mihin vuodenaikaan p-norja

automatkailija

Mihin vuodenaikaan kannattaisi kesällä suunnista automatkalle pohjois-Norjaan??? Milloin siellä on siis lämmin tai sen verran että kelpaa reissata.

10

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu ei

      Olipa kyssäri, heinäkuu-elokuun alku lienee lämpöisin, mutta sehän vaihtelee joskus on joskus ei.

    • jusi paras

      Minä olen tykännyt reissata tuolla Juhannuksen seutuna

      • Juu mutta

        Joo, mutta usein hieman viileätä ja sateista silloin, mutta säkähän tuossa ratkaisee, jos lämmintä pitää olla...
        Itse käytiin toissa juhannuksen jälkeen ja lämmöt oli 10-15 astetta, riippuen satoiko vai ei.


    • kannnnattaja

      tuommoinen 15-20 on bueno ainakin itselle. ei liian kuuma eikä kylmäkään. mukava reissata. lienee tuossa kesä heinäkuun taitteessa otollisin. mutta tuurilla voi olla se 10 ja allekkin.

    • ninatuuli

      Heinäkuussa on lämpimintä,elokuussa jo hiukan kosteaa (Hilla-kausi on silloin)
      ja camping-alueet ovat pääasiassa jotkut jo kiinni (esim. Hammerfest) mutta esim.Birtavarre on auki elokuussakin.
      Kesäkuussa tuntuu siellä kuin olisi kevät vielä,
      Kaikenkaikkiaan tykkäämme käydä siellä kaikkina kesäkuukaisina.
      Tänä vuonna strattaamme elokuun eka viikolla ja otamme hillasangot mukaan ja
      lämmintä vaatetta. Matkaamme sinne välillä Nuorgamin kautta ja toisinaan Kilpisjärven, myöskin sevettijärven kautta olemme matkanneet pohjoisnorjaan.

    • Basta

      Moi,

      Olen ollut heinäkuun lopulla - elokuun alussa alueella Narvik - Lofootit eteläosa vusosina 2008 ja 2009. Kumpikin kerta ilmat tosi hienot, ei juurikaan sateita vaan terassikelit. Aamiaiset Rörbyn terassilla merimaisemaan ihaillen ja muutenkin mukavan keveillä vaatteilla pärjättiin. Mutta ihan tuuristahan tuo kiinni on...

    • Norja_

      on paskamaa. Seppo Rädyn sanoin. kannattaa pysyä poissa ellei ole lottomiljonääri

    • vuonopeikko.....

      minä olen tehnyt onnituneita reissuja juhannuksen seutuina

    • _vuono_

      Oilimme viime kesänä liikkeellä heti kesäkuun alussa. Viileä mutta ei se automatkaillessa haitannut. Mielestäni hyvä ajankohta koska tieliikenne oli todella hiljaista.

    • norge1

      oltiin skibotnissa tiistaina ja voin kertoo että keli oli jo kohdillaa ja maisemat oli mahtavat !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe