LUKUVINKKEJÄ 14-VUOTIAALLE???

Mä vaan..

Oon 14-vee likkaja, ja en keksi mitää lukemist... VINKKEJÄ PLEASE!!
Huom:: oon lukenu tosi paljon!!

10

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Deni

      Harry Potterit, Douglas Adamsin koko tuotanto, mikäli nämä ei kelpaa kokeile Nora Robertsia (aika tasapaksua romantiikkahömppää mutta pari kirjaa ovat lukemisen arvoisia.)

      • wilhelmina

        mikäli et ole vielä lukenut bram stokerin draculaa niin kannattaa lukea.
        lisäksi:
        mary shelley- frankenstein
        valerie martin- isäntäni tri. jekyll
        michael ende- momo
        bret easton ellisiltä kaikki
        william shakespearelta kaikki


    • Nokkonen

      Fantasia on hyvää.

      • Romantikko

        eli Noel Barber, joka osasi itkettää minut kun olin teini ja nuori nainen.


    • milla

      stephen kingin kirjoja

    • BlueSpirit

      David eddingsin kirjat! belgarionin taru
      mallorean taru jne. kanzziii lukee tai tutustua
      edes.

    • joku vaan

      Moi oon itekki 14 vee ja oon lukenu yli 30 kirjaa eli tässä kirja vinkkei:esim. twilight kaikki kirjat on hyvii nälkäpeli, lumoava kirous,taivas mikä sisar, pitkä kuuma kesä, ... ja kyllähän niitä muitakin olis. ;D

      • juurikin näitä stephenie meyrin kirjoja (houkutus) ja sitten nälkäpeli on ollu suudessa huudossa...


      • Baranduin

        Yli 30 kirjaa? No huh huh kun on valtava määrä...tuossa iässä, eli ihan pari vuotta sitten, olin lukenut varmaan lähemmäs sata kunnollista romaania elämäni aikana.

        Ja aloittajalle vielä: nimim. joku vaan ehdotukset ovat kyllä suosittuja, mutta omalta kannaltani katsottuna niiden laatu on kyseenalainen. Teidän ikäisten teinityttöjen keskuudessa kyllä suosittuja, ja varmaan monelle samaan ikäluokkaan kuuluvalle kelpaakin hyvin esim. Twilightin kaltainen sisällötön romanttinen hömppä... Mutta mikäli etsit jotain merkityksellisempää, kannattaa ehkä jättää nämä väliin. Lisäksi olisi varmaan hyvä idea kuvailla mieluista kirjallisuuden lajia tarkemmin: fantasiaa, scifiä, romantiikkaa, dekkareita, mitä? Ulkomaista, kotimaista? Suomeksi, englanniksi vai mandariinikiinaksi?


    • Tykaaker

      Silloin kun olin itse sun ikäinen, niin varmaan luettiin jotain Agatha Christien dekkareita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe