Saakos tuollaiseen luvat Suomessa miten helposti???
.700 nitro express
urheiluampuja
96728
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Mistä pastori Aittakumpu sai rohkeutta avioeroonJa puolueen vaihtoon? Ja Puhoksen retkelle?
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
Vastaukset 9
Vanhimmat
Osta mieluummin .577 Tyrannosaur Se o paljon uudempi, tehty -90 luvulla ja se on jenkkiläinen ja on potkua!! luvista en tiiä, mut ei sitä luvilla ammuta vaan aseella!!
Perustele hyvin ni saat luvat.
Lähinnä tarkoitettu Afrikan suurriistalle.
Jos käyt siellä metsästämässä, uskoisin luvan irtoavan.
Tosin tuolle kaliberille on melko vähän valmistajia ylipäätään maailmassa, yksi mikä tulee mieleen on Hambrusch Jagdwaffen Itävallasta, jonka valmistaman aseet ovat kyllä
Afrikan ammattimetsästäjienkin korkealle arvostamat, jos olen oikein ymmärtänyt hinnat lähtevät kylläkin 100.000 Eurosta ylöspäin.
Tuollahan on hyvä puhkoa pahvia, menee hieman vahvemmastakin paffitaulusta läpi..
Jos sulla on näyttää poliisille, että sulla on 100 000 € aseeseen ja 200 000 € patruunoihin. Muuten nauravat sulle.
Kyllä tuollaisen aseen osaava seppä rakentaa sulle paljon pienemmällä rahalla. ja jos haluat oikeasti tehokkaan ja mukavan aseen kantaa mietipäs seuraavaa.
Kaliberi 600 Overkill (Max noin 17000j) tähän sitten joku 650-700mm piippu että saat tehot ulos ja aihioksi käy CZ 550 Magnum tai tähän pohjautuvaa asetta saa Amerikan puolelta suoraan tuolla kaliberilla.
Suosittelevat tehdasasenteista suujarrua vakiovarusteeksi koska ase painaa alle kolmasosan 50bmg tai 700 Nitro kaliberista mutta omaa käytännössä samat tehot.
Tietääkö kukaan seppää, jolla olisi kalvaimet 600 overkilliin ?
Patruunoiden hinta voi olla sellainen että pikkutili menee kun tunnin paukuttelee radalla, köyhän pitäisi nauttia ampumalla paukku per kuukausi.
Mitä noilla noin jumalatomilla tehoilla tekee?? Onko ne vaan rintakarvojen kasvattelua kun paukauttaa noilla tehoilla kolmestasadasta metristä pahvitaulun läpi.
Rekyylistä jos kiksejä saa niin kannattaa mennä vaikka jonkun ravihevosen luo ja antaa sen monottaa olkapäähän pari kertaa niin saa ainakin sinisen olkapään siinä jää overkillinkin potku toiseks.
Tuota Overkill kaliberia käsittääkseni oikeastikin käytetään riistalla joka tulee varmasti päälle jos osuma ei ole kunnollinen.
Näitä kalibereja ovat sitten kaikki nuo 500 sarjalaiset tai suuremmat. Virtahevon kokoinen eläin ei välitä tippaakaan siitä millä kaliberilla ammut keuhkoihin jos se on tulossa sinua kohti, ainut mahdollisuus on ampua päähän ja sellaisella härvelillä että luoti varmasti menee sinne minne pitääkin.
En ole itse käynyt noissa jahdeissa mutta muutaman filmin nähnyt ammunnoista ja yksi kaverini on tehnyt reissuja metsästämään ja kertoi kyllä esim. oppaiden suhteen sen että jos vaarallista riistaa lähdetään kaatamaan niin aika usein sieltä löytyy esim. 600 nitro tai vastaavaa. Niin ja ei ne matkat ole pitkiä mihin ammuntaan noissa jahdeissa. Jos kauas pitäisi ampua on kaliberit aivan toisia.