Kuppaus

marianne

Olen aikeissa mennä kuppaukseen!Tahtoisin tietää mihin kaikkeen se vaikuttaa ja onko olemassa haittavaikutuksia?Olisko jollakin kokemuksia?

12

6804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sakke

> Tahtoisin tietää mihin kaikkeen se vaikuttaa

...mikä on kuppauksen väitetty vaikutusmekanismi eli miten haettu vaikutus toteutuu.

Veikkaukseni on, että siinäkin on kyseessä vanhaan taikauskoon perustuva poppakonsti. Siinä tapauksessa ei ole muita vaikutuksia kuin hetkellisen verenvähyyden aiheuttama heikotus.

Miksi et mene verenluovutukseen? Siitä on sentään hyötyäkin - verituotteita tarvitseville sairaille tai onnettomuuteen joutuneille.

• marianne

Tottahan menisin luovuttamaan verta mutta kun on älytön piikkikammo.Enkä saa edes luovuttaa kun mulla on jo 2v ollut selittämätöntä kuumeilua.Kuppaustakaan ei saa tehdä kun on kuumetta ja aijonkin kysyä lääkäriltä haittaako pieni lämpö eli n.37,5
        Mua ainakin kiinnostaa kokeilla kuppausta oli se sitten ns.humpuukia tai ei...pianhan saan sen itse kokea!

• Sakke
        marianne kirjoitti:

Tottahan menisin luovuttamaan verta mutta kun on älytön piikkikammo.Enkä saa edes luovuttaa kun mulla on jo 2v ollut selittämätöntä kuumeilua.Kuppaustakaan ei saa tehdä kun on kuumetta ja aijonkin kysyä lääkäriltä haittaako pieni lämpö eli n.37,5
        Mua ainakin kiinnostaa kokeilla kuppausta oli se sitten ns.humpuukia tai ei...pianhan saan sen itse kokea!

...pääsee, jos on halua.

Anna veresi hyötykäyttöön - ei viemäriin.

• meeri

Olen käynyt kaksi kertaa. Varsinkin ensimmäisellä kerralla vaikutukset olivat selkeät: virkistyin, pärjäsin vähemmällä yöunella, olin energisempi jne.

Ei se ole yksyhteen verenluovutuksen kanssa. Nähtyäsi "klimpit" ymmärrät eron. Kuppauksessa poistuu kuona-aineita pintaverenkierrosta.

• ei-uskovainen

"Kuppauksessa poistuu kuona-aineita pintaverenkierrosta."

Mitähän ovat ne "kuona-aineet", jotka eivät poistu luonnollista tietä? Ihmisen biologisessa toiminnassahan on mekanismit, joilla kuona-aineet poistuvat (uloste, virtsa, hiki). Ettei vain kupattaisi pelkästään kukkaroa?

Ja kuvatut vaikutuksethan voi johtua placeboefektistä. Yhden ihmisen kohdalla ei ole mitään keinoa todistaa, mistä vaikutus johtui. Vain suurelle joukolle tehty kaksoissokkotutkimus voi edes tilastollisesti todistaa jonkin hoitomuodon puolesta. Biologista toimivuutta voidaan tietenkin tutkia myös eläinkokeilla, joissa päästään kokeen lopussa tutkimaan (tapetun) eläimen kudoksia (esim. sitä pintaverenkiertoa).

Pistän linkin yhteen vanhaan kuppauskeskusteluun:

http://keskustelu.skepsis.fi/html/KeskusteluViesti.asp?ViestiID=35230

• Biologi

# Nähtyäsi "klimpit" ymmärrät eron.

Tottakai tulee klimppejä. Verellä on taipumus hyytyä joutuessaan ilman kanssa tekemisiin ja ne klimpit ovat hyytymistuotteita.

Tietämättömiä on helppo vetää nenästä.

• Lautamies
        Biologi kirjoitti:

# Nähtyäsi "klimpit" ymmärrät eron.

Tottakai tulee klimppejä. Verellä on taipumus hyytyä joutuessaan ilman kanssa tekemisiin ja ne klimpit ovat hyytymistuotteita.

Tietämättömiä on helppo vetää nenästä.

väliä vedetäänkö nenästä vai mistä. Jos toimenpiteen vaikutuksesta olo paranee, niin johan siihen kannatti ryhtyä.

Olen hieman skeptinen tuon biologin tittelin suhteen.

• ufykkkkkkkkf

Ainakin verenluovutus ohentaa verta ja alentaa hemoglobiinia ainakin tilapäisesti.
      Joissain tapauksissa siitä on hyötyä, mutta sinulla on varmaan jo tarpeeksi alhaiset veriarvot kuumeilun takia?

Miten kuppaus liittyy homeopatiaan?

• marianne

Mä pelkään piikkiä tosissani ja vedän ihan jäykäksi kun otetaan verikokeitaki!Hoitaja sanoi jotta mä en voi luovuttaa koska pelkään liikaa ja ku en pysty puristelemaan kättäni!

Mulla on liiankin paksu veri vaikka onkin kuumeilua.

Mulle on ihan sama onko se humpuukia vai ei mut saan sen itse kokea pian miten se vaikuttaa!

Olis ollu kiva tietää mihin se on vaikuttanut ja muuta vastaavaa sellaisilta ihmisiltä jotka ovat kokeillut kuppausta!

Anteeksi jos olen laittanut viestini väärään paikkaan mutta en tiennyt mihin kategoriaan kuppaus kuuluu!?

• voodo-pertti

Kuppauksessa tehdään pieni haava iholle ja laitetaan alipaineinen kuppauspumppu tms haavan päälle, josta imetään teelusikallinen verta. Hyöty = olematon. Kirjaimellisesti. Se on vanhanajan hoitokeino, mikä perustuu taikauskoon. Ei luulisi tänäpäivänä ihmiset enää olevan sellaisia, mutta valitettavasti höynäytettäviä riittää. Huhhei ja hyvää päivää o.0

• Kannattaako?

Ei näköjään nykypäivänä, vaan kaivoit ketjun esille vuodelta 2004. Muistaakseni elämme vuotta 2013, joten olet lähes vuosikymmenen myöhässä vastauksinesi! Kannattiko?

• Anonyymi

Tänään eka kerta kun kävin kupparilla Runnin kylpylässä
      Tuntemukset myönteisiä. Ammattitaitoinen kuppari.
      Jalat ja ylävartalo tuntuu kevyeltä.
      Suosittelen. Mun ikä on 71v..
      Pertti Kaan
      0500892366

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      164
      6578
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1945
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1751
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1152
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      345
      1112
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      51
      1065
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      1010
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      930
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      918
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      907
    Aihe