Onko työlalin säädäntö muuttunu? Ennen työvuorot ja listat piti olla tiedossa hyvissä ajoin.
Riittääkö nykyään että listaa vaihdetaan 10h ennen työvuoron alkua ?
Mitä sanoo työ lain säädökset?
Työvuorolistat?
56
680
Vastaukset
- 9+8
Ei laillista. Lauantai työ vuoron syynä voi olla rotta johdoissa.
- :-)) umapuskista
Kiitos huolenpidosta!
Tiedoksesi . . . työkaveri on sairaana, jolla olisi kuulunut tää lauantaivuoro. Silloin normisti esimies lähtee kysäsemään toisilta joilla ei ole vuoroa, voisiko tulla pailkkaamaan . . . .kyseisen vuoron. Näin tapahtui.
Vastaavasti mulle tulee arkivapaa . . .vaikka alkuperäisessä listassa siinä mulla työvuoro oli laitettu.
Joustaminen on edelleen kova sana työyhteisössä:)
PS Nuoremmilla joilla on vielä lapsetkin kotona . .tarvitsevat sen lauantai vapaansa enemmän kuin meikäläinen.- ¤¤¤55¤%%%%%
????????? mitä helv????????
Sinulla ei siis ollut mitään asiallista vastausta alottajalle?
Ei maailma kuule pyöri sinun napasi ympäri, vaikka niin kuvittelet. - voi vattula
Kuka susta on puhunut, vattu mutta voit olla narsisti.Jos joku tääl kirjoittaa laktoosivaivasta sä valitat yphen että susta puhutaan.sitten kun joku kirjottaa työvuoroista siinäkin tarkotetaan sun mielestä sua.kamalan itsekeskeinen akka.
- Hohhoijaa!
¤¤¤55¤%%%%% kirjoitti:
????????? mitä helv????????
Sinulla ei siis ollut mitään asiallista vastausta alottajalle?
Ei maailma kuule pyöri sinun napasi ympäri, vaikka niin kuvittelet.uman blogista taas aihe revittiin. Fion porukan touhuilla ei mitään rajaa.
Tunnen syvää myötähäpeää vainoojia kohtaan. Ylläpidossa ollaan tietoisia touhuistanne ja tilannetta seuraillaan. - mene pois sinä paha
Hohhoijaa! kirjoitti:
uman blogista taas aihe revittiin. Fion porukan touhuilla ei mitään rajaa.
Tunnen syvää myötähäpeää vainoojia kohtaan. Ylläpidossa ollaan tietoisia touhuistanne ja tilannetta seuraillaan.Osaatko sinä sanoa,milloin tuo laki työvuorojen ilmottamisesta ennakkoon on muuttunut, vai haluat tulla asialliseen ketjuun vain haastamaan riitaa.
Ilmoitin ylläpidolle häiriköinnistäsi. - Hohhoijaanukuttaa
mene pois sinä paha kirjoitti:
Osaatko sinä sanoa,milloin tuo laki työvuorojen ilmottamisesta ennakkoon on muuttunut, vai haluat tulla asialliseen ketjuun vain haastamaan riitaa.
Ilmoitin ylläpidolle häiriköinnistäsi.ossooks säääää? Mää ossoon kaik kolomen viikon työvuorolistoist.
- mene pois sinä häijy
mene pois sinä paha kirjoitti:
Osaatko sinä sanoa,milloin tuo laki työvuorojen ilmottamisesta ennakkoon on muuttunut, vai haluat tulla asialliseen ketjuun vain haastamaan riitaa.
Ilmoitin ylläpidolle häiriköinnistäsi.Mielipiteen saa sanoa.
- Just tulleet
Hohhoijaanukuttaa kirjoitti:
ossooks säääää? Mää ossoon kaik kolomen viikon työvuorolistoist.
Mutta määpäs ossoon kaik 6 viikon listat
- Esimies...
Työntekijän suostumuksella voidaan vaihtaa vaikka tuntia ennen työvuoron alkua. Tällöin maksetaan hälyytysraha (2h palkka)
Muutos työnantajan taholta vaatii kahden viikon ilmoitusajan. ei ihan yksinkertaista. vakituisen työvuorolistan uudelleen tekeminen on ilmoitettava 2 viikkoa aikaisemmin. kuitenkin työnantajalla on oikeus määrätä joku vakituisen työn tekijä ylitöihin. mutta siitä pitää saada ylityökorvaus.ja silloin pitää olla hyvä syy. yleensä kyllä työntekijät suostuvat tulemaan koska haluavat olla lojaaleja.
jos työnantaja tahtoo ja työntekijä suostuu niin voi tulla vaikka työpaikalle välittömästi.- määräajassa ilmot
Tuota en kyllä usko " oikeus määrätä joku vakituisen työn tekijä ylitöihin. mutta siitä pitää saada ylityökorvaus. "
No tietysti yliltyökorvaus - sehän on selviö,
Mutta ainakin aikaisemmin oli joku määräaika ylityön-ilmoittamisessakin. Työnantaja EI PYSTY PAKOTTAMAAN ns. tunnin varotusajalla jäämään ylitöihin !!!
Hätätyö on eri asia kun ylityö.- PÄÄLUOT
työnantaja ei voi pakottaa tekemään ylitöitä
se on vapaaehtoistyötä
hätätyö on erikseen mistä pitää ensin ilmoittaa
työsujeluvirastoon
HÄTÄTYÖ TARKOITTAA HÄTÄÄ
JOS KUOLEMAN-TULIPALON TAI JONKUN MUUN SYYN TAKIA
HÄTÄTYÖTÄ EI OLE JOS ASIAKAS ODOTTAA TAVARAA.
soita ammattiliittoon ja kysy. minä olen aikoinaan noin 7-vuotta sitte joutunut jäämään päivän jälkeen iltatöihin kun iltatyöntekijä ilmoitti itsensä sairaaksi noin 15 min. ennen työn alkamista. ikävä kyllä olin ainua jäljellä töissä kun toiset oli jo menneet kotia.siksi työnantaja määräsi minut ylitöihin. soitin ammattiliittoon ja sanoivat että näin se vaan on.
- määräajassa ilmot
No ehkä se on sitten vuorotyössä eri asia. Tai hoito-alalla?
Mutta normaali päivätyössä klo 8-16 ei tuollaista ole.
Vaan, on joku varoaika milloin tulee ilmoittaa,mutta en muista sitä enää niin tarkkaan.; Mutta esim. 1h ei riitä;))
Ja eri asia on myöskin, jos työsopimuksessa on maininta, että työntekijä suostuu tekemään ylityötä ilman ennakkovaroitusta yms. ja sen on allekirjoittanut, niin asiahan on sillä selvä. - mietin vaan
Mites sitten olis käynyt, jos sulla olis ollu pienet lapset haettava tarhasta tai jotain muuta ennalta sovittua menoa, asioita ?????
Olisko ollut pakko jäädä, vai solidaarisuudestako vain jäit? mietin vaan kirjoitti:
Mites sitten olis käynyt, jos sulla olis ollu pienet lapset haettava tarhasta tai jotain muuta ennalta sovittua menoa, asioita ?????
Olisko ollut pakko jäädä, vai solidaarisuudestako vain jäit?jos minulla olisi ollut pieniä lapsia jotka olisi pakko hakea niin kyllä työnantaja tietenkin olisi kokeillut muita vaihtoehtoja. minusta olisi ollut aika itsekästä jos olisin sanonut ettei huvita jäädä, vai mitä?
jos työnsä haluaa pitää niin solidaarisuus kannattaa puolin ja toisin.Haukullinen kirjoitti:
Ylityöhön ei voi määrätä, ylityöhön pyydetään ja jääminen on täysin vapaaehtoista.
se on ammattiliiton sopima asia jos työnantaja on tehnyt sopimuksen ammattiliiton kanssa. minut on myös kerran kesälomalta kutsuttu töihin ja ammattiliitto sanoi sen olevan ihan laillista. sai korvaukseksi kaksi ylimäärästä vapaapäivää ja ylityökorvaukset tehdyiltä tunneilta.
- näin meillä
määräajassa ilmot kirjoitti:
No ehkä se on sitten vuorotyössä eri asia. Tai hoito-alalla?
Mutta normaali päivätyössä klo 8-16 ei tuollaista ole.
Vaan, on joku varoaika milloin tulee ilmoittaa,mutta en muista sitä enää niin tarkkaan.; Mutta esim. 1h ei riitä;))
Ja eri asia on myöskin, jos työsopimuksessa on maininta, että työntekijä suostuu tekemään ylityötä ilman ennakkovaroitusta yms. ja sen on allekirjoittanut, niin asiahan on sillä selvä.Hoitoalalla on työnantajalla määräysvalta,koska hoitamatta ei voi jättää.Kunhan ensin on kaikki sijaiset yritetty.Tulee vaan joskus mieleen että onkohan koitettu.Hälyäkään ei saa kun sen 40 jos kotoa soitetaan
- mietin vaan
majorica kirjoitti:
jos minulla olisi ollut pieniä lapsia jotka olisi pakko hakea niin kyllä työnantaja tietenkin olisi kokeillut muita vaihtoehtoja. minusta olisi ollut aika itsekästä jos olisin sanonut ettei huvita jäädä, vai mitä?
jos työnsä haluaa pitää niin solidaarisuus kannattaa puolin ja toisin.Voi sua ;((
Tuollaisesta viime tipassa ilmoitetusta ylityöstä saa kieltäytyä, eikä sitä tarvitse mitenkään perustella. On omaa tyhmyyttäsi sitten, jos ilmoitat " ei huvita" . Sitä vaan ei tarvitse perustella millään lailla. Pelkkä kieltäytyminen riittää.
Mikäli et jää yllättäen ilmoitettuihin ylitöihin, niin mitä sitten ? Ei siihen voi pakottaa.
Ja tuossa aiemmin kirjoitit " ikävä kyllä olin ainua jäljellä töissä kun toiset oli jo menneet kotia.siksi työnantaja määräsi minut ylitöihin. soitin ammattiliittoon ja sanoivat että näin se vaan on. "
Niin ? Mitäpä se työnantaja sitten olisi tehnyt? Mistä olisi ottanut sen työntekijän hätäänsä, kun kertomasi mukaan ei ketään muita enää ollut paikalla ? - kitinkatinkontti
Voe voe, kontitko taas kolottaap? Mää maate.
- sak2
majorica kirjoitti:
se on ammattiliiton sopima asia jos työnantaja on tehnyt sopimuksen ammattiliiton kanssa. minut on myös kerran kesälomalta kutsuttu töihin ja ammattiliitto sanoi sen olevan ihan laillista. sai korvaukseksi kaksi ylimäärästä vapaapäivää ja ylityökorvaukset tehdyiltä tunneilta.
ammattiliitto ei tee työpaikalle sopimuksia
mikä oli tämä ammattiliitto missä sanottiin että näin se on
haluan tietää ja sen toimitsijan nimen
- sakuli-ex
Sinulle tiedoksi, että keskeytymättömässä kolmivuorotyössä jossa itse mm. olen, on työvuorolistojen oltava työntekijälle tiedossa viikkoa ennen niiden alkua!Meillä ne tehdään kuuden viikon perioidille 2x3 viikon lista.
Toinen sinulle täysin tuntematon käsite tuntui nyt olevan todellakin uman mainitsema jousto ?!
Itse olen tehnyt useamman kerran nykyisessä ja vielä useamman kerran entisissä työpaikoissani sen ,että olen miehitysvajeen> lue= sairastuminen yms. toisella työntekijällä tai pahimmassa tapauksessa useammalla< takia peräkkäin aamu ja iltavuoron tai ilta ja yövuoron peräkkäin. Niistä tulee ylimääräisten korvausten lisäksi VAPAATA! Nämä eivät useinkaan ole tiedossa kuin muutamaa tuntia ennen ko; ylimääräisen työvuoron alkua!
Meillä on myös töissä kaksi pelkkää päivää tekevää työntekijää ja silti nytkin toinen näistä on yövuorossa, kun ei saatu sijaista ja toinen on tehnyt useamman iltavuoron samasta syystä!
Pahimmillani olen OMASTA TAHDOSTANI tehnyt aamu-ilta-yö putken jossa oli ns, "lepovapaa" työpaikan tiloissa 2h
useamman kun kerran olen myös suostunut vaihtamaan työkaverin kanssa pyhä,joulu,uusi vuosi,pääsiäinen,vappu yms. vuoron siten, että olen ne tehnyt jotta pikkulapsen äiti tai isä on ne saanut viettää perheensä kanssa!
Listalta vuorojen vaihtaminen päittäin on aika rutiinia vuorotyössä jos toiselle tulee meno tms. jonka tähden sitä vuoroa haluaa vaihtaa!
Mikä helvetti sibnulla on motiivina tuossa perässä roikkumisessa ja jatkuvassa härkkimisessä?
Mitään rajoja sinulla ei tunnu löytyvän ja normi ihminen kyllä ihan itse tajuaa koska mennään sen tietyn rajan ylitse.
Olen nyt niin kyllästynyt jatkuvasti lukemaan näitä sinun outoja juttujasi ja MUTU. tietojasi, etten todella anna asian enää olla.hei !
ainakin täällä voi tosiaan työnantaja määrätä ylitöihin jos esim. on jonkun äkillinen sairastuminen tms. (täällä sitä ei kutsuta hätätyöksi)
lakien mukaan kieltäytyminen voi jopa johtaa irtisanomiseen. työnantajan on kuitenkin ensin katsottava kaikki mahdollisuudet jotta löytyisi joku vapaaehtoinen ja lisäksi pitää olla jonkunnäköinen vuorottelulista.
työntekijä joka ei ole solidaarinen työnantajaa ja myöskään työtovereita kohtaan ei ole kovin pitkäaikainen työntekijä ;-)
ja nyt tarkoitan ainoastaan että jos on mahdollisuus jäädä ylitöihin, mutta ei huvita.majorica kirjoitti:
hei !
ainakin täällä voi tosiaan työnantaja määrätä ylitöihin jos esim. on jonkun äkillinen sairastuminen tms. (täällä sitä ei kutsuta hätätyöksi)
lakien mukaan kieltäytyminen voi jopa johtaa irtisanomiseen. työnantajan on kuitenkin ensin katsottava kaikki mahdollisuudet jotta löytyisi joku vapaaehtoinen ja lisäksi pitää olla jonkunnäköinen vuorottelulista.
työntekijä joka ei ole solidaarinen työnantajaa ja myöskään työtovereita kohtaan ei ole kovin pitkäaikainen työntekijä ;-)
ja nyt tarkoitan ainoastaan että jos on mahdollisuus jäädä ylitöihin, mutta ei huvita.Onneksi suomessa on työntekijälläkin oikeuksia. Jos joku irtisanotaan koska ei tee ylitöitä se on laiton irtisanominen ja tulee työnantajalle kalliiksi.
Työnantaja ei voi määrätä ketään ylitöihin.
Jos työnantaja on niin epäpätevä ettei pysty organisoimaan yritystä ilman työntekijöihin kohdistuvaa kiristämistä ja lopputilillä uhkailua kannattaa pistää firma kiinni.- ykstoista!!!!
Haukullinen kirjoitti:
Onneksi suomessa on työntekijälläkin oikeuksia. Jos joku irtisanotaan koska ei tee ylitöitä se on laiton irtisanominen ja tulee työnantajalle kalliiksi.
Jos työnantaja on niin epäpätevä ettei pysty organisoimaan yritystä ilman työntekijöihin kohdistuvaa kiristämistä ja lopputilillä uhkailua kannattaa pistää firma kiinni.Onneks tosiaan suomi on niiiiiiin paljo sivistyneempi maa ku ruotsi ja suomessa meneeki sen takii niin paljo paremmin!!!
- .........
majorica kirjoitti:
hei !
ja nyt tarkoitan ainoastaan että jos on mahdollisuus jäädä ylitöihin, mutta ei huvita.Ruotsissa on tietty määrä tunteja kuukaudessa ja vuodessa jotka on mahdollista määrätä työntekijä ylitöihin.
Haukullinen kirjoitti:
Onneksi suomessa on työntekijälläkin oikeuksia. Jos joku irtisanotaan koska ei tee ylitöitä se on laiton irtisanominen ja tulee työnantajalle kalliiksi.
Jos työnantaja on niin epäpätevä ettei pysty organisoimaan yritystä ilman työntekijöihin kohdistuvaa kiristämistä ja lopputilillä uhkailua kannattaa pistää firma kiinni.kyllä se niin on suomessakin. siellä sitä vaan kutsutaan "hätätyöksi" siellä.
työnantajalla on se oikeus. sille ei voi paljon tehdä jos vaikka kolme työntekijää samana aamuna ilmoittaa olevansa vatsataudissa. kuitenkin hoitoalalla on pakko saada työt tehtyä. ei siinä mistää epäpätevyydestä tarvitse olla kysymys.
kuka on uhkaillut ja kiristänyt ja ketä ? se vaan nyt sattumaa lukemaan ihan laissa etten minä omiani keksi.- huononnusta
majorica kirjoitti:
hei !
ja nyt tarkoitan ainoastaan että jos on mahdollisuus jäädä ylitöihin, mutta ei huvita.Onko kukaan katsonut uusilla olevia työsopimuksia?niissä on valmiiksi ruksattu kohta:työntekijä sitoutuu tekemään lisä-ja sunnuntaityötä määrättäessä.Näin meidän talossa
- sakuli-ex
majorica kirjoitti:
hei !
ja nyt tarkoitan ainoastaan että jos on mahdollisuus jäädä ylitöihin, mutta ei huvita.Kyllä Suomessakin hoitoalalla on käytössä hätätyön lisäksi ns."suojatyö" joka tarkoittaa sitä, että esim. lakon aikana tietty määrä hoitohenkilökuntaa pitää osastoilta löytyä.
Suomessa lähinnä viranhaltijoita (pomot,sossut,yms.) koskee se pakote ,että tietyissä tilanteissa voidaan määrätä työhön.Oma entinen lähiesimieheni on ainakin kaksi kertaa tehnyt yövuoron kun ei saatu yökölle sijaista.Hoitajathan on toimenhaltijoita, ei viranhaltijoita.
Minua ihmetyttää tässä ketjussa tuo jankuttaminen ,ettei ketään voi pakottaa ylitöihin??? :-O Hoitoalalla ei paljon vaihtoehtoja ole, jos ei keikkalaista tai sijaista saada.Vai pitäisikö ne sairaat potilaat/asiakkaat jättää hoitamatta jos ei oikein "huvita" jäädä ylityöhön ???
Esimerkkinä kerrottakoon vaikka viimeviikolta ,olin ainokaista vapaapäivääni viettämässä, kun vastaava SH;oo soitti minulle kotiin vapaille ja velvoitti minut seuraavana päivänä saapumaan aikaistettuun iltavuoroon, joka jatkui listalla olevaa vuoroani pidempään, 1h ennen ja 1h jälkeen.Meitä on arki-illoissa osastolla 3 hoitajaa ,mutta koska useampi oli sairastunut ja keikkalaista ei saatu, meitä oli paikalla 2. joka on minimi. osasto oli täynnä erittäin tarvitsevia ihmisiä ja minulla ja kolleegalla kädet täynnä työtä, mutta sitä tämä vaan on, kun ketään ei voi jättää hoitamatta siksi ,ettei oikein nyt huvittaisi.... - sakuli-ex
huononnusta kirjoitti:
Onko kukaan katsonut uusilla olevia työsopimuksia?niissä on valmiiksi ruksattu kohta:työntekijä sitoutuu tekemään lisä-ja sunnuntaityötä määrättäessä.Näin meidän talossa
Kyllä nuo on olleet jo pitkään, ehkei valmiiksi ruksattuina, mutta eipä niistä työsuhteen alussa kieltäytymällä varmaan kellään pitkää uraa ko; paikassa tule :-)
Hoitoalalla tuo on päivänselvää, että sitoudut tarvittaessa koska se liittyy juuri siihen, ettei ketään voi jättää hoitamatta ja eipähän sitä ylimääräistä työtä kukaan palkatta tai YVP:eetä saamatta kuitenkaan tee joten.... - duunaripomo
Mulle aikoinaan soitti työnantaja miksi en ole työvuorossa, ja sanoin että kun minulla on vasta iltavuoro.Huonolla kielitaidolla hän vastasi:"Ei minä kävin illalla vaihtamassa, sinulla nyt aamuvuoro,sinä pitää tulla työ;"No, meninpä vetäsemään sen aamuvuoron, ja se oli myös viimeinen työvuoroni tuon työnantajan palveluksessa, ja myös huonosti Suomea puhuvien.
Mutta kyllä nuoret joutuvat sietämään huonoa kohtelua, koska pelkäävät työpaikkojensa puolesta, eikä suurin osa kuulu liitoihin, sekin joillakin työöaikan menettämisn pelosta.Nykyään olen itse oma pomoni, ja minulla on kaksi liitossa olevaa työntekijää, ja kyllä hyvällä kohtelulla olen saanut loistavat työntekijät, jotka ovat sitoutuneuta ja lojaaleja.Kiitos heille! - sakuli-ex
Haukullinen kirjoitti:
Jos työnantaja on niin epäpätevä ettei pysty organisoimaan yritystä ilman työntekijöihin kohdistuvaa kiristämistä ja lopputilillä uhkailua kannattaa pistää firma kiinni.Mietin tässä ,että olistko noin fanaattisesti samaa mieltä, jos olisit itse tai läheisesi olisi hoidossa sairaalassa,hoitolaitoksessa tai saattokodissa ja siellä tulisi työvoimavaje ja ko, hoitajat kieltäytyisivät ylityöstä ja hoito jäisi saamatta???............tuskin vaan on helppo määritellä ja huudella ettei kenenkään tarvitse kun ei itse ole kenenkään hoidon varassa. :-(
- Älä sekoile
sakuli-ex kirjoitti:
Kyllä Suomessakin hoitoalalla on käytössä hätätyön lisäksi ns."suojatyö" joka tarkoittaa sitä, että esim. lakon aikana tietty määrä hoitohenkilökuntaa pitää osastoilta löytyä.
Suomessa lähinnä viranhaltijoita (pomot,sossut,yms.) koskee se pakote ,että tietyissä tilanteissa voidaan määrätä työhön.Oma entinen lähiesimieheni on ainakin kaksi kertaa tehnyt yövuoron kun ei saatu yökölle sijaista.Hoitajathan on toimenhaltijoita, ei viranhaltijoita.
Minua ihmetyttää tässä ketjussa tuo jankuttaminen ,ettei ketään voi pakottaa ylitöihin??? :-O Hoitoalalla ei paljon vaihtoehtoja ole, jos ei keikkalaista tai sijaista saada.Vai pitäisikö ne sairaat potilaat/asiakkaat jättää hoitamatta jos ei oikein "huvita" jäädä ylityöhön ???
Esimerkkinä kerrottakoon vaikka viimeviikolta ,olin ainokaista vapaapäivääni viettämässä, kun vastaava SH;oo soitti minulle kotiin vapaille ja velvoitti minut seuraavana päivänä saapumaan aikaistettuun iltavuoroon, joka jatkui listalla olevaa vuoroani pidempään, 1h ennen ja 1h jälkeen.Meitä on arki-illoissa osastolla 3 hoitajaa ,mutta koska useampi oli sairastunut ja keikkalaista ei saatu, meitä oli paikalla 2. joka on minimi. osasto oli täynnä erittäin tarvitsevia ihmisiä ja minulla ja kolleegalla kädet täynnä työtä, mutta sitä tämä vaan on, kun ketään ei voi jättää hoitamatta siksi ,ettei oikein nyt huvittaisi....Missä aloittaja sanoo puhuvansa hoitoalasta? Ei missään.Majo puhui ensin yleisesti ylitöistä, ei sairaanhoitoon. Hän linkitti vielä kunta-alan sopimukseen eikä hoitoalalle.
Sinä ja sinun kaltaisesi ylläpidätte hoitoalalla vallitsevaa työttömyyttä.Mikäli ette olisi nuin nöyriä palkattaisiin lisää henkilökuntaa.
Ahneutenne vie työpaikkoja tarvitsevilta.
Suomen työlaissa ei tunneta ylityöhön pakottamista tai määräämistä.Jos ottaisit selvää asioista etkä puhuisi paskaa. Hätätyö on eri asia. - aamu aurinkoinen
sakuli-ex kirjoitti:
Kyllä Suomessakin hoitoalalla on käytössä hätätyön lisäksi ns."suojatyö" joka tarkoittaa sitä, että esim. lakon aikana tietty määrä hoitohenkilökuntaa pitää osastoilta löytyä.
Esimerkkinä kerrottakoon vaikka viimeviikolta ,olin ainokaista vapaapäivääni viettämässä, kun vastaava SH;oo soitti minulle kotiin vapaille ja velvoitti minut seuraavana päivänä saapumaan aikaistettuun iltavuoroon, joka jatkui listalla olevaa vuoroani pidempään, 1h ennen ja 1h jälkeen.Meitä on arki-illoissa osastolla 3 hoitajaa ,mutta koska useampi oli sairastunut ja keikkalaista ei saatu, meitä oli paikalla 2. joka on minimi. osasto oli täynnä erittäin tarvitsevia ihmisiä ja minulla ja kolleegalla kädet täynnä työtä, mutta sitä tämä vaan on, kun ketään ei voi jättää hoitamatta siksi ,ettei oikein nyt huvittaisi....Hoitsuthan on kutusumus ammatissaan, eihän niitä tarvii ylitöihin pakottaa, sehän on heidän ilonsa ja kutsumuksensa.
Aivan kuten sinäkin olet päivittäin palstalla aurinkoisena esimerkkinä miten asiallisia hoitsut ovat.
Oletko koskaan kuullut, että työajan ulkopuolella olet kävelevä käyntikortti työnantajastasi / työpaikastasi. - sakuli-ex
Mitä ihmettä taas kerran horajat? :-O
Täysin asiallisesti keskustelen työvuroista ja käytännöistä hoitopuolella??!!
kannattaisi varmaan käväistä optikolla kun jatkuvasti näet asiattomia vaikka sanoisin pelkkää "hyvää päivää"??
Alat olla oikeasti rasittava persoona joka ei itse osaa koskaan keskustella mistään vaan roikut pelkästään perässä noine typerine kommentointeinesi.
Ja tuo sinun väitteesi jonkun kirjoituskiellosta lähtee nyt ylläpitoon saatteena pyyntö, että sinun jatkuvaa härlkkimistäsi jo vihdoin rajoitetaan.Minä en ole kenenkään puolesta laittanut yhtään mitään ,enkä laita nuo ovat sinun omia luulojasi jotka menevät päiväpäivältä aina vain kummallisimmiksi. Etkö itse osaa lopettaa vai odotatko ,että joku taho puuttuu tuohon touhuusi.
Laki tai ei mutta missään Suomen hoitolaitoksessa ei toimita noin.Ja totuus sekin on ,että ääni kellossa muuttuu kun se osuu omalle kohdalle tuskin silloin kannustetaan hoitajia kieltäytymään ylityöstä sen sanoo normaali ihmisen järkikin jo! - sakuli-ex
Älä sekoile kirjoitti:
Missä aloittaja sanoo puhuvansa hoitoalasta? Ei missään.Majo puhui ensin yleisesti ylitöistä, ei sairaanhoitoon. Hän linkitti vielä kunta-alan sopimukseen eikä hoitoalalle.
Sinä ja sinun kaltaisesi ylläpidätte hoitoalalla vallitsevaa työttömyyttä.Mikäli ette olisi nuin nöyriä palkattaisiin lisää henkilökuntaa.
Ahneutenne vie työpaikkoja tarvitsevilta.
Suomen työlaissa ei tunneta ylityöhön pakottamista tai määräämistä.Jos ottaisit selvää asioista etkä puhuisi paskaa. Hätätyö on eri asia.Kyllä täällä puhuttiin hoitoalasta ja jokainen palstaa seurannut tietää ,että majo on aivan itse kertonut olevansa hoitoalalla kuten minäkin ja varmaan useampikin osa ei vain kerro olevansa kun hetihän täällä saa jonkun omituisen tyypin peräänsä huutelemaan kuinka hoitoalan työntekijällä ei saa olla omia mielipiteitä ja ollaan heti tonkimassa tietoja työnantajasta jolle sitten kertoillaan satuja ja tarinoita ko; henkilöän vaarallisuudesta potilailleen tai työajan tuhlauksesta koneella tai muuta soopaa joka oikesti täällä live elämässä poikisi kunnianloukkaus syytteet sanojalleen.
Tiedoksi minäkin noudatan kunta-alojen sopimusta koska se paikka jossa olen töissä on kuntapuolen hoitotyötä kuten useammat hoitolaitokset,sairaalat yms.
Minä en ole puhunut tässä yhteydessä hätätyöstä yhtään mitään ja ahneudesta tuskin on kyse muun suhteen kun työnantaja puolelta kun ihmisistä >lue hoitajista< revitään ihan kaikki irti.
Ei tuo syyllistäminen mitään muuta.On olemassa täyttöönpano luvat joiden puitteissa ihmisiä palkataan ja jos ei avointa pohjaa löydy ei ketään palkata ja se on fakta. Ota itse jumaliste selvää asioista ennenkun tulet päälle kuin yleinen syyttäjä ja syyllistätä heitä joiden syy tämä ei todellakaan ole! Jos meiltä hoitajilta kysyttäisiin (ja kuinkahan monta kertaa ollaan laitettu eduskunnalle adressia ja ammattiliitot tästä jauhaneet) me vaatisimme lisää väkeä töihin vaan mm. kuntatyönantaja ei palkkaa ja sille me ei voida yhtän mitään! - *? *? *?
sakuli-ex kirjoitti:
Esimerkkinä kerrottakoon vaikka viimeviikolta ,olin ainokaista vapaapäivääni viettämässä, kun vastaava SH;oo soitti minulle kotiin vapaille ja velvoitti minut seuraavana päivänä saapumaan aikaistettuun iltavuoroon, joka jatkui listalla olevaa vuoroani pidempään, 1h ennen ja 1h jälkeen.Meitä on arki-illoissa osastolla 3 hoitajaa ,mutta koska useampi oli sairastunut ja keikkalaista ei saatu, meitä oli paikalla 2. joka on minimi. osasto oli täynnä erittäin tarvitsevia ihmisiä ja minulla ja kolleegalla kädet täynnä työtä, mutta sitä tämä vaan on, kun ketään ei voi jättää hoitamatta siksi ,ettei oikein nyt huvittaisi....Mistä helvetin hoitoalasta sä lässytät, ihanko muit töit ja sääntöi ei ois.
Alotuksen aihe ei minust ainkaa koskent hoitoalaa, vai oisko pitänt taas ymmärtää lukee jottai rivien välist, häh ? - Häh?
sakuli-ex kirjoitti:
kannattaisi varmaan käväistä optikolla kun jatkuvasti näet asiattomia vaikka sanoisin pelkkää "hyvää päivää"??
Alat olla oikeasti rasittava persoona joka ei itse osaa koskaan keskustella mistään vaan roikut pelkästään perässä noine typerine kommentointeinesi.
Ja tuo sinun väitteesi jonkun kirjoituskiellosta lähtee nyt ylläpitoon saatteena pyyntö, että sinun jatkuvaa härlkkimistäsi jo vihdoin rajoitetaan.Minä en ole kenenkään puolesta laittanut yhtään mitään ,enkä laita nuo ovat sinun omia luulojasi jotka menevät päiväpäivältä aina vain kummallisimmiksi. Etkö itse osaa lopettaa vai odotatko ,että joku taho puuttuu tuohon touhuusi.
Laki tai ei mutta missään Suomen hoitolaitoksessa ei toimita noin.Ja totuus sekin on ,että ääni kellossa muuttuu kun se osuu omalle kohdalle tuskin silloin kannustetaan hoitajia kieltäytymään ylityöstä sen sanoo normaali ihmisen järkikin jo!Riiteletkö taas itsesi kanssa, omituinen tapa.
- Selvennä hieman
sakuli-ex kirjoitti:
Laki tai ei mutta missään Suomen hoitolaitoksessa ei toimita noin.Ja totuus sekin on ,että ääni kellossa muuttuu kun se osuu omalle kohdalle tuskin silloin kannustetaan hoitajia kieltäytymään ylityöstä sen sanoo normaali ihmisen järkikin jo!Sanohan Sakuli missä kohdin on sanottu että tässä aloituksessa kommentoidaan ainoastaan hoitoalan ylitöitä.
- Älä selitä
sakuli-ex kirjoitti:
Kyllä täällä puhuttiin hoitoalasta ja jokainen palstaa seurannut tietää ,että majo on aivan itse kertonut olevansa hoitoalalla kuten minäkin ja varmaan useampikin osa ei vain kerro olevansa kun hetihän täällä saa jonkun omituisen tyypin peräänsä huutelemaan kuinka hoitoalan työntekijällä ei saa olla omia mielipiteitä ja ollaan heti tonkimassa tietoja työnantajasta jolle sitten kertoillaan satuja ja tarinoita ko; henkilöän vaarallisuudesta potilailleen tai työajan tuhlauksesta koneella tai muuta soopaa joka oikesti täällä live elämässä poikisi kunnianloukkaus syytteet sanojalleen.
Tiedoksi minäkin noudatan kunta-alojen sopimusta koska se paikka jossa olen töissä on kuntapuolen hoitotyötä kuten useammat hoitolaitokset,sairaalat yms.
Minä en ole puhunut tässä yhteydessä hätätyöstä yhtään mitään ja ahneudesta tuskin on kyse muun suhteen kun työnantaja puolelta kun ihmisistä >lue hoitajista< revitään ihan kaikki irti.
Ei tuo syyllistäminen mitään muuta.On olemassa täyttöönpano luvat joiden puitteissa ihmisiä palkataan ja jos ei avointa pohjaa löydy ei ketään palkata ja se on fakta. Ota itse jumaliste selvää asioista ennenkun tulet päälle kuin yleinen syyttäjä ja syyllistätä heitä joiden syy tämä ei todellakaan ole! Jos meiltä hoitajilta kysyttäisiin (ja kuinkahan monta kertaa ollaan laitettu eduskunnalle adressia ja ammattiliitot tästä jauhaneet) me vaatisimme lisää väkeä töihin vaan mm. kuntatyönantaja ei palkkaa ja sille me ei voida yhtän mitään!Perseet penkkiin, älkää tehkö ylitöitä niin työttömät koulutetut nuoret saavat töitä.Vaikka miten selittäisit niin ylenpalttinen ylitöiden teko on vain pätemistä ja rahanahneutta.
MInä en tiedä palstalle kirjoittavien työpaikkoja eikä missään mainittu että ainostaan hoitoalaa saa käsitellä joten ole ihmisiksi äläkä raivoa. - Ei
huononnusta kirjoitti:
Onko kukaan katsonut uusilla olevia työsopimuksia?niissä on valmiiksi ruksattu kohta:työntekijä sitoutuu tekemään lisä-ja sunnuntaityötä määrättäessä.Näin meidän talossa
pysty hankaluuksia aiheuttamaan työnantajani taholta. Tää normityöaika on kuule vain pienoinen kirinotto ennen eläkkeelle siirtymistäni.
- täysin palvelleena
Ei kirjoitti:
pysty hankaluuksia aiheuttamaan työnantajani taholta. Tää normityöaika on kuule vain pienoinen kirinotto ennen eläkkeelle siirtymistäni.
Niin- kun tekee 47v ansiotyötä rehellisesti niin ei tarvitse olla yhteiskunnan tuki työllistettynä eikä ottaa ´kiriä´ päästäkseen eläkkeelle.
Eläke kun määräytyy ansaitun palkan mukaan, ei siinä loppukirit enää auta.
Vähän kermavaahtoa eläkkeen päälle tulee vielä tästä puolipäivä-työstäni, jota vielä jatkan, edelleen, saman työnantajan palveluksessa.
Joten ? Älä selitä kirjoitti:
Perseet penkkiin, älkää tehkö ylitöitä niin työttömät koulutetut nuoret saavat töitä.Vaikka miten selittäisit niin ylenpalttinen ylitöiden teko on vain pätemistä ja rahanahneutta.
MInä en tiedä palstalle kirjoittavien työpaikkoja eikä missään mainittu että ainostaan hoitoalaa saa käsitellä joten ole ihmisiksi äläkä raivoa.Tuskin hoitoaloillakaan on paljon koulutettuja nuoria vailla työpaikkaa. Uusia virkoja ei niin vain perustetta eikä sijaisia oteta. Eikä niitä sijaisia ole niin vain saatavillakaan.
Monissa paikoissa on hoitohenkilöstö jaksamisen rajoilla ja yhden sairastuttua ne työt on siltikin tehtävä . . . Kukakohan ne tekee ??
Nikille Älä sekoile.
Viestisi oli tosi hävytön ja lapsellinen.
"Sinä ja sinun kaltaisesi ylläpidätte hoitoalalla vallitsevaa työttömyyttä.Mikäli ette olisi nuin nöyriä palkattaisiin lisää henkilökuntaa."
Kerro nyt meille kaikille . . elleivät koulutetut hoitajat suostuisi tekemään ylimääräisiä vuoroja toisen sairastuttua . . .KUKA ne työt tekisi?? Ketä syytettäisiin siitä että potilaat jäisivät hoitamatta.
Voin kertoa sinulle että tuskin montakaan pätevää hoitajaa jäisi ylitse oman vuoronsa . . .tai tulisi vapaalta töihin ajatellen vain työnantajaansa saaden itselleen samalla kirkkaamman kruunun . . . sekä puheidesi mukaan estäisi uuden palkkaamista . . . .! Syy on siinä että heillä on senverran ajattelukykyä ja vastuuntuntoa lähimmäisiään kohtaan . . .että tajuavat ettei ketään voi jätää ilman tarvitsemaansa hoitoa.....!
Itse nostan hattua koulutetuille hoitajille ja heidän vastuuntunnolleen.- Älä puhu paskaa taas
umalehtinen kirjoitti:
Tuskin hoitoaloillakaan on paljon koulutettuja nuoria vailla työpaikkaa. Uusia virkoja ei niin vain perustetta eikä sijaisia oteta. Eikä niitä sijaisia ole niin vain saatavillakaan.
Monissa paikoissa on hoitohenkilöstö jaksamisen rajoilla ja yhden sairastuttua ne työt on siltikin tehtävä . . . Kukakohan ne tekee ??
Nikille Älä sekoile.
Viestisi oli tosi hävytön ja lapsellinen.
"Sinä ja sinun kaltaisesi ylläpidätte hoitoalalla vallitsevaa työttömyyttä.Mikäli ette olisi nuin nöyriä palkattaisiin lisää henkilökuntaa."
Kerro nyt meille kaikille . . elleivät koulutetut hoitajat suostuisi tekemään ylimääräisiä vuoroja toisen sairastuttua . . .KUKA ne työt tekisi?? Ketä syytettäisiin siitä että potilaat jäisivät hoitamatta.
Voin kertoa sinulle että tuskin montakaan pätevää hoitajaa jäisi ylitse oman vuoronsa . . .tai tulisi vapaalta töihin ajatellen vain työnantajaansa saaden itselleen samalla kirkkaamman kruunun . . . sekä puheidesi mukaan estäisi uuden palkkaamista . . . .! Syy on siinä että heillä on senverran ajattelukykyä ja vastuuntuntoa lähimmäisiään kohtaan . . .että tajuavat ettei ketään voi jätää ilman tarvitsemaansa hoitoa.....!
Itse nostan hattua koulutetuille hoitajille ja heidän vastuuntunnolleen.Todista et nostat hattua, xittu sinul es o mitää hattuu !
Älä puhu paskaa taas kirjoitti:
Todista et nostat hattua, xittu sinul es o mitää hattuu !
:))))
Mistäs sä tiedät . . . onko mulla hattua:-D
Ps kuiskaan . . .voi sitä hattua henkisestikin nostaa- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Haukullinen kirjoitti:
Jos työnantaja on niin epäpätevä ettei pysty organisoimaan yritystä ilman työntekijöihin kohdistuvaa kiristämistä ja lopputilillä uhkailua kannattaa pistää firma kiinni.Meinaaks että Suomessa työntekijöillä on jotenki paremmat oikeudet kuin Ruotsissa? =))
Et ole sit tainnu olla Ruotsissa töissä ainakaan viime vuosina! - loman tarve - ko
Potilasvastuu ? hoitajilla, jotka purevat ranteensa auki? Uskomatonta;))
voi vit...
3.4.2011 23:08
0
Avaa Sulje
Sano sinä missä kielletään puhumasta hoitoalan ylitöistä ja potilasvastuusta? Mikä ihmeen teletappi sinä olet kenenkään mielipiteitä määrittämään ja säätelemään mistä saa puhua?
Jos minä olisin sinä olisin jo aikaa sitten purrut itteltäni ranteet auki! - Voi Sinua
Muistatko Uma mitä kirjoitit eilen?
"Se että näet jonkun kirjoittavan jostakin ilman nikkiä, ei ole yhtä kuin minun viestini . .vaikka itse niin luulisitkin asian olevan." - sak5
majorica kirjoitti:
hei !
ja nyt tarkoitan ainoastaan että jos on mahdollisuus jäädä ylitöihin, mutta ei huvita.mikä helvetti sun työpaikka on
http://kauhajokinyt.fi/jhl/sisalto/TTES.pdf
sivulla 29 on tuosta asiasta.- 3+20
Vastaus: laki sanoo:
35 §
Työvuoroluettelo
Työvuoroluettelo on saatettava kirjallisesti työntekijöiden tietoon hyvissä ajoin, viimeistään viikkoa ennen siinä tarkoitetun ajanjakson alkamista. Tämän jälkeen työvuoroluetteloa saa muuttaa vain työntekijän suostumuksella tai töiden järjestelyihin liittyvästä painavasta syystä. - pakkomielle(kö)
Kuka näitä ikivanhoja jaarituksia jaksaa kaivaa esiin???
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862