Mulla derbi xtreme sm -10 ja se ottaaa ajossa 8000-8500rpm. Vapaalla se ottaa mittariin 10000rpm, eli onko mitään keinoa saada ottamaan enemmän kierroksia ajossa ? Ja paljon teillä ottaa mopot kierroksia ?? :)
Kierrokset ajossa ?
19
12817
Vastaukset
- Hur dur
Tää nyt taas riippuu että ajo ja vapaalla olo on kaks eri asiaa. x-treme:ssä on muutenkin lyhyet välit niin onko nyt järkevää alkaa paskomaan sitä konetta huudattamalla sitä kuin viimeistä päivää. Itellä menee vapaalla kierrokset digimittarissa yli 12500rpm ja sitten ohjekirja ei kerro mitä loppupalkit ovat. Se on normaalia että ne kierrokset ovat siinä 8000rpm mutta saan huudatettua sitä 1 vaihteella niin että menee ne palkit kattoon mittarissa ja sitä ei ole järkevä tehdä usein.
- :))))
Aattelin siks ku se on ärsyttävää ku se luumuttaa siihen 50kmh :) Ja ei viitti putkee tyhjentää alkaa ku se menee sittten sen 60kmh, mutta auttaako se reikälevyn poisto ja isompi hammasratas etee että menis sen 55 ?? :)
- :))))
Ja eikö tossa smssä ole 11-65 vakio välit ?
- . . . ..
Ei se jumalauta kestä jos haluat kierroksia yli 10 000.
Mikä helvetin into teillä nulikoilla on huudattaa sitä niin saatanasti kun ei se vaikuta nopeuteen millään tavalla. Ei suuremmat kierrokset määrää vauhtia vaan se kierrosalue missä vääntö on suurin, ja se ei aivan täppikierroksilla väännä enää yhtään, paskotte vaan koneenne siinä, tajutkaa nyt!!!
Liikennevaloissakin moottori huutaa hoosiannaa, ei kestä katsoa, ihme ettei teillä vähä-älyisillä ole jo kone hajalla.- :)))
noooh oishan ton aina voinut kauniimminki sanoa :) Se tässä vielä jää mietityttää että miks sitten koneet kestää hyvin ulkomailla joissa ei ole olleenkaan kierrosten rajottimia ja koneet huutaa hoosiannaa 13500-14000 rpm. KERROPPA SE :))))
- asdasdOGC
joo just näin... kyllä sillä vittu vaan tahtoo olla väliä että kiertääkö se esim 6vaihteella 8k rpm vai 11k rpm jos on samat välit. eikä ne koneet hajoa jos se kiertää yli 10k. en tiiä mikä kinukki sulla on ollu mutta turha tulla pätemään tänne jos ei tiedä aisiasta paskaakaan! Mee himaas rassailee niitä zingzengejäs
- vajakit saatana
asdasdOGC kirjoitti:
joo just näin... kyllä sillä vittu vaan tahtoo olla väliä että kiertääkö se esim 6vaihteella 8k rpm vai 11k rpm jos on samat välit. eikä ne koneet hajoa jos se kiertää yli 10k. en tiiä mikä kinukki sulla on ollu mutta turha tulla pätemään tänne jos ei tiedä aisiasta paskaakaan! Mee himaas rassailee niitä zingzengejäs
Voiha kone kiertää vaikka 100k rpm mut tehoo se ei tuo yhtään lisää jos koneen huipputeho ja vääntö on suunniteltu alle 10k rpm... Mopoissa suurin vääntö tulee kumminki 8000 - 12000 rpm kohilla eli oo mitää hyötyy huuattaa enempää, "kiihtyvyys" laskee ylikierrosten myötä. Parempi vaa laittaa isompi vaihe ja huuatella tehoalueen sisällä
- Anonyymi
:))) kirjoitti:
noooh oishan ton aina voinut kauniimminki sanoa :) Se tässä vielä jää mietityttää että miks sitten koneet kestää hyvin ulkomailla joissa ei ole olleenkaan kierrosten rajottimia ja koneet huutaa hoosiannaa 13500-14000 rpm. KERROPPA SE :))))
Koska ihmiset esim Italiassa joilla on oikeesti vireissä "vakiokoneet" osaa ajaa niillä niinkuin kuuluukin ja tekee huollot nii kuin pitää.
- Anonyymi
Sielon selvästi 4t makua havaittavissa, käy pesees hampast
- Anonyymi
No jätkällä on kyl aika huono mopo jos 10k hajoo mopo :D kaikista te nykyään kitisette :D
Toi mopo sattuu mun korvaan toi on dt se on ihan paska yms yms menkää vaikka kerää niitä aivosoluja jostain pellon reunalta.
- Hur dur
Ota reikälevy pois ja tuki hukkaputki ni kato sit sen jälkeen alaks tehdä muuta nopeuden nostamiseksi.
- qweqweqweqweqweqweqw
"Mikä helvetin into teillä nulikoilla on huudattaa sitä niin saatanasti kun ei se vaikuta nopeuteen millään tavalla"
Niimpä! On se kyllä kumma kun RR-kuskitkin siellä 10 000-16 000 kierrosalueella ajavat, kun se ei vaikuta nopeuteen mitenkään! Ajaisivat sillä 5000 kierroksella, niin ei kuluisi bensaakaan niin paljoa, ja silti pääsisi yhtä kovaa, kun "huudatus ei vaikuta nopeuteen millään tavalla"
Kysyn suoraan. Ymmärrätkö ylipäätään mitään moottorin toiminnasta? TOttakai ne kierrokset vaikuttaa. Mitä enemmän kierroksia, sitä enemmän saa myös kierroksia ketjujen ja rattaiden kautta välitettyä takapyörään, ja kovempi nopeus siitä seuraa...
"Ei se jumalauta kestä jos haluat kierroksia yli 10 000."
Kas kummaa miten koneitten kestävyys on huonontunut. Mminun tunturi kun on kestänyt 12000 kierrosta ihan hyvin. On päästetty suoralla, ja ajettu dynossa, eikä ole hajonnut. TÄmänhän piti olla mahdottomuus sinun mukaasi??
"Ei suuremmat kierrokset määrää vauhtia vaan se kierrosalue missä vääntö on suurin"
Jospa se suurin vääntöalue on siellä 11000 kierroksen tuntumassa...
Mitä korkeammalle vääntöalueen saa (=mitä paremmin saa moottorin hengittämään), sitä enemmän voimaa on koneessa. Kun vielä se voima yhdistetään järkevän oloseen, isoillakierroksilla olevaan vääntöalueeseen, mennään jo kovaa (noin 10 000 tai 11000 kierroksesta ylöspäin)
Mitä enemmän voimaa on koneessa, sitä raskaampia välityksiä voidaan käyttää, joka tas niin ikään lisää takapyörän kierrosnopeutta.
"ja se ei aivan täppikierroksilla väännä enää yhtään, paskotte vaan koneenne siinä, tajutkaa nyt!!!"
Ei väännä ei, mutta tappikierroksetkin on suhteellinen käsite. Vakio tunturissa se on 6000rpm, kisavehkeessä 17000 rpm...
"Se tässä vielä jää mietityttää että miks sitten koneet kestää hyvin ulkomailla joissa ei ole olleenkaan kierrosten rajottimia ja koneet huutaa hoosiannaa 13500-14000 rpm. KERROPPA SE"
Ulkomailla tuskin mopot kiertävät kisavehkeiden verran kurittomana...Ja vakiona kiertävät kyllä ihan saman verran mitä täällä Suomessakin...
"Liikennevaloissakin moottori huutaa hoosiannaa, ei kestä katsoa, ihme ettei teillä vähä-älyisillä ole jo kone hajalla. "
Jos tehoalue on ylhäällä, sitä moottoria pitää huudattaa että jaksaa mennä. Ei mikään järkevä ratkaisu liikenteeseen yläkiertonen putki, koska on vammainen ja piikikäs ajaa.- . . . . . .
Kiitos. Ei, en kertakaikkiaan tajua moottoreista mitään, olenhan autoalalla.
Tässä aloittajalle, tekstissäni olettaisin kyseessä olevan VAKIOmopo, jos kerta pitää saada nostettua kierroksia "kun on niin laiska". Mutta se ei auta yhtään jos mopo on vakio, teho ei kasva yhtään kierroksia kasvattamalla, ja kyllä siinä kone kärsii pahimmin.
"Jos tehoalue on ylhäällä, sitä moottoria pitää huudattaa että jaksaa mennä. "
Jos moottoria tarvitsee HUUDATTAA, se ei ole kunnossa.
Jos mopo on kuristamaton, rajoittamaton, (ja viritetty), niin kierrosalue on korkealla, ja vääntöalue todella pieni alue yläkierroksilla, mutta seistessään paikoillaan valoissa, kierroksia ei tarvitse edelleenkään pitää kuin korkeintaan peruskaasulla.
Sitä EI TARVITSE huudattaa viiden minuutin punaisilla valoilla rajoittimella kunnes valot vaihtuvat. Sitten, kun valot vaihtuvat, voi lähteä liikkeelle AIVAN normaalisti, riippumatta huutaako kone vai ei. Eikä lähtöön tarvitse huudattaa sitä lussua, mutta koska välttämättä halusit asian "ymmärtää" väärin, eli että normaalilla yläkierroksilla kuten 2-tahti käy, niin tarkoitin kuten tiedät varsin hyvin, sitä HUUDATTAMISTA niin korkealla kuin se paska käy.
Ja maksimivääntöalue saavutetaan vakiolla kaksitahtisella mopolla siinä "vain" 6000-8000rpm paikkeilla. Puhut aivan paskaa jos mielestäsi yli 10 000 rpm on tarpeellista. Vakiolle tai melkein vakiolle.
Ja mitä tulee tuohon "ulkomailla 14 000rpm kuristamattomilla ja kierrosrajoittamattomilla mopoilla" niin ei se ihan niin kierrä, mutta aina se on kestävyydestä pois, mitä korkeammalla kiertää. Kyllä se aikansa kestää mutta dramaattisesti teho loppua kohden laskee.
Mitä nyt tuommoinen esimerkkinä piikkiluokassa KTM tunnettu männänvaihtoväli siinä 5000 paikkeilla. Vaihdelkaa siinä sitten sitä kuukauden välein. Ei ne vaan KESTÄ enempää.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tykkästi varmaan päästä pätemään mutta ei kannata puhua paskaa.
Yritit tietenkin koska "en tiedä näistä mitään". - kdtrkimtdkmdtjiu
"Niimpä! On se kyllä kumma kun RR-kuskitkin siellä 10 000-16 000 kierrosalueella ajavat, kun se ei vaikuta nopeuteen mitenkään!"
Vertaatko todellakin jotain kisapyörää MOPOON? Ei helvetin helvetin helvetti! - lollollol
""Se tässä vielä jää mietityttää että miks sitten koneet kestää hyvin ulkomailla joissa ei ole olleenkaan kierrosten rajottimia ja koneet huutaa hoosiannaa 13500-14000 rpm. KERROPPA SE"
Ulkomailla tuskin mopot kiertävät kisavehkeiden verran kurittomana...Ja vakiona kiertävät kyllä ihan saman verran mitä täällä Suomessakin..."
ei ole kyllä kaikkialla ulkomailla mopot kuristettuja=kiertää enemmän
mopot kuristetaan suomesssa maahantuojan toimesta... - qweqwerqwreqweqwreqw
lollollol kirjoitti:
""Se tässä vielä jää mietityttää että miks sitten koneet kestää hyvin ulkomailla joissa ei ole olleenkaan kierrosten rajottimia ja koneet huutaa hoosiannaa 13500-14000 rpm. KERROPPA SE"
Ulkomailla tuskin mopot kiertävät kisavehkeiden verran kurittomana...Ja vakiona kiertävät kyllä ihan saman verran mitä täällä Suomessakin..."
ei ole kyllä kaikkialla ulkomailla mopot kuristettuja=kiertää enemmän
mopot kuristetaan suomesssa maahantuojan toimesta..."Kiitos. Ei, en kertakaikkiaan tajua moottoreista mitään, olenhan autoalalla."
Kattos samalla alalla pyöritään. Auktoriteetti on turha anonyymissä nettikeskustelussa.
"mopot kuristetaan suomesssa maahantuojan toimesta... "
koko EUssa on sama huippunopeus mopolla. En sitten tiedä miten hyvin sitä noudatetaan, mutta kuristettuja ne uutena on missä vain EUssa.
"Vertaatko todellakin jotain kisapyörää MOPOON? Ei helvetin helvetin helvetti! "
Kyllä ne samat fysiikan lait pätevät niin mopoon kuin kisapyöräänkin. Mitä enemmän kierroksia, sitä enemmän tehoa, sitä kovempaa takapyörä pyörii, ja sitä enemmän kuljetaan näin erittäin yksinkertaisesti selitettynä.
"Tässä aloittajalle, tekstissäni olettaisin kyseessä olevan VAKIOmopo, jos kerta pitää saada nostettua kierroksia "kun on niin laiska". Mutta se ei auta yhtään jos mopo on vakio, teho ei kasva yhtään kierroksia kasvattamalla, ja kyllä siinä kone kärsii pahimmin."
Eipä ei, mutta tehoputkenkaan ostoa/tekemistä ei ole suljettu pois, eikä muidenkaan osien muokkausta. Oletin nyt että aloittaja halusi myös samalla vauhtia siihen mopoonsa kierrosten lomassa. Ei kai mitään järkeä ole laittaa mopoa vain kiertämään turhan takia?
Tämän olettamuksen vuoksi ajattelin että ketjun aloittaja on valmis tekemään muutoksia koneeseen, erityisesti sylinteriin ja pakoputkeen.
"Jos mopo on kuristamaton, rajoittamaton, (ja viritetty), niin kierrosalue on korkealla, ja vääntöalue todella pieni alue yläkierroksilla, mutta seistessään paikoillaan valoissa, kierroksia ei tarvitse edelleenkään pitää kuin korkeintaan peruskaasulla."
Ei kyllä tartte, jostain syystä silti mopoilijoilla(ja Volvokuskeilla) on ääretön halu päästä esittämään kuinka räjähdysmäisen lähdön sillä mopolla saa. Mopopojille myös tavanomaista on sillä mopolla kaasuttelu liikennevaloissa, ja esittely miten huimasti se vakio mopedi kiertää. Sanotaan nyt, että itsekkin koen myötähäpeää aina kun joku menee sillä derbillänsä jonkun moottoripyörän viereen tosissaan kaasuttelemaan...
"Puhut aivan paskaa jos mielestäsi yli 10 000 rpm on tarpeellista."
Se on silloin tarpeellista kun halutaan mennä oikeasti kovaa, ja silloin ei puhuta "vakioista" tai "melkein vakioista" mopoista. Kay nyt varmaan 45km/h nopeuteen riittääkin se 4000-5000rpm...
"Mitä nyt tuommoinen esimerkkinä piikkiluokassa KTM tunnettu männänvaihtoväli siinä 5000 paikkeilla. Vaihdelkaa siinä sitten sitä kuukauden välein. Ei ne vaan KESTÄ enempää."
Sellasta se on kun kireän vehkeen omistaa. Ennen viritystä kannattaa aina miettiä, että onko varaa niihin huoltoihin, mitä kierä moottori vaatii.
"Tykkästi varmaan päästä pätemään mutta ei kannata puhua paskaa.
Yritit tietenkin koska "en tiedä näistä mitään". "
Puhin viestissäni siitä, että jos aletaan enemmän sitä mopoa virittelemään, ja kierroksia koneelta ottamaan, joka hyvin tuli ilmi viestistäni, ja jokaisen autoalalla olevan pitäisi se tajuta, ettei kukaan nyt ala mitään 13000 kierrosta ehdottelemaan sen 45km/h nopeden saamiseksi.
Sanon vielä sen, ettei aloittaja ole sulkenut pois mopon radikaalimpeja muutoksia. Vakioputken thjennytksen hän sulki pois, joka on ymmärrettävää, koska mopo on mukava saada helposti vakioksi, ja vakioputket maksaa hunajaa.
Sinun ekassa viestissäsi sen sijaan totesit, ettei kierroksilla saada nopeutta, ja tappikierroksilla, joka on hyvin liikkuva määrite, ei ole paljoa voimaa. Et maininnut, etkä edes ntanut ymmärtää että puhuit vakiomopoista. - ayhayhubahyu
qweqwerqwreqweqwreqw kirjoitti:
"Kiitos. Ei, en kertakaikkiaan tajua moottoreista mitään, olenhan autoalalla."
Kattos samalla alalla pyöritään. Auktoriteetti on turha anonyymissä nettikeskustelussa.
"mopot kuristetaan suomesssa maahantuojan toimesta... "
koko EUssa on sama huippunopeus mopolla. En sitten tiedä miten hyvin sitä noudatetaan, mutta kuristettuja ne uutena on missä vain EUssa.
"Vertaatko todellakin jotain kisapyörää MOPOON? Ei helvetin helvetin helvetti! "
Kyllä ne samat fysiikan lait pätevät niin mopoon kuin kisapyöräänkin. Mitä enemmän kierroksia, sitä enemmän tehoa, sitä kovempaa takapyörä pyörii, ja sitä enemmän kuljetaan näin erittäin yksinkertaisesti selitettynä.
"Tässä aloittajalle, tekstissäni olettaisin kyseessä olevan VAKIOmopo, jos kerta pitää saada nostettua kierroksia "kun on niin laiska". Mutta se ei auta yhtään jos mopo on vakio, teho ei kasva yhtään kierroksia kasvattamalla, ja kyllä siinä kone kärsii pahimmin."
Eipä ei, mutta tehoputkenkaan ostoa/tekemistä ei ole suljettu pois, eikä muidenkaan osien muokkausta. Oletin nyt että aloittaja halusi myös samalla vauhtia siihen mopoonsa kierrosten lomassa. Ei kai mitään järkeä ole laittaa mopoa vain kiertämään turhan takia?
Tämän olettamuksen vuoksi ajattelin että ketjun aloittaja on valmis tekemään muutoksia koneeseen, erityisesti sylinteriin ja pakoputkeen.
"Jos mopo on kuristamaton, rajoittamaton, (ja viritetty), niin kierrosalue on korkealla, ja vääntöalue todella pieni alue yläkierroksilla, mutta seistessään paikoillaan valoissa, kierroksia ei tarvitse edelleenkään pitää kuin korkeintaan peruskaasulla."
Ei kyllä tartte, jostain syystä silti mopoilijoilla(ja Volvokuskeilla) on ääretön halu päästä esittämään kuinka räjähdysmäisen lähdön sillä mopolla saa. Mopopojille myös tavanomaista on sillä mopolla kaasuttelu liikennevaloissa, ja esittely miten huimasti se vakio mopedi kiertää. Sanotaan nyt, että itsekkin koen myötähäpeää aina kun joku menee sillä derbillänsä jonkun moottoripyörän viereen tosissaan kaasuttelemaan...
"Puhut aivan paskaa jos mielestäsi yli 10 000 rpm on tarpeellista."
Se on silloin tarpeellista kun halutaan mennä oikeasti kovaa, ja silloin ei puhuta "vakioista" tai "melkein vakioista" mopoista. Kay nyt varmaan 45km/h nopeuteen riittääkin se 4000-5000rpm...
"Mitä nyt tuommoinen esimerkkinä piikkiluokassa KTM tunnettu männänvaihtoväli siinä 5000 paikkeilla. Vaihdelkaa siinä sitten sitä kuukauden välein. Ei ne vaan KESTÄ enempää."
Sellasta se on kun kireän vehkeen omistaa. Ennen viritystä kannattaa aina miettiä, että onko varaa niihin huoltoihin, mitä kierä moottori vaatii.
"Tykkästi varmaan päästä pätemään mutta ei kannata puhua paskaa.
Yritit tietenkin koska "en tiedä näistä mitään". "
Puhin viestissäni siitä, että jos aletaan enemmän sitä mopoa virittelemään, ja kierroksia koneelta ottamaan, joka hyvin tuli ilmi viestistäni, ja jokaisen autoalalla olevan pitäisi se tajuta, ettei kukaan nyt ala mitään 13000 kierrosta ehdottelemaan sen 45km/h nopeden saamiseksi.
Sanon vielä sen, ettei aloittaja ole sulkenut pois mopon radikaalimpeja muutoksia. Vakioputken thjennytksen hän sulki pois, joka on ymmärrettävää, koska mopo on mukava saada helposti vakioksi, ja vakioputket maksaa hunajaa.
Sinun ekassa viestissäsi sen sijaan totesit, ettei kierroksilla saada nopeutta, ja tappikierroksilla, joka on hyvin liikkuva määrite, ei ole paljoa voimaa. Et maininnut, etkä edes ntanut ymmärtää että puhuit vakiomopoista."Puhin viestissäni siitä, että jos aletaan enemmän sitä mopoa virittelemään, ja kierroksia koneelta ottamaan, joka hyvin tuli ilmi viestistäni, ja jokaisen autoalalla olevan pitäisi se tajuta, ettei kukaan nyt ala mitään 13000 kierrosta ehdottelemaan sen 45km/h nopeden saamiseksi."
Eipä taida aloittaja autoalalla ollakaan. Ja otetaanpa nyt vielä yksi kohta aloituksesta
"Vapaalla se ottaa mittariin 10000rpm, eli onko mitään keinoa saada ottamaan enemmän kierroksia ajossa ?"
Eli kyllä siinä vaan halutaan vakiosta tai melkein vakiosta vain kierroksia eikä muuta. En ottanut tekstissäni puheeseen virittämistä vaan sen, ettei vakioon tuo nopeutta yhtään korkeammat kierrokset, koska, kierroksethan eivät tuo vakioon tehoa itsessään, vaan koneen siinä kyllä hajottaa.
En antanutkaan missään olettaa että puhun vakiosta, mutta minä taas oletin kaikkien olettavan minun puhuvan sellaisesta moposta, joka aloittajalla on NYT eli vakio tai lähes vakio.
- 364r
Siis mopo kuristettuja ennenku ne tuodaan suomeen ?? Minusta asia on näin että mopot kuristetaaan vasta suomessa tuohon 45kmh vauhtiin. Ja oletteko kuullut siitä että tämä suomenlain mukainen kuristaminen rasittaa moottoria ?
- qweqweqweqweqweqweqw
"Minusta asia on näin että mopot kuristetaaan vasta suomessa tuohon 45kmh vauhtiin."
Koko EU:ssa on 45km/h nopeusrajotus mopoilla, joten kyllä ne kuristetaan muissakin maissa.
Suomen lain mukainen kuristaminen ei rasita moottoria, jos se tehdään järkevästi. Esimerkiksi, ei tunturinkaan moottori järin rasittunut ole. Ja mitä väliä sillä on rasittaako se moottoria valmistajan kantilta kattottuna? Nykyään myydään paskaa minkä tahansa, entisienkin lattumerkkien alla, ja valmistajalle on aina parempi, mitä äkkeemmin takuun jälkeen se mopo hajoaa. Kun aletaan osia uusimaan, aina enemmän tulee rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2614736Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii803187- 472513
- 362423
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451797- 971580
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘941348PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143985- 69978
- 99928