kohteena interrail! Help!

pp

Hei!

Tarkoitukseni olisi lähteä toukokuun alussa 22pv reilille. Nyt olen reissua lähtenyt suunnittelemmaan ja muutamat perus juttut tarvitsisi vielä täydennystä teiltä konkareilta. Eli matka taittuisi alkselilla:

Lento Puolaan(Varsova-Krakova(Auchwitch)-Tsekki(praha)-Itävalta(wien vuoristo kaupunki?)-Saksa(Berliini?)-Hollanti(Amsterdam)-Tanska(Köpis)-Ruotsi ja paluu lautalla Turkuun. Onko mahdoton? Onko kaupunki suosituksia? esim. Saksaan ja itävaltaan?

1. Millä junilla voin matkustaa? käykö interrail lippu yleenä ihan kaikkiin juniin? jäänyt jotenkin ahdistus että löydänkö oikeaa junaa, ja tuleeko hirveesti jotain lisämaksuja?

2. Mistä maan rajat ylittävät junat lähtevät, kaikkiko pääasemalta? onko helppo löytää oikea juna?

3. Mistä löytää aikataulut?

4. Amsterdam-Köpis, kulkeeko juna? entä köpis-tukholma? Muutenkin voinko vain ottaa junan Krakovasta Tsekkiin, mistä löydän tiedot lähteviin juniin? miten olette handlanneet nämä?

Tulin pari kk sitten 5kk reissulta ausseista ja jalka vipattaa taas. Ennen opiskeluja olis tarkotus tämä reissu vielä tehdä, että malttaa sitten odottaa vaihtovuotta ;9 Suositteletteko reiliä? rahan arvoista? Olen 20v tyttö.

2

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk

On paljon maita mukana tuossa ja monia aikatauluja on tuolloin oltava.Thomas Cook European timetable minun Interrail raamattuni.Stockmann Akateeminen myy sitä.
      Internetistä löydät myös aikatauluja.
      Joihinkin yksityisiin juniin lippu ei kelpaa,mutta niitä on suhteellisen vähän.
      Itseäni alkoi viimeksi ärsyttämään nopeiden junien lisämaksut varsinkin Italiassa.Mutta vaihtoehtona lisämaksulle Italiassa on vain hitaita yhteyksiä.
      Yllätys oli Saksan kaikki käyttämäni nopeat ICE-junat,niissä interraillippuni kelpasi ilman lisämaksuja.Mutta lähes kaikki ICE-matkani Saksassa sain matkustaa junien eteisissä,niin täysiä junat olivat.
      Tuo Itävalta on suosikkimaitani,todella hyvät lisämaksuttomat junat .
      Ja hienot maisemat.
      Monet Tsekin junat ovat hitaita.
      itse en nykyisin ottaisi matkaohjelmaan noin montaa maata kerrallaan.
      Sinulla on 7 valtiota.Minulla oli viimeksi 10-22 lippu ja kyllä 10 päivässä sain kiskojen päällä viettää aikaani ihan tarpeeksi.
      Lento on hyvä tapa aloittaa matka.Laivailut tulee nykyään jo lentoja kalliimmaksi.

• hei :)

Hei! Ei ole suunnitelmasi ollenkaan mahdoton, luultavasti pääset kaupunkeja tutkailemaan ihan rauhassa.
      1.Juniin ihan yleisesti suosittelisin käyttämään http://hafas.bene-system.com/bin/query.exe/en?L=profi tuota osoitetta, on nimittäin kattavampi kuin DB. Interrail lippu käy periaatteessa kaikkiin juniin, mutta nopeimpiin juniin saattaa tulla jonkin sortin lisämaksuja. (itse esim. myöhästyin Lillessä Pariisin junasta, mutta 3 euron lisämaksulla pääsi TGV;hen.) Kyseisellä nettisivulla ilmoitetaan jos junassa vaaditaan supplementti eli lisämaksu, ja näitä lisämaksullisia lippuja saa ostettua jo suomessa.

2. Maan rajat ylittävät junat eivät lähde ainoastaan pääasemilta, mutta myös pienemmiltä. Juna-asemilla on tauluja, joista oikeat junat löytyvät.

3. Voit katsoa aikatauluja jo antamaltani nettisivulta, mutta myös juna-asemilta joissa aikataulut näkyvät isoilta tauluilta.

4.Haluamisiin kohteisiin kulkee kyllä junia, mutta saatat joutua välissä vaihtamaan. ja vaihtoaika kannattaa olla vähintään se 20 minuuttia.
      juna-asemalta voit aina kysyä jos on ongelmia!

interrail on todellakin rahan arvoista, opit (jos et jo muka tietäisi) huolehtimaan itsestäsi ja pärjäämään eri tilanteissa. ja näkeehän siinä myös niin paljon kaikkea! hyvää matkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe