kg ja siro.muutaman kerran olen kuullut ettei noin pienet cavalierit pärjää näyttelyissä,ettei siellä edes ole mukana alle 8kg narttuja.kuonot on pidempiä.rotuesittelyssä sanotaan ettei saa trimmata,kuin tassunpohjasta karvat,mutta oikeasti on pitkät tassuhapsut leikelty.haluaisinkin tietää onko oikeasti niin,ettei pieniä cavalierejä ole tai niitä ei arvosteta.
cavalier 5-8kg kuono 3.8cm korkeus 30
7
193
Vastaukset
- vain mielipide
Viimeksi (kauan sitten)kun olen lukenut rotumääritelmän paino oli 4,6-8,2 tarkalleen.Mutta kyllä alle 5kg on pentu,tai ravunsyötti.Kun luusto kuitenkin on keskivahva.
- Cava<3
Meidän Cavalier narttu painaa 9 kiloa ja ei ole ylipainoinen :) Kyllä tuo aika luisevaksi menis jos tuosta kilonkin ottais pois :)
- Blenheim ja b/t
Meillä kaksi uros cavalieria kumpikin yli 2v. ja molemmat painavat vähän yli 7kg,uros cavoiksi aika pienikokoisia siis.
Kun muiden cavoja nähnyt,niin nartutkin painavat enemmän.- muita pikku cavoja
oletteko käyneet näyttelystä tuomarin mielipidettä?itse olen oman "kirpun" kanssa menossa.mielenkiinnolla odotan mitä sanoo koosta.
- cavaliermami
Minun reilu 1 vuotias uros painoi maaliskuun alussa (ell käynnin yhteydessä punnittiin) muistaakseni 7.95 kg.
- V+VIII
Toinen cavamme painaa 7,2kg, on siro koira ja toinen 13,8. Molemmat narttuja. Itse olen huomannut ,että rubyt ovat usein pienikokoisia, siroluisia, mutta löytyy niistä toki kookkaampiakin yksilöitä.
- ja vikaa aivoissa
Julmat "koiranrakastajat" ovat jalostaneet koiriaan, niin ettei aivot mahdu päähän
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/TS Suosittu koirarotu halutaan lakkauttaa/1135266513094
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3504057Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1283620Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku72345- 1121724
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181688Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241369Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei71258Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1181068Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1481010Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79895