.700 nitro express

urheiluampuja

Saakos tuollaiseen luvat Suomessa miten helposti???

9

5686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • big gun!!!!

      Osta mieluummin .577 Tyrannosaur Se o paljon uudempi, tehty -90 luvulla ja se on jenkkiläinen ja on potkua!! luvista en tiiä, mut ei sitä luvilla ammuta vaan aseella!!

    • Lucky Luke

      Perustele hyvin ni saat luvat.

    • 700 Nitro on

      Lähinnä tarkoitettu Afrikan suurriistalle.
      Jos käyt siellä metsästämässä, uskoisin luvan irtoavan.
      Tosin tuolle kaliberille on melko vähän valmistajia ylipäätään maailmassa, yksi mikä tulee mieleen on Hambrusch Jagdwaffen Itävallasta, jonka valmistaman aseet ovat kyllä
      Afrikan ammattimetsästäjienkin korkealle arvostamat, jos olen oikein ymmärtänyt hinnat lähtevät kylläkin 100.000 Eurosta ylöspäin.

    • peukalopiippuun

      Tuollahan on hyvä puhkoa pahvia, menee hieman vahvemmastakin paffitaulusta läpi..

    • Komisario...

      Jos sulla on näyttää poliisille, että sulla on 100 000 € aseeseen ja 200 000 € patruunoihin. Muuten nauravat sulle.

    • Lämäri

      Kyllä tuollaisen aseen osaava seppä rakentaa sulle paljon pienemmällä rahalla. ja jos haluat oikeasti tehokkaan ja mukavan aseen kantaa mietipäs seuraavaa.

      Kaliberi 600 Overkill (Max noin 17000j) tähän sitten joku 650-700mm piippu että saat tehot ulos ja aihioksi käy CZ 550 Magnum tai tähän pohjautuvaa asetta saa Amerikan puolelta suoraan tuolla kaliberilla.

      Suosittelevat tehdasasenteista suujarrua vakiovarusteeksi koska ase painaa alle kolmasosan 50bmg tai 700 Nitro kaliberista mutta omaa käytännössä samat tehot.

    • Tekis isoa mieli...

      Tietääkö kukaan seppää, jolla olisi kalvaimet 600 overkilliin ?

    • overkiksi

      Patruunoiden hinta voi olla sellainen että pikkutili menee kun tunnin paukuttelee radalla, köyhän pitäisi nauttia ampumalla paukku per kuukausi.

      Mitä noilla noin jumalatomilla tehoilla tekee?? Onko ne vaan rintakarvojen kasvattelua kun paukauttaa noilla tehoilla kolmestasadasta metristä pahvitaulun läpi.

      Rekyylistä jos kiksejä saa niin kannattaa mennä vaikka jonkun ravihevosen luo ja antaa sen monottaa olkapäähän pari kertaa niin saa ainakin sinisen olkapään siinä jää overkillinkin potku toiseks.

    • 338lm

      Tuota Overkill kaliberia käsittääkseni oikeastikin käytetään riistalla joka tulee varmasti päälle jos osuma ei ole kunnollinen.

      Näitä kalibereja ovat sitten kaikki nuo 500 sarjalaiset tai suuremmat. Virtahevon kokoinen eläin ei välitä tippaakaan siitä millä kaliberilla ammut keuhkoihin jos se on tulossa sinua kohti, ainut mahdollisuus on ampua päähän ja sellaisella härvelillä että luoti varmasti menee sinne minne pitääkin.

      En ole itse käynyt noissa jahdeissa mutta muutaman filmin nähnyt ammunnoista ja yksi kaverini on tehnyt reissuja metsästämään ja kertoi kyllä esim. oppaiden suhteen sen että jos vaarallista riistaa lähdetään kaatamaan niin aika usein sieltä löytyy esim. 600 nitro tai vastaavaa. Niin ja ei ne matkat ole pitkiä mihin ammuntaan noissa jahdeissa. Jos kauas pitäisi ampua on kaliberit aivan toisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe