Kumpi Kolmården-reissu?

Reissumutsi2

Hei! Olemme perheen kanssa (7- ja 9-vuotiaat tytöt) lähdössä ensi kesänä valmiille hotellimatkapakettireissulle Helsingistä Tukholmaan. Eli tarkoituksena olisi käydä Kolmårdenin eläintarhassa ja yöpyä perillä yksi yö. Olen vertaillut eri reissuja, ja nyt pitäisi tehdä valinta otammeko Ikaalisten matkatoimiston paketin (Siljan laivat, joku hotelli, en muista mikä, Tukholmassa) vai S-matkojen/Pohjolan matkatoimisto (muistaakseni) matkan (Vikingin laivat, Skandic-hotelli Norrköpingissä). Hinnoissa ei ole hirmu isoja eroja; S-matkojen reissu tulisi hieman halvemmaksi ja siitä saisi sitä S-bonusta...Mutta onko teillä kokemusta noiden matkanjärjestäjien reissuista, mitä eroa on sisällöllä, palvelulla, matkaohjelmalla? Ja mitä muuta hyviä vinkkejä kokeneemmilla olisi? Kiitos etukäteen vastauksista!

6

1474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reissumies-iskä

      Itse buukkaisin erillinen laivamatka auton kera, ja Vildmarkshotelletin Kolmården paketti (2 yöta ja sisäänpääsy Kolmårdeniin 2 päivää, 2 2 hlö parkkipaikka 4100 kr).
      Kun on auto mukana voi ajaa myös safarin.

      • Reissumies-iskä

        Sori, siis 1 yö, 2 päivää sisäänpääsy.


      • arasteleva

        Muutama vuosi on itekin mietitty tuommoista matkaa. Pelottaa vaan ajo Tukholmasta/Tukholmaan. Hesassa ajokin jo jännittää, itse olen Turkulainen.
        Kuinka kamalaa tuo ajo tuolla on?
        Pakettimatkoja olen katsellut juuri tuon ajamisen välttämiseksi, mutta haluaisin olla yön hotellissa ja kaksi päivää eläintarhassa (ehkä kolmas päivä gröna lundissa), mutta paketit tuntuvat olevan kaikki sellaisia että eläintarhassa on aikaa vain 6 tuntia ja toinen päivä ollaan Tukholmassa. Hotellitkin ovat jonkin matkan päässä kolmårdenista.
        Eläintarha menee kiinni jo alkuillasta. Mitä tekemistä loppuillaksi keksitte lastenne kanssa?
        Jos nyt kuitenkin uskaltautuu omalla autolla lähtemään, niin ilmeisesti kaikki kannattaa varata etukäteen, eläintarhan liputkin, jonottamisen välttämiseksi. MIstähän ne sitten kannattaisi varata?
        Safari on kyllä muuttunut eikä enää ilmeisesti pääse lainkaan autolla, ei ainakaan omalla ajamaan sitä.


      • littaa

        Tänä kesänä ei enää omalla autolla safarille päässe.Köysirata korvaa sen.


      • skdjfk
        arasteleva kirjoitti:

        Muutama vuosi on itekin mietitty tuommoista matkaa. Pelottaa vaan ajo Tukholmasta/Tukholmaan. Hesassa ajokin jo jännittää, itse olen Turkulainen.
        Kuinka kamalaa tuo ajo tuolla on?
        Pakettimatkoja olen katsellut juuri tuon ajamisen välttämiseksi, mutta haluaisin olla yön hotellissa ja kaksi päivää eläintarhassa (ehkä kolmas päivä gröna lundissa), mutta paketit tuntuvat olevan kaikki sellaisia että eläintarhassa on aikaa vain 6 tuntia ja toinen päivä ollaan Tukholmassa. Hotellitkin ovat jonkin matkan päässä kolmårdenista.
        Eläintarha menee kiinni jo alkuillasta. Mitä tekemistä loppuillaksi keksitte lastenne kanssa?
        Jos nyt kuitenkin uskaltautuu omalla autolla lähtemään, niin ilmeisesti kaikki kannattaa varata etukäteen, eläintarhan liputkin, jonottamisen välttämiseksi. MIstähän ne sitten kannattaisi varata?
        Safari on kyllä muuttunut eikä enää ilmeisesti pääse lainkaan autolla, ei ainakaan omalla ajamaan sitä.

        Tulimme vasta Ruotsin matkalta kotiin. Olimme ensimmäistä kertaa omalla autolla liikkeellä.

        Jos lähtee autolla Turusta, niin menisin ilman muuta Vikingillä, sillä siitä on helpoin lähteä etelään. Itsekin kyllä hieman jännitin ajoa satamasta, mutta sunnuntaiaamuna ei ollut paljon muuta liikennettä, joten kaikki meni ihan ok. Ajoimme siis södra länkenin kautta eli terminaalin jälkeen käännyin vasemmalle ja muistaakseni heti moottoritien alettua ramppia ylös (tässä oli hieman pieni E4-merkki, joten olin vähällä ajaa siitä ohi).

        Takaisin tullessa kannattaa olla toiseksi vasemmanpuoleisella E4-kaistalla ja vasemmalla puolella olevan Ericsonin rakennuksen jälkeen poistua moottoritieltä (siis vasemmalle). :) Vikingin satamatieto-osiosta löytyy ajo-ohjeita.

        Helpointa olisi ottaa Vildmarks-hotelliin 2 päivän Kolmården paketti. Hotellihuoneet ovat tosin todella pieniä. Hotellissa on toisaalta ihan kiva leikkipaikka lapsille. Huoneissa ei ole jääkaappia eikä hotellin ravintolalla ole oikeastaan muuta lapsille kuin taco-buffet illalla. Kolmårdenin pääsisäänkäynnin lähellä on hampurilais-/pizzapaikka. Hotellipaketin voi varata suoraan Komårdenin sivuilta. Eläintarhan liput voi käydä hakemassa hotellilta muistaakseni klo 9 alkaen ja ainakin me saimme samalla hotellihuoneen tiedot ja avaimet (huoneisiin pääsi muistaakseni klo 15 alk.). Vildmarkshotellilla on pieni kylpyläosasto, mikä oli kovasti lasten suosiossa.

        Eläintarhaan ei pääse enää millään autolla.

        Jos uskallusta riittää, niin Norrköping on ihan säällisen matkan päässä Kolmårdenista ja ihan tutustumisen arvoinen kaupunki. Majoituimme siellä President-hotellin superior-huoneessa, joka oli todella tilava periaatteessa erillisine olo- ja makuuhuoneineen (tallelokero, vuodesohva, pari nojatuolia, kaksi kirjoituspöytää, kaksi tv:tä, minibaari, parisänky).


    • pandis10

      Siljan laivat on lapsille parempia. Itse valitsisin Siljan paketin. Pojat 8v. ja 10v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe