Oon 14-vee likkaja, ja en keksi mitää lukemist... VINKKEJÄ PLEASE!!
Huom:: oon lukenu tosi paljon!!
LUKUVINKKEJÄ 14-VUOTIAALLE???
10
550
Vastaukset
- Deni
Harry Potterit, Douglas Adamsin koko tuotanto, mikäli nämä ei kelpaa kokeile Nora Robertsia (aika tasapaksua romantiikkahömppää mutta pari kirjaa ovat lukemisen arvoisia.)
- wilhelmina
mikäli et ole vielä lukenut bram stokerin draculaa niin kannattaa lukea.
lisäksi:
mary shelley- frankenstein
valerie martin- isäntäni tri. jekyll
michael ende- momo
bret easton ellisiltä kaikki
william shakespearelta kaikki
- Nokkonen
Fantasia on hyvää.
- Romantikko
eli Noel Barber, joka osasi itkettää minut kun olin teini ja nuori nainen.
- milla
stephen kingin kirjoja
- BlueSpirit
David eddingsin kirjat! belgarionin taru
mallorean taru jne. kanzziii lukee tai tutustua
edes. - joku vaan
Moi oon itekki 14 vee ja oon lukenu yli 30 kirjaa eli tässä kirja vinkkei:esim. twilight kaikki kirjat on hyvii nälkäpeli, lumoava kirous,taivas mikä sisar, pitkä kuuma kesä, ... ja kyllähän niitä muitakin olis. ;D
juurikin näitä stephenie meyrin kirjoja (houkutus) ja sitten nälkäpeli on ollu suudessa huudossa...
- Baranduin
Yli 30 kirjaa? No huh huh kun on valtava määrä...tuossa iässä, eli ihan pari vuotta sitten, olin lukenut varmaan lähemmäs sata kunnollista romaania elämäni aikana.
Ja aloittajalle vielä: nimim. joku vaan ehdotukset ovat kyllä suosittuja, mutta omalta kannaltani katsottuna niiden laatu on kyseenalainen. Teidän ikäisten teinityttöjen keskuudessa kyllä suosittuja, ja varmaan monelle samaan ikäluokkaan kuuluvalle kelpaakin hyvin esim. Twilightin kaltainen sisällötön romanttinen hömppä... Mutta mikäli etsit jotain merkityksellisempää, kannattaa ehkä jättää nämä väliin. Lisäksi olisi varmaan hyvä idea kuvailla mieluista kirjallisuuden lajia tarkemmin: fantasiaa, scifiä, romantiikkaa, dekkareita, mitä? Ulkomaista, kotimaista? Suomeksi, englanniksi vai mandariinikiinaksi?
- Tykaaker
Silloin kun olin itse sun ikäinen, niin varmaan luettiin jotain Agatha Christien dekkareita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768