Kestääkö konsolit paremmin jos...

Kysymysmerkki?

Niin, että kestääkö konsolit paremmin jos ottaa virtajohdon irti seinästä yön ajaksi tai kun lopettaa?

Mulla on tässä 10 vuotta vanha Ps2 ja kolme vuotta vanha Xbox 360.
Ennen pelasin Ps2:sta aika usein, lähes joka päivä ja hyvin vieläkin toimii.
Ainoa vika siinä oikeastaan on se levykotelo, kun joskus ei meenaa mennä auki ja joskus sulkeutuu itsestään kun on laittamassa levyä sisään.

Xbox 360 taas on ollut vasta 3 vuotta eikä mitään ongelmia ole ilmennyt.
Pari kertaa se on jäänyt jumiin kunnolla, mutta se nyt taitaa olla perus vika, ja jos sen nyt vähän jumii, niin kyllä se siitä yleensä tokenee. Nopeampi tapa on sammuttaa koko konsoli ja käynnistää uudelleen.

Kummassakin tapauksessa on otettu virrat pois kun lopettanut pelaamisen.
Eli siinä muinaisessa Ps2 ensimmäisessä lihavassa versiossa mikä mulla on, niin sieltä takaa se virtanappi pois päältä.
Xbox 360:ssa ottanut sen virtajohdon irti seinästä.

Onko mulle vain sattunut hyvä tuuri että on tullut kestävät konsolit, vai kuluuko se kone todella siitä kun kone on pois päältä, mutta ne virtajohdot ovat silti seinässä ja siinä yleensä on jonkun värinen valo päällä???

3

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Japevoima

      En tiiä mut ku joskus ostin ps2 nii se rikko mun kaikki pelit ku se oli viallinen -_-
      =(

      • cosmooo

        Sama vika mun ekal Xboxil meni cod 4 ja gta iv :(


    • w34hg3054jg09h45jh09

      Virtajohto irrallisena konsoli on ainakin suojassa jännitepiikeiltä esim. ukkosenilmalla. En kumminkaan uskoisi sen muutoin vaikuttavan kestävyyteen, enemmän vaikuttaa se ettei laite pääsisi lämpenemään liikaa ja olen itse yrittänyt auttaa PS3:sta kestämään pidempään jättämällä konsolin vähäksi aikaa pelisession jälkeen "joutokäynnille" valitsemalla ruudulle liikkumattoman kuvan jotta prosessorikuorma olisi mahdollisimman alhainen, tuuletin pyörii koko ajan ja jäähdytys toimii ja pidemmän pelisession jäljiltä tuulettimen kierrokset on yleensä suurehkot ja ne laskevat jonkinajan kuluttua tällä "joutokäynnillä", sitten vasta sammutan konsolin.

      Ajatuksena että jos konsolin sammuttaa raakasti suoraan pelaamisen jäljiltä, tuulettimen sammuessa jäähdytys lakkaa vaikka lämmöt on vielä korkealla prosessorien jäähdytyselementeissä jota ei sitten mikään lievitä puhaltimen sammuttua. Varsinkin hellepäivinä saa käydä joutokäynnillä pidempäänkin kuin talvella jotta lämmöt tasaantuisi ennen sammutusta.

      Saas nähdä auttaako, vielä on alle 2v vanha tämä laite, toistaiseksi ei ole ollutu ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe