Harrastava koti?

minäminävaan.

Sitä tässä mietin, että millaiset kisatulokset pitää saada, jotta voisi puhua harrastavasta kodista koirien kohdalla? Itselläni on nyt hiukan yli vuoden ikäinen koiruus, jonka kanssa aloittelen juuri kisauraa tokossa. TK1 olisi tarkoitus suorittaa tänä vuonna, myös TK2 jos hyvin sujuu. BH-koe on jo varattu, ilmoittautuminen siis.

Agilitystä ollaan käyty alkeiskurssi, syksyllä olisi tarkoitus sitä sitten harrastaa enemmän, kun pääsee ensin lonkkakuviin kesällä. Lumien sulettua alkaa jäljestys ja hakuun keskitytään myös enemmän. Muutamassa näyttelyssä käydään myös ainakin kevään ja kesän aikana. Nyt kuitenkin on päälajina toko.

Kuulostaako tämä harrastavalta kodilta vai pitäisikö jo olla TK1-koulari heti 10 kk ikäisenä ja nyt tässä iässä se TK2 myös?

Mitä harrastusmäärää pidätte minimirajana harrastavassa kodissa, tyyliin riittäisikö kerran viikossa jotkut treenit?

2

264

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulle harrastava koti = harrastetaan tavoitteellisesti jotain, esim. tokoa, pk-lajeja tai agilitya. Näyttelyitä en laske harrastukseksi tässä tapauksessa. Tavoitteellinen = tavoitteena pärjätä kisoissa/kokeissa, saavuttaa luokkanousuja ja koulutustunnus. Huolehditaan myös koirasta, että se on oikeasti koulutettu ja treenattu kuntoon kokeita varten.

Mua vähän ärsyttää tämä nykyajan tehotuotantoharrastuskulttuuri, että koiran pitäisi olla jo tyyliin valio alta kaksivuotiaana. Antaa minusta vähän väärän kuvan aloittelijoille koiraharrastuksessa, koska ei kuitenkaan pitäisi olla tarkoitus, kenen koira on nuorimpana päässyt titteleihin kiinni.

• Kamulle ajanvietettä

Minulle harrastava koti tarkoittaa minimissään sitä että koiran kanssa säännöllisesti (vuosien mittaan) harrastetaan jotain lajia/lajeja, mutta en näe että välttämättä tarvitsee kilpailla (tosin varmaanhan se aika luonnollisesti siihen johtaa :) .

Mutta ehkä ajattelen eri kantilta asian... Koiran hyvinvoinnin kannalta, jotain harrastetta kodin ulkopuolella, jotain "työtä" koiralle, Ei välttämättä kilpailua, mutta koiran elämään kuuluvaa säännöllistä tekemistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      56
      3973
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      126
      2864
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      43
      2603
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2197
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      437
      1797
    6. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1267
    7. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      71
      1235
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      56
      1153
    9. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259