Suunnittelen ekan cavalierin ostoa.Ongelma: olen nähnyt kavereiden cavveja ja osa terveitä,osa ei.Yksi oli liikalihava, kahdella lasikuulasilmät lyttykuonolla mutta olen jotenkin pannut merkille, että ruskeavalkoisissa olisi vähiten kasvopiirteiden virheitä.
Pelkoni on, että kenneli pakottaisi minua ostamaan sairasta pentua vakuuttaen että se on terve.Haluan terveen cavalierin - pitää olla avoin naama pyöreällä kuonolla ja mantelinmuotoisilla silmillä.
Yksi kaverini cavalieri veti paniikissa aina taluttaessa.Sitä en myöskään halua.
Mistä saisin listaa cavalier-kenneleistä,joilla on terveitä pentueita?
Mikä on suositushinta?
Väriä en ole päättänyt.Tricolor ehkä raflaavin väri mutta luonne ja kokonaisuus ratkaisee pennun valintaa.Minua kiehtovat aika itsevarmat eläimet, joten voisin "vahingossa" valita aika vilkkaan ja pomottavan tapauksen.En halua, että koirani alkaa murista kun se haluaa komennella.
Cavalier KC ja sydänsairaudet!
4
151
Vastaukset
- onnea etsintään
jälkiviisaana voin neuvon eka katsomaan kennel liiton sivuilta jalostus osuudesta valisemasi kennelin koirien terveystiedot.kannattaa ottaa koira jonka vanhempien päät on magneettikuvattu.niistä löytyy tietoa cavalier kingcarlesinspanielien sivuilta kohdalta terveys.ehdottomasti kannattaa ettei sairaitten koirien kasvattajat lisää jalosta ns reikäpäisiä koiraparkoja.kannattaa myös katsoa kuolinsyyt samoilta sivuilta
- niin tai näin
toisin ,jos aletaan suosia magneettikuvattuja voi sydänsairaudet lisääntyä,kun on liian pienet piirit
- lisää hölmöjä
niin tai näin kirjoitti:
toisin ,jos aletaan suosia magneettikuvattuja voi sydänsairaudet lisääntyä,kun on liian pienet piirit
Aloittaja vaikuttaa tutulle kysyjälle :minulle myytiin sairas pentu?Nyt on tullut mukaan ihan´ihmeellisiä sanoja.Mitä tarkoittaa lasikuulasisilmät? Et kai niin tyhmä sentään ole että pennun ostaisit jolla on reikä päässä?Taitas olla aika hiljainen.Lihavasta murisevasta hihnassa vetävästä koirasta voit kysellä tarkemmin omistajilta."suositushunta on se minkä kasvattaja sanoo,ota tai jätä.
- Mieti vielä
Unohda koko juttu.
Nauratti kun luin tämän:
"En halua, että koirani alkaa murista kun se haluaa komennella."
Jos ei opeta koiraa ei voi mitään odottaakaan. En ole vielä tähän päivään mennessä tavannut komentelevaa cavaa, omistajia kylläkin. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397860Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412029Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822