Lacie rikiki ei tunnisteta

mitä tehdä...?

Eli tuli ostettua Lacie rikiki 500gb ulkoinen kovalevy. Otettiin käyttöön kannettavalla jossa oli Vista ja tehtiin joku kovon käyttöönotto asennus. Mutta kun levyn siirtää toiseen koneeseen niin kovalevyä ei tunnisteta. on kokeiltu pöytäkonetta ja toisia kannettavia joissa on ollut Win XP. Lähtee kyllä pyörimään eli ei ole USB portista kiinni. Olen yrittänyt muuttaa tiedostojärjestelmää ( NTFS ja FAT32) mutta sekään ei auta.
Onko kellään sattunut tällaista? Saako mitenkään toimimaan vai pitääkö viedä takuuseen?

4

1237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • >tehtiin joku kovon käyttöönotto asennus

      Ei USB-levy tarvitse mitään asentamisia, se toimii suoraan. Onkohan sulla hajuakaan, mitä olet touhunnut sen levyn kanssa?

      Kokeile sitä levyä jossain muussakin käyttiksessä kuin Xp-raiskassa, kuten Win7:ssä, Macissa tai Ubuntussa. En usko että levyssä on mitään vikaa, eikä takuu vastaa asiakkaan omista sössimisistä. Täysi alustus nyt ainakin voisi olla paikallaan.

    • monttööri34+99

      Tuo
      "tehtiin joku kovon käyttöönotto asennus"
      oli paha virhe.

      Levylle jota käytetään useisiin koneisiin ei saa tehdä mitään tuollaisia
      vaan käyttää levyä vaan "puhtaana" levytilana.

      Alusta levy siinä Vistassa NTFS:ksi.

    • mitä tehdä...?

      Ongelma ratkaistu
      katsoin toisella koneella levynhallinnasta nii levyn kohalla luki (GPT suojausosio)
      vika oli Vistan tekemässä "oudossa" partitio muodossa.
      siistin levyn, alustin ja nyt toimii oikein...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe