Askin sohvassa ongelmia

Rahat takaisin!

Ostimme Askosta 2 2 nahkasohvat. Jo kahden viikon käytön jälkeen sohvan nahka alkoii ruttaantua selkänojista ja istuinosien nahka löystyi. Sohvissa on myös muita ongelmia, mm naula tulee nahkan alta törrölle.

Olen tehnyt asiasta valituksen Askolle ja asiaa tutkitaa. Sohvia Askolle toimittava tahoo sanoo nahan käyttäytyvän normaalisti, jos se näin suonettuu ja venyy parissa viikossa! Onko näin? Miten teidän nahkasohvanne ovat kestäneet? Onko nahkaan tullut muutoksi näin nopeasti? Onko se muka nahan normaalia käytöstä?

Sohva on käsitelty hoitoaineilla.

Millainen on sohvaostajan kuluttajasuoja? Ei kai huonolaatuista sohvaa ole pakko hyväksyä? Ei me tuollaiseen p. kasaan rahojamme haluttu laittaa vaan saada jotain, mikä kestää vuosia!

12

5964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasamaantallaaja

      Kotopuolessa on samat nahkasohvat olleet muistaakseni kymmenen vuotta enkä ole huomannut niissä mitään erikoista. Ja muistan että isovanhempien luona olivat samat nahkasohvat 20vuotta eikä niissäkään ollut mitään vikaa. Nykyään tarjolla tahtoo vain olla kaikenlaista, halvalla ei tahdo saada hyvää ja ns. merkkituote ei sekään ole aina sitä mitä pitäis. Huonekalut ovat nykyään ns. tusinatavaraa ja laatu vaihtelee todella paljon. Sen takia suosittelen sopimaan myyjän kanssa aina tyytyväisyystakuusta, mikäli eivät sitä anna niin vaihtakaa myymälää. Ostopäätös on aina ostajan ja ostajalla on aina varaa valita myyjä muuta myyjällä ei ole varaa valita ostajia.

      Toivottavasti saatte rahat takaisin, mutta älkää missään nimessä ottako uutta tilalle vaan vaihtakaa myymälää. Näin "sekundatuotteet" saadaan pois markkinoilta ja myymälät alkavat taas panostamaan laatuun.

    • Näin verhoilijan näkökulmasta voi sanoa, että kyseiseisten sohvien selkiin on leikattu nahat huonolaatuisesta nahkavuodasta. Virhe on sattunut varmasti nahanleikkuussa.

      Istuinosien nahka löystyy käytössä, mutta se ei silti saa näkyä 2vk viikon käytön jälkeen niin että se on silmiin pistävää. Tiedätkö kenen valmistajan sohvat ovat kyseessä ? Eivät ilmeisesti askon omaa tuotantoa.

      Nahan hoitoaineella ei luultavasti ole mitään merkitystä nahan löystymisen ja ryppyyntymisen kanssa. Tosin tietysti valmistajan tai viimeistään myyjä liikkeen luulisi kertovan minkälaista nahkaa tuotteen verhoiluun on käytetty. Nahka laatuja on useita, joista kaikki eivät aina sovellu joka paikkaan.

    • Täti

      Meillä on ollut nahkasohvakalusto (3 2), mikä oli käytössä reilut 13 vuotta. Meillä oli tuolloin kaksi lasta (3- ja 1-vuotiaat), kun sohvat ostettiin. Tämän jälkeen syntyi vielä kolme lasta, joten sohva on ollut usein melko kovallakin koetuksella.
      uuri ennen vanhimman lapsen ripillepääsyä vaihdoimme sohvat uusiin, koska toisen nahkasohvan yksi jousi oli mennyt poikki ja yhden tyynyn ompeleet alkoivat repeillä.
      Toinen sohva oli tällöinkin vielä aivan ehjä, eikä nahka ollut mitenkään rumasti venynyt.
      Nämä sohvat kyllä maksoivat aikanaan aika lailla, mutta täytyy sanoa, että ne kyllä toimivat meilllä koko rahan edestä.
      Silloin tällöin pesin sohvia Marseille-saippualla, mutta en koskaan käsitellyt niitä millään hoitoaineilla.

      Olen varma, että teidän ostamassanne sohvassa on jokin vialla, jos nahka venyy jo parissa viikossa.

    • käsrasva

      Oliko Boston-merkkiset sohvat, eivät kestäneet meilläkään. Nyt alkaa näyttää siltä, että ei ne mitään oikeaa nahkaa olekkaan. 2,5 vuoden kuluttua tuli reikiä, materiaali on ihan haperoa, vaikka nahkana myydään. Ja kunnon hinta oli kyllä.

    • käsrasva

      No nyt ollaan oltu Askoon yhteydessä ja Asko yhteydessä valmistajaan ja on ilmennyt, että nahka on pullup-nahkaa. Ostotilanteessa ei ollut mitään puhetta mistään pullup-nahkasta. On petetty olo. Näyttää, että tämä pullup-nahka on sellaista massaa. Takuukorjataan kyllä, mutta silti on petetty olo. Meillä on toinen 2005 ostettu samanlainen pienempi sohva, milloinkahan se alkaa murentumaan. Täytynee ottaa yhteyttä johonkin kuluttajasuojatahoon. Onko samanlaisia kokemuksia?

    • made by china

      pull up tarkoittaa muovilla pinnoitettua huonolaatuista nahkaa, eli saadaan käytettyä hyväksi halkaistun nahkan pohjapuoli. Hyvän näköistä, mutta ei ole sopivaa kovaan istumiseen, itse materiaali on edullisempaa kuin pintanahka.
      Kuluttajansuojaan saa huoletta ottaa yhteyttä, se ei kiellä sohvien myymistä pull upilla.
      Asiakkaan kannatta ennen ostamista kysyä myyjältä tarkemmin, mitä materiaaleja kannatta käyttää, jos sohvan halutaan säilyvän siistinä ja hyvän näköisenä.
      Pull up-nahkakalusteet valmistetaan suurelta osin kauko-idässä, todennäköisesti askon sohvakin on sieltä kontissa rahdattu.

      • j

        Joo Pull-up -sohva onnistuttiin myymään aitona "nahkana" ja nimenomaan kestävänä vielä. Suomenojan Masku.

        Nahka alkoi puolessa vuodessa repeillä, täytteet pursuavat ulos ja nyt reklamaatiosta kulunut jo 3kk ja vasta nyt saatu ehdotus viallisen korvaamisesta uudella, kokeillen pintanahkaista versiota (samalla värillä ei löydy). Toimitusaika tästä eteenpäin arvioitu 8 viikkoa, tuskin riittää sekään kun toimitus viivästyi reilusti ensimmäisenkin kohdalla.

        Kaupan purkua pyydettiin, siihen ei myyjä suostunut, ellemme maksaisi välirahaa "tuotteen kulumisella" perustellen.

        Nyt toivotaan parempaa tuuria uuteen yritykseen, mutta en kyllä suosittelisi pull-up -materiaalia, enkä myöskään Maskua toimittajana.


    • mikkok

      Höpöhöpö... Aito Pull Up nahka on todella vetolujuudeltaan kestävää, tosin pinta on tokkiinsa arka. Kyseessä lienee bycast nahka jota on neljää eri sorttia. Nyt mm. kiinasta tuodut bycast nahkaiset tuotteet myydään Pull uppina ja paskaahan se on. annan reklamaatioihin vinkkiä jos tarvitsee. [email protected]

    • uutta sohvaa etsivä

      Ostin Askosta liki 3 tn € ja 2divaanin mod trendi sohvan joka osoittautui mielestäni sutta ja sekundaa olevaksi. Oli jo liki 2 viikkoa tehtaalla korjailtavana ja senkin jälkeen viat joista valitettiin olivat osittain jäljellä,mm.divaanin istuinosat sivuttain vinot jolloin istuma-asento on myös kallellaan. Nyt tapellaan kaupan purusta kuluttaja - asiamiehen avulla. Askon mielestä sohvassa ei mitään vikaa, koska tehdas niin vakuuttaa. Ihmetyttää tietysti kuinka uskottavasti tehdas joka joutui korjailemaan jälkiään voi nyt vakuuttaa, ettei istuimissa ole vikaa. Selkäni kertoo toista.

      • Sovilla istuva

        Jos tuote ei vastaa liikkeessä olevaa mallia (istuttavuudeltaan/ryhdiltään) on sulla oikeus kaupan purkuun. Kankaan/nahan venyminen ei oikeuta kaupan purkuun, koska se on luonnollista käyttäytymistä verhoilumateriaaleille, mutta kuvailemasi viat osoittavat mielestäni oikeuden joko kaupan purkamiseen tai huomattavaan hinnan alennukseen.


    • Anonyymi

      Ostin Askosta nahkasohvan ja siihen sopivan divaanin. Myyjä oli ystävällinen ja osasi asiansa. Sohva valmistetaan Virossa ja toimitusaika on kohtiuullinen. Paria viikkoa ennen sovittua toimitusrta tuli kuljetusliikkeeltä soitto että sohva on valmis ja toimitus on sovittua aikaisemmin. Hyvä juttu. Sohva tuli ja kappaas vaan: se näytti pienemmältä kuin myymälässä ollut esittelymalli. Ensivaikutelma osoittautui todeksi mittauksissa. Runko oli 10 cm lyhyempi kuin sohvan myyntikykltissä ollut mitta. Myös istuinosa oli 5 cm kapeampi. Yhteys myymälään jossa kehoitettiin tekemään reklamaatio netissä. Se tehtiin. Pitkän odottelun jälkeen ei mitään kuulunut joten taas yhteys myymälään. Tällä kertaa vaadimme kaupan purkua tai ostamamme kokoista sohvaa pienemmän tilalle. Myymälästä sanottiin että lähettävät paikalle asiantuntijan tarkistusmittaamaan sohvan. Pari tuntia sovittua aikaa myöhemmin paikalle saapui jalkapallohuligaanin oloinen öykkäri äijä. Hän huusi ja meuhkasi ettei sohvassa mitään vikaa ole. Se mitta mikä myyntiesitteessä mainitaan ei tarkoita sohvan mitaa vaan sitä mittaa mihin sohvan pitää mahtua pehmusteineen. Asiakas on siis täysi idiootti kun ei sitä ymmärrä. Ilmoitan tehtaalle että sohva on oikean kokoinen hän huusi ja lähti menemään. Seuraavaksi yritimme saada yhteyttäm Askon omistavaan tahoon Indoor groupiin ja siellä myymälöistä ja myynnistä vastyaavaan johtajaan. Hän ei vaivautunut vastaamaan yhteydenottopyyntöihin jotka lähetimme sähköpostilla. Otimme taas yhteyttä myymälään jossa ei tietenkään asialle voida tehdä mitään. Kuluttaja-asiamies ehkä voisi asialle jotain tehdä. Lopputulos siis on että meillä on pienempi sohva kuin minkä ostimme emmekä enää koskaan tule ostamaan Askosta yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Kiitos kokemuksesi jakamisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe