Cavalier KC ja sydänsairaudet!

nimeksi Jakke

Suunnittelen ekan cavalierin ostoa.Ongelma: olen nähnyt kavereiden cavveja ja osa terveitä,osa ei.Yksi oli liikalihava, kahdella lasikuulasilmät lyttykuonolla mutta olen jotenkin pannut merkille, että ruskeavalkoisissa olisi vähiten kasvopiirteiden virheitä.
Pelkoni on, että kenneli pakottaisi minua ostamaan sairasta pentua vakuuttaen että se on terve.Haluan terveen cavalierin - pitää olla avoin naama pyöreällä kuonolla ja mantelinmuotoisilla silmillä.
Yksi kaverini cavalieri veti paniikissa aina taluttaessa.Sitä en myöskään halua.
Mistä saisin listaa cavalier-kenneleistä,joilla on terveitä pentueita?
Mikä on suositushinta?
Väriä en ole päättänyt.Tricolor ehkä raflaavin väri mutta luonne ja kokonaisuus ratkaisee pennun valintaa.Minua kiehtovat aika itsevarmat eläimet, joten voisin "vahingossa" valita aika vilkkaan ja pomottavan tapauksen.En halua, että koirani alkaa murista kun se haluaa komennella.

4

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnea etsintään

jälkiviisaana voin neuvon eka katsomaan kennel liiton sivuilta jalostus osuudesta valisemasi kennelin koirien terveystiedot.kannattaa ottaa koira jonka vanhempien päät on magneettikuvattu.niistä löytyy tietoa cavalier kingcarlesinspanielien sivuilta kohdalta terveys.ehdottomasti kannattaa ettei sairaitten koirien kasvattajat lisää jalosta ns reikäpäisiä koiraparkoja.kannattaa myös katsoa kuolinsyyt samoilta sivuilta

• niin tai näin

toisin ,jos aletaan suosia magneettikuvattuja voi sydänsairaudet lisääntyä,kun on liian pienet piirit

• lisää hölmöjä
        niin tai näin kirjoitti:

toisin ,jos aletaan suosia magneettikuvattuja voi sydänsairaudet lisääntyä,kun on liian pienet piirit

Aloittaja vaikuttaa tutulle kysyjälle :minulle myytiin sairas pentu?Nyt on tullut mukaan ihan´ihmeellisiä sanoja.Mitä tarkoittaa lasikuulasisilmät? Et kai niin tyhmä sentään ole että pennun ostaisit jolla on reikä päässä?Taitas olla aika hiljainen.Lihavasta murisevasta hihnassa vetävästä koirasta voit kysellä tarkemmin omistajilta."suositushunta on se minkä kasvattaja sanoo,ota tai jätä.

• Mieti vielä

Unohda koko juttu.

Nauratti kun luin tämän:
      "En halua, että koirani alkaa murista kun se haluaa komennella."
      Jos ei opeta koiraa ei voi mitään odottaakaan. En ole vielä tähän päivään mennessä tavannut komentelevaa cavaa, omistajia kylläkin. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1718
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1462
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1326
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      62
      1173
    5. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      10
      1058
    6. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1029
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      216
      848
    8. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      773
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      122
      763
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      728
    Aihe