Suunnittelen ekan cavalierin ostoa.Ongelma: olen nähnyt kavereiden cavveja ja osa terveitä,osa ei.Yksi oli liikalihava, kahdella lasikuulasilmät lyttykuonolla mutta olen jotenkin pannut merkille, että ruskeavalkoisissa olisi vähiten kasvopiirteiden virheitä.
Pelkoni on, että kenneli pakottaisi minua ostamaan sairasta pentua vakuuttaen että se on terve.Haluan terveen cavalierin - pitää olla avoin naama pyöreällä kuonolla ja mantelinmuotoisilla silmillä.
Yksi kaverini cavalieri veti paniikissa aina taluttaessa.Sitä en myöskään halua.
Mistä saisin listaa cavalier-kenneleistä,joilla on terveitä pentueita?
Mikä on suositushinta?
Väriä en ole päättänyt.Tricolor ehkä raflaavin väri mutta luonne ja kokonaisuus ratkaisee pennun valintaa.Minua kiehtovat aika itsevarmat eläimet, joten voisin "vahingossa" valita aika vilkkaan ja pomottavan tapauksen.En halua, että koirani alkaa murista kun se haluaa komennella.
Cavalier KC ja sydänsairaudet!
4
163
Vastaukset
- onnea etsintään
jälkiviisaana voin neuvon eka katsomaan kennel liiton sivuilta jalostus osuudesta valisemasi kennelin koirien terveystiedot.kannattaa ottaa koira jonka vanhempien päät on magneettikuvattu.niistä löytyy tietoa cavalier kingcarlesinspanielien sivuilta kohdalta terveys.ehdottomasti kannattaa ettei sairaitten koirien kasvattajat lisää jalosta ns reikäpäisiä koiraparkoja.kannattaa myös katsoa kuolinsyyt samoilta sivuilta
- niin tai näin
toisin ,jos aletaan suosia magneettikuvattuja voi sydänsairaudet lisääntyä,kun on liian pienet piirit
- lisää hölmöjä
niin tai näin kirjoitti:
toisin ,jos aletaan suosia magneettikuvattuja voi sydänsairaudet lisääntyä,kun on liian pienet piirit
Aloittaja vaikuttaa tutulle kysyjälle :minulle myytiin sairas pentu?Nyt on tullut mukaan ihan´ihmeellisiä sanoja.Mitä tarkoittaa lasikuulasisilmät? Et kai niin tyhmä sentään ole että pennun ostaisit jolla on reikä päässä?Taitas olla aika hiljainen.Lihavasta murisevasta hihnassa vetävästä koirasta voit kysellä tarkemmin omistajilta."suositushunta on se minkä kasvattaja sanoo,ota tai jätä.
- Mieti vielä
Unohda koko juttu.
Nauratti kun luin tämän:
"En halua, että koirani alkaa murista kun se haluaa komennella."
Jos ei opeta koiraa ei voi mitään odottaakaan. En ole vielä tähän päivään mennessä tavannut komentelevaa cavaa, omistajia kylläkin. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728