Aikoinaan kun asunto oli hyvin kylmä kun oli ikkuna jäänyt auki yön ajaksi alkoi aamulla kone hurista voimakkaasti ja vasta lämmettyään (sammutettuna ja asunto lämpimänä) se ei pitänyt kovaa ääntä.
Nyt tilanne on se, että huolimatta "ulko"lämpötilasta, kone välillä alkaa hurista voimakkaammmin ja välillä taas hiljemmin. Kyse lienee jostain lämpötilaan liittyvästä ja epäilen sen olevan näytönohjaimen tuuletin. Eli onkohan syytä huolestua (kone on vasta ostettu marraskuussa -03) vai onko kyseessä vain koneen luonnollinen tapa säädellä jäähdytystään ?
Näytönohjaimena on muuten radeon ati 9200 agp.
Koneen hurinan vaihtelu ?
1
625
Vastaukset
- DOS-6
Tietokoneella on useita sensoreita, joilla se aistii laitteiston lämpötilaa... Kone pystyy itse säätelemään puhaltimien toimintaa, näiltä lämpötila-antureilta saamiensa tietojen perusteella...
Kone ei mittaa ulkolämpötilaa, vaan nimenomaan tiettyjen komponenttien lämpötiloja, joten ulkolämpötilalla ei ole suoraa vaikutusta puhaltiemien toimintaan...
Ts. kyseessä on siis tietokoneen normaali toiminto...
Jos kuitenkin on syytä epäillä, että puhaltimien toiminta on jotenkin muuttunut, niin kokeiltavia asioita voisi olla vaikkapa koneen sisustojen puhdistus... Koneen sisälle nimittäin kertyy pölyä, joka heikentää jäähdytyksen tehoa... On olemassa myös erilaisia ohjelmia, joilla on mahdollista saada tietoa koneen lämpötiloista ja puhaltimien tilasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824747- 1842063
- 1321752
- 1741390
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161251- 351086
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj16987- 78983
- 52966
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh288940