6 hehtaarin rantatontti

Pistäiskö myyntiin?

Olisi 6 hehtaaria metsäistä tonttia Etelä-Savossa lähellä Rantasalmea, jossa 250 metriä rantaviivaa. Ison vesistön äärellä. Kaavassa rantarakennusoikeutta 200neliötä, eli perinteiset 25 neliötä 15 metriä rannasta jne. Tontilla tie oletetulle rakennuspaikalle. Matala hiekkaranta. Vesiosuuskunnan vesi. Puuta on 30 000 euron verran.
Välitäjä tarjosi 5000 neliön lohkaistusta tontista 45 000 myyntihintaa, mutta ajattelin, että joku varmaan olisi kiinnostunut ostamaan kerralla koko metsätontin. Mitä olisitte mieltä hinnasta, kun kerran on tie perille, hiekkaranta ja vesiosuuskunnan vesikin tarjolla jo valmiiksi?

2

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletan että välittäjän arvioimalle määräalalle kuului koko rakennusoikeus. Siinä tapauksessa loppuosalla ei ole muuta arvoa kun puuston oletettu tuotto, eli hinnaksi muodostuisi antamillasi tiedoilla 70.000-80.000 €. Toisaalta se 5000 m2 määräala on todennäköisesti helpompi myytävä kuin koko kiinteistö, eli ostaja ostaa mielummin halvemmalla, etenkin kun sitä metsää pitää hoitaa jotta se tuottaa eikä useimmat mökinrakentajat ole metsäviljelijöitä.

Tietysti tilanne muuttuu mikäli rakennusoikeus on lähitulevaisuudessa lisääntymässä, mutta silloin tienaat paremmin pitämällä metsämaan itselläsi kunnes sille tulee rakennusoikeutta.

• Pistäiskö myyntiin?

En tiedä, lisääntyykö se rakennusoikeus millään konstilla siinä kaavassa ja tietty se tontti pitäisi myydä sen rakennusoikeuden kanssa. Taidan jättää perinnöksi lapsille, tehkööt itse sitten mitä tykkäävät.
        Kiitos vinkistä, selvitti ainakin sen verran, että tuollaisella hinnalla en rupea edes markkinoimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      87
      6549
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      52
      4656
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      76
      4367
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4101
    5. 57
      3607
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3098
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2808
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      38
      2404
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      205
      2208
    10. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46