Kuppaus

marianne

Olen aikeissa mennä kuppaukseen!Tahtoisin tietää mihin kaikkeen se vaikuttaa ja onko olemassa haittavaikutuksia?Olisko jollakin kokemuksia?

12

5863

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakke

      > Tahtoisin tietää mihin kaikkeen se vaikuttaa

      ...mikä on kuppauksen väitetty vaikutusmekanismi eli miten haettu vaikutus toteutuu.

      Veikkaukseni on, että siinäkin on kyseessä vanhaan taikauskoon perustuva poppakonsti. Siinä tapauksessa ei ole muita vaikutuksia kuin hetkellisen verenvähyyden aiheuttama heikotus.

      Miksi et mene verenluovutukseen? Siitä on sentään hyötyäkin - verituotteita tarvitseville sairaille tai onnettomuuteen joutuneille.

      • marianne

        Tottahan menisin luovuttamaan verta mutta kun on älytön piikkikammo.Enkä saa edes luovuttaa kun mulla on jo 2v ollut selittämätöntä kuumeilua.Kuppaustakaan ei saa tehdä kun on kuumetta ja aijonkin kysyä lääkäriltä haittaako pieni lämpö eli n.37,5
        Mua ainakin kiinnostaa kokeilla kuppausta oli se sitten ns.humpuukia tai ei...pianhan saan sen itse kokea!


      • Sakke
        marianne kirjoitti:

        Tottahan menisin luovuttamaan verta mutta kun on älytön piikkikammo.Enkä saa edes luovuttaa kun mulla on jo 2v ollut selittämätöntä kuumeilua.Kuppaustakaan ei saa tehdä kun on kuumetta ja aijonkin kysyä lääkäriltä haittaako pieni lämpö eli n.37,5
        Mua ainakin kiinnostaa kokeilla kuppausta oli se sitten ns.humpuukia tai ei...pianhan saan sen itse kokea!

        ...pääsee, jos on halua.

        Anna veresi hyötykäyttöön - ei viemäriin.


    • meeri

      Olen käynyt kaksi kertaa. Varsinkin ensimmäisellä kerralla vaikutukset olivat selkeät: virkistyin, pärjäsin vähemmällä yöunella, olin energisempi jne.

      Ei se ole yksyhteen verenluovutuksen kanssa. Nähtyäsi "klimpit" ymmärrät eron. Kuppauksessa poistuu kuona-aineita pintaverenkierrosta.

      • ei-uskovainen

        "Kuppauksessa poistuu kuona-aineita pintaverenkierrosta."

        Mitähän ovat ne "kuona-aineet", jotka eivät poistu luonnollista tietä? Ihmisen biologisessa toiminnassahan on mekanismit, joilla kuona-aineet poistuvat (uloste, virtsa, hiki). Ettei vain kupattaisi pelkästään kukkaroa?

        Ja kuvatut vaikutuksethan voi johtua placeboefektistä. Yhden ihmisen kohdalla ei ole mitään keinoa todistaa, mistä vaikutus johtui. Vain suurelle joukolle tehty kaksoissokkotutkimus voi edes tilastollisesti todistaa jonkin hoitomuodon puolesta. Biologista toimivuutta voidaan tietenkin tutkia myös eläinkokeilla, joissa päästään kokeen lopussa tutkimaan (tapetun) eläimen kudoksia (esim. sitä pintaverenkiertoa).

        Pistän linkin yhteen vanhaan kuppauskeskusteluun:

        http://keskustelu.skepsis.fi/html/KeskusteluViesti.asp?ViestiID=35230


      • Biologi

        # Nähtyäsi "klimpit" ymmärrät eron.

        Tottakai tulee klimppejä. Verellä on taipumus hyytyä joutuessaan ilman kanssa tekemisiin ja ne klimpit ovat hyytymistuotteita.

        Tietämättömiä on helppo vetää nenästä.


      • Lautamies
        Biologi kirjoitti:

        # Nähtyäsi "klimpit" ymmärrät eron.

        Tottakai tulee klimppejä. Verellä on taipumus hyytyä joutuessaan ilman kanssa tekemisiin ja ne klimpit ovat hyytymistuotteita.

        Tietämättömiä on helppo vetää nenästä.

        väliä vedetäänkö nenästä vai mistä. Jos toimenpiteen vaikutuksesta olo paranee, niin johan siihen kannatti ryhtyä.

        Olen hieman skeptinen tuon biologin tittelin suhteen.


    • ufykkkkkkkkf

      Ainakin verenluovutus ohentaa verta ja alentaa hemoglobiinia ainakin tilapäisesti.
      Joissain tapauksissa siitä on hyötyä, mutta sinulla on varmaan jo tarpeeksi alhaiset veriarvot kuumeilun takia?

      Miten kuppaus liittyy homeopatiaan?

    • marianne

      Mä pelkään piikkiä tosissani ja vedän ihan jäykäksi kun otetaan verikokeitaki!Hoitaja sanoi jotta mä en voi luovuttaa koska pelkään liikaa ja ku en pysty puristelemaan kättäni!

      Mulla on liiankin paksu veri vaikka onkin kuumeilua.

      Mulle on ihan sama onko se humpuukia vai ei mut saan sen itse kokea pian miten se vaikuttaa!

      Olis ollu kiva tietää mihin se on vaikuttanut ja muuta vastaavaa sellaisilta ihmisiltä jotka ovat kokeillut kuppausta!

      Anteeksi jos olen laittanut viestini väärään paikkaan mutta en tiennyt mihin kategoriaan kuppaus kuuluu!?

    • voodo-pertti

      Kuppauksessa tehdään pieni haava iholle ja laitetaan alipaineinen kuppauspumppu tms haavan päälle, josta imetään teelusikallinen verta. Hyöty = olematon. Kirjaimellisesti. Se on vanhanajan hoitokeino, mikä perustuu taikauskoon. Ei luulisi tänäpäivänä ihmiset enää olevan sellaisia, mutta valitettavasti höynäytettäviä riittää. Huhhei ja hyvää päivää o.0

      • Kannattaako?

        Ei näköjään nykypäivänä, vaan kaivoit ketjun esille vuodelta 2004. Muistaakseni elämme vuotta 2013, joten olet lähes vuosikymmenen myöhässä vastauksinesi! Kannattiko?


    • Anonyymi

      Tänään eka kerta kun kävin kupparilla Runnin kylpylässä
      Tuntemukset myönteisiä. Ammattitaitoinen kuppari.
      Jalat ja ylävartalo tuntuu kevyeltä.
      Suosittelen. Mun ikä on 71v..
      Pertti Kaan
      0500892366

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2719
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2571
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1704
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      126
      1618
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1399
    Aihe