Niin, että kestääkö konsolit paremmin jos ottaa virtajohdon irti seinästä yön ajaksi tai kun lopettaa?
Mulla on tässä 10 vuotta vanha Ps2 ja kolme vuotta vanha Xbox 360.
Ennen pelasin Ps2:sta aika usein, lähes joka päivä ja hyvin vieläkin toimii.
Ainoa vika siinä oikeastaan on se levykotelo, kun joskus ei meenaa mennä auki ja joskus sulkeutuu itsestään kun on laittamassa levyä sisään.
Xbox 360 taas on ollut vasta 3 vuotta eikä mitään ongelmia ole ilmennyt.
Pari kertaa se on jäänyt jumiin kunnolla, mutta se nyt taitaa olla perus vika, ja jos sen nyt vähän jumii, niin kyllä se siitä yleensä tokenee. Nopeampi tapa on sammuttaa koko konsoli ja käynnistää uudelleen.
Kummassakin tapauksessa on otettu virrat pois kun lopettanut pelaamisen.
Eli siinä muinaisessa Ps2 ensimmäisessä lihavassa versiossa mikä mulla on, niin sieltä takaa se virtanappi pois päältä.
Xbox 360:ssa ottanut sen virtajohdon irti seinästä.
Onko mulle vain sattunut hyvä tuuri että on tullut kestävät konsolit, vai kuluuko se kone todella siitä kun kone on pois päältä, mutta ne virtajohdot ovat silti seinässä ja siinä yleensä on jonkun värinen valo päällä???
Kestääkö konsolit paremmin jos...
3
108
Vastaukset
- Japevoima
En tiiä mut ku joskus ostin ps2 nii se rikko mun kaikki pelit ku se oli viallinen -_-
=(- cosmooo
Sama vika mun ekal Xboxil meni cod 4 ja gta iv :(
- w34hg3054jg09h45jh09
Virtajohto irrallisena konsoli on ainakin suojassa jännitepiikeiltä esim. ukkosenilmalla. En kumminkaan uskoisi sen muutoin vaikuttavan kestävyyteen, enemmän vaikuttaa se ettei laite pääsisi lämpenemään liikaa ja olen itse yrittänyt auttaa PS3:sta kestämään pidempään jättämällä konsolin vähäksi aikaa pelisession jälkeen "joutokäynnille" valitsemalla ruudulle liikkumattoman kuvan jotta prosessorikuorma olisi mahdollisimman alhainen, tuuletin pyörii koko ajan ja jäähdytys toimii ja pidemmän pelisession jäljiltä tuulettimen kierrokset on yleensä suurehkot ja ne laskevat jonkinajan kuluttua tällä "joutokäynnillä", sitten vasta sammutan konsolin.
Ajatuksena että jos konsolin sammuttaa raakasti suoraan pelaamisen jäljiltä, tuulettimen sammuessa jäähdytys lakkaa vaikka lämmöt on vielä korkealla prosessorien jäähdytyselementeissä jota ei sitten mikään lievitä puhaltimen sammuttua. Varsinkin hellepäivinä saa käydä joutokäynnillä pidempäänkin kuin talvella jotta lämmöt tasaantuisi ennen sammutusta.
Saas nähdä auttaako, vielä on alle 2v vanha tämä laite, toistaiseksi ei ole ollutu ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569