kysymys näyttelyistä

...

Onko mahdollista mennä näyttelyihin ihan vaan katsomaan. Olen kiinnostunut eri koiraroduista ja mielenkiinnolla haluaisin mennä näyttelyitä katsomaan. Harmittaako teitä, jotka olette koiranne kanssa näyttelyissä jos siellä tulee kysymään saako koiraanne tutustua? (hölmöjä kysymyksiä, mutta olen tämän asian suhteen tietämätön)

7

2376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehässä_usein

      Kyllä näyttelyihin voi mennä ihan ´turistina´eli yleisöksi katselemaan koiria. Joskus on joku pieni sisääänpääsymaksu, muutaman euron tmv.
      ja kyllä siellä voi kysellä ja jutella osanottajien kanssa, jos he antavat luvan. Jotkut haluavat keskittyä siihen kehään menoon yms. niin että keskustelevat mielummin vasta kehätapahtumien jälkeen.
      Sinun kannattaa ottaa selvää etukäteen, mitkä rodut ovat minäkin päivänä ja monelta ja missä kehässä, että osut niiden tykkäämäsien rotujen aikaan sinne.
      Tietoja koiranäyttelyistä löytyy Suomen kennelliiton sivuilta näyttelyiden ajankohdista.
      Hauskoja näyttelypäiviä sinulle toivottelen !

    • ket*tähti
    • rodutex

      Voi ja on suositeltavaakin jos joskus vaikka hankkii koiran. Näyttelyt ovat hyviä paikkoja eri rotuihin tutustumiseen.

    • aloittaja..

      Kiitos vastauksistanne. Luin toisesta ketjusta, ettei omistajat pidä siitä jos vieraat koirat tulevat omien koirien luokse. Kuinka paljon teitä harmittaa jos ihmiset tulevat katsomaan koirianne tai kysymään kokemuksia rodustanne? En tietenkään menisi koskemaan vieraaseen koiraan ilman lupaa tai edes mene lähelle ilman omistajan lupaa ja läsnäoloa. Olen kiinnostunut hankkimaan toisen koiran ja tahtoisin nähdä minua kiinnostavia rotuja ihan livenä ja tietenkin mielenkiinnosta "oman rotuni" harrastajia ja muita yksilöitä, mutten kuitenkaan halua aiheuttaa yleistä ärsyynnystä osallistujien keskuudessa. (:

      • kehässä usein_

        Sorryt vaan sulle, hei , sä kysyit näin " Onko mahdollista mennä näyttelyihin ihan vaan katsomaan".......et kertonut että menet koiran kanssa sinne........vaan ymmärsin että olet ilman koiraa menossa näyttelyitä katselemaan ja jotain mielenkiintoisia rotuja.
        Ja vastasinkin jo, että ENNEN kehään menoa tuskin kukaan tahtoo vieraiden kanssa sen kummemmin keskustella, vaan ARVOSTELUJEN jälkeen varmasti jokainen juttelee mielellään yleisön kanssa,jos jotain asioita on.
        MUTTA, vieraan koiran kanssa - joka ei siis osallistu näyttelyyn - ei varmasti monikaan tahdo jutella.
        Vaikea sitä on sanoa muiden puolesta, jokainen tekee miten tekee, mutta yleensä nämä näyttelyn ulkopuolliset ns. .turistikoirat eivät edes ole toivottuja näyttelyissä.. Ihan jo tilanpuutteen takia.
        En nyt tiedä mitä tuolla aloituksellasi tahdoit tietää, kun asiallinen vastaus ei kelvannut. Eikä täällä ole toista ketjua samasta asiasta.
        jos sinulle on ´toisessa ketjussa´vastattu jotain, niin kannattaa mennä sieltä ketjusta kysymään mitä tarkoittivat, vähäks on paha täällä tietää ;))

        Ymmärrät ehkä asian, kun ajattelet, että olisit itse menossa kilpailemaan koirasi kanssa,ja joku vieras tulee kyselemään jotain ja jopa sähläämään oman koiransa kanssa siihen, kun itse pitäisi keskittyä oman koiran kanssa kehään menemiseen..
        Kannattaa hei , ihan netissäkin miettiä mitä kysyy, ja mitä tarkoittaa kysymyksellään, ettei tule näitä väärinkäsityksiä. Ja kysyä vain yhdestä paikasta, että tietää mitä mistäkin on kysellyt.
        Osasitkos katsoa ne rodut nyt Vaasan kans.väl.näyttelystä ja menetkö sinne tutustumaan vai Lahden kans.välisestä näyttelystä ?
        Me olemme molemmissa näyttelyissä paikalla ja vielä lauantaina 23.4 Lappeenrannassakin, joten tervetuloa vaan.


    • aloittaja..

      Anteeksi, jos tuli väärinkäsitys. En siis ole ottamassa tietenkään omaa koiraa mukaan, vaan ihan yksin olen menossa. Kyllä ymmärrän ettei sinne kannata turhaan ottaa koiraa, joka ei ole menossa kehään. Kiitos taas vastauksestasi:) En ole vielä varma milloin olen näyttelyihin menossa.

    • diipadaapaa_

      Sinne vain turistiksi! Minusta on kivaa kertoa omasta koirastani tuntemattomille. Varsinkin, kun omistan suht harvinaisen rodun :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4698
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4223
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2795
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      213
      1835
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1367
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1243
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1222
    Aihe