Olisi 6 hehtaaria metsäistä tonttia Etelä-Savossa lähellä Rantasalmea, jossa 250 metriä rantaviivaa. Ison vesistön äärellä. Kaavassa rantarakennusoikeutta 200neliötä, eli perinteiset 25 neliötä 15 metriä rannasta jne. Tontilla tie oletetulle rakennuspaikalle. Matala hiekkaranta. Vesiosuuskunnan vesi. Puuta on 30 000 euron verran.
Välitäjä tarjosi 5000 neliön lohkaistusta tontista 45 000 myyntihintaa, mutta ajattelin, että joku varmaan olisi kiinnostunut ostamaan kerralla koko metsätontin. Mitä olisitte mieltä hinnasta, kun kerran on tie perille, hiekkaranta ja vesiosuuskunnan vesikin tarjolla jo valmiiksi?
6 hehtaarin rantatontti
2
323
Vastaukset
Oletan että välittäjän arvioimalle määräalalle kuului koko rakennusoikeus. Siinä tapauksessa loppuosalla ei ole muuta arvoa kun puuston oletettu tuotto, eli hinnaksi muodostuisi antamillasi tiedoilla 70.000-80.000 €. Toisaalta se 5000 m2 määräala on todennäköisesti helpompi myytävä kuin koko kiinteistö, eli ostaja ostaa mielummin halvemmalla, etenkin kun sitä metsää pitää hoitaa jotta se tuottaa eikä useimmat mökinrakentajat ole metsäviljelijöitä.
Tietysti tilanne muuttuu mikäli rakennusoikeus on lähitulevaisuudessa lisääntymässä, mutta silloin tienaat paremmin pitämällä metsämaan itselläsi kunnes sille tulee rakennusoikeutta.- Pistäiskö myyntiin?
En tiedä, lisääntyykö se rakennusoikeus millään konstilla siinä kaavassa ja tietty se tontti pitäisi myydä sen rakennusoikeuden kanssa. Taidan jättää perinnöksi lapsille, tehkööt itse sitten mitä tykkäävät.
Kiitos vinkistä, selvitti ainakin sen verran, että tuollaisella hinnalla en rupea edes markkinoimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1225907Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745102016Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk261346Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111253Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861113Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481015- 64981
- 65921
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll59905Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.24904