nestemäisen matokuurin antaminen kissalle? Auttakaa joku!

lissu 86

Miten olette antaneet kissalle nestemäisen matokuurin? Laitatteko nesteen ruan joukkoon vai jollain muulla tavalla? Pitäisi antaa kuuri, mutta pelkään, että kissa ei syö ruokaa, johon nesteen laitan ja kuuri menee vaan hukkaan. Neste on sellaisessa annostelipipetissä. Kiitos auttaneelle!

14

972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tompsukka22

Meillä kissa maistaa lääkkeen helposti, enkä ole saanut sitä kurkustakaan "tympättyä" (miten se kai pitäisi laittaa).

Parhaiten se siis menee kissan herkkuruoan seassa (ei kuivamuona) parissa-kolmessa erässä. Sitten se ei maista eroa...

• catcat.

Hiero se turkkiin, vaikkapa etutassuun josta se nuolee lääkkeen itse pois. Tämä kikka toimi ainakin meillä.
      Mitään pillerimurskaa eivät suostuneet syömään vaikka miten hyvään ruokaan ja ohuena jauheena koitin laittaa.
      Kissa on siisti eläin ja puhdistaa kyllä turkkinsa, varsinkin jos siinä
      on jotain ylimääräistä.
      Nyt en muista lääkkeen nimeä, mutta semmoista keltaista töhnää
      jota saa apteekista.

• tonni kala

meillä sekoitetaan kissoille tarkoitetun tonnikalan (pieni peltipurkki) sekaan, reilu ruokalusikallinen kyseistä tonnikalaa riittää ja meidän molemmat katit syövät sen suorastaan innoissaan.
      Muulloin emme anna tätä herkkua kateille kuin juuri madottaessa.
      Osta kissojen tonnikalapurkki ja testaa pitääkö kissasi siitä, jos pitää, anna katin olla seuraavaan päivään asti "nälässä" ja anna lääkeannos tonnikalan seassa hyvin sekoitettuna reilu ruokalusikallinen tonnikalaa, ei enempää jotta katti varmasti syö kaiken. Muotoilet lusikalla lautaselle mössöstä "pallon" ja tod näk menee melkein kertahotkaisulla.

• nimi...

Mikä on lääkkeen nimi, onko ihan varmasti tarkoitettu suuhun laitettavaksi? Nestemäiset kun yleensä laitetaan karvojen juureen niskaan, ettet nyt vaan sellaisia tarkoita? Ihan vaan halusin varmistaa.

• Karkkikisut

Ihan sama tuli mieleen mullakin, en vaan saanut aikaiseksi kysyä. Kun en nimittäin ole nestemäisestä matolääkkeestä kuullutkaan, paitsi tuollaisesta kuten esim. Stronghold. Ja sitähän taas ei siis missään tapauksessa(!!!) syötetä kissalle vaan käytetään ulkoisesti. Niska lienee ainoa paikka, josta kissa ei ylety nuolemaan sitä.
        Mirrix taas on tahnaa, et nestettä.
        Siis mikä neste?

• nixnaxpox'

Kannattaa pyytää eläinlekurilta suoraan respeti niskavilloihin pistettävää piikkiä varten. Sen voi hakea apteekista ja antaa itse.
      http://www.petparents.com/show.aspx/products/profender

Niskavilloihin ei satu ja kissa antaa sen yleensä helposti laittaa,koska niskassa on löysää nahkaa ja josta emokin on kissaa pentuna kantanut. Ja jos ongelmia tulee, niin toinen kaveri vain avuksi.

Lopetin ajat sitten pelleilemästä meidän tarkkanenien kanssa.

• piikki vai ei

Pientä tarkennusta. Profender ei ole niskaan pistettävä piikki vaan paikallisvaleluliuos joka levitetään niskan iholle karvojen juureen.

• Murrin henkäys

Hain apteekista pienen ruiskun (ilman neulaa) ja laitoin sen sisään yhden Drontal matolääketabletin, imin sitten siihen noin pikkulusikallisen vettä ja annoin liueta noin tunnin.
        Ravistelua ja sitten vain ruiske kisun nieluun kerralla niskavilloista toisellakädelä kiinni pitäen - sinne menee ja myöskin pysyy.
        Helppoa, ennen ja taistelin monin konstein ja tämä on tepsinyt parhaiten, jos ruokaan sen sekoittaa niin syömättä jää aina.
        Niitä ruiskuja saa myöskin pieneläinklinikoilta.

• Oukä

Annan Flubenol Vet -merkkistä tahnaa.
      Sekoitan sen pussiruokaan, ja hyvin menee alas.

Meidän kissoille ei kyllä laiteta väkisin suuhun mitään.
      Toinenn kissani on löydetty aivan pienenä pentuna huutamassa pusikosta.
      Sen emo oli ammattu juuri sielläpäin mistä pentu löytyi.

Mulla taitaa olla niin erikoisia, omalaatuisia kissoja.
      Onhan tietenkin jokainen oma yksilö.

• Kokemuksella.

Kyllä tabl.on toiminu tehokkaammin ainaki mun ulkokissalle. Nest.on aina "vaarana",että ei syö kaikkea ja teho jää alhaseksi. Tabl.vaan syvälle summuun niin kisu kyllä nielasee sen.

• Säikähtänyt

Eipä anneta meidän kissoille drontal vettiä! Kerran kokeiltiin ja kissalla alkoi tulla vaahtoa ja kuolaa suusta ulos ja säntäili kauhuissaan ympäriinsä. Soitin samantien eläinlääkärille että onko tuollainen normaalia ja kuulemma on tuon lääkkeen kanssa. Eipä ole vastaavaa tapahtunut minkään muun lääkkeen annon yhteydessä. Miksihän siitä ei varoiteta pakkauksessa..

• varoitetaan

Kyllä varoitetaan, kannattaisi lukaista ne paketissa olevat selosteet huolella. Se pitäisi tehdä niin omien kuin lemmikkienkin lääkkeiden kohdalla, koska jokaisessa lääkkeessä on sivu- ja haittavaikutuksia jo tiedossa.

Tässä suora lainaus tuoteselosteesta, joka löytyy myös netistä etsimällä.

6. HAITTAVAIKUTUKSET
        Hyvin harvinaisina haittavaikutuksina voi esiintyä kuolaamista, pahoinvointia ja oksentelua sekä tasapainohäiriöitä ja sekavuutta, jotka tavallisesti ovat lieviä, lyhytkestoisia ja itsestään ohimeneviä.
        Mahasuolikanavan oireet voivat johtua kuolevien matojen tuottamista vieraista proteiineista.

• hienohelmat

Axilur liotettuna veteen ja jauhelihan tai muun herkun joukkoon, ei pahemmin kissa haista eikä maista ko. lääkettä. Itse laitan hirvenjauhelihan joukkoon ja hyvin uppoaa. Ainut miinus että pitää antaa 3 päivänä peräkkäin...

• n. 20v. kokemuksella

Voin sanoa, että homma kyllä hoituu. Edellinen kissa joka seurasi meitsin maallista vaellusta 20v. oli aika vaikea madotettava. Pilleriä oli turha tarjota missään muodossa sillä aina löytyi lattialta.

Ainut mikä toimi oli Flubenol ja tämä tyrkättynä suoraan suuhun. Kaikkeahan ei suostunut syömään jolloin loput laitettiin turkille esim. poskelle tai etutassulle josta se oli helppo nuolla.

Vielä pikkuisena vinkkinä voisin sanoa, että kissat jotka tykkäävät raksuista myös helpoiten nielaisevat matopillerin. Tämmöinen on nykyinen katti, eli maailman helpoin madotettava:D :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe