Meillä terveyskeskuksessa on otettu tiukka linja, matkakorvaustodistuksia taksimatkaa varten ei kirjoiteta enää juurikaan, vaikka olisi kuumeisesta ja todella kipeästä lapsesta kyse ja häntä ei juuri sillä hetkellä muulla tavoin lääkäriin saisi.
Täällä meidänkin kunnassamme kun lääkärimatka taksilla keskussairaalaan, jossa päivystys, maksaa helposti pari-kolme sataa euroa asuinpaikasta riippuen. Niin siis, jos matka pitää ensin maksaa itse ja sitten vasta saa rahat joskus myöhemmin Kelasta, niin voipi tulla aika kalliiksi flunssakautena.
Miten muualla saa taksimatkoista korvauksia? Etenkin sellaisia, jolloin matkasta maksetaan taksissa vain omavastuu?
Entä miten yksityispuolella?
Matkakorvaukset
1
161
Vastaukset
- ja piste
No, täällä meillä päin niiden on pakko esim. päivystystilanteessa kirjoittaa se lappu, koska julkisia kulkuneuvoja ei ole olemassakaan. Arkipäivisin on ns. palveluauto, jolla pääsee tk:een muutamalla eurolla, mutta iltaisin ja viikonloppuisin se ei kulje. Kyllä saa taksilapun, jos tarvitsee. Täällä tk päivystää joka ilta klo 22.00 saakka. Sen jälkeen pitää mennä sairaalaan, jos tulee joku äkkitapaus. Just hiljattain kävin yhdellä poliklinikalla lääkärin luona ja sain taksilapun, jotta pääsin kulkemaan. Eivät ole kieltäytyneet kirjoittamasta. Täällä on vielä se vanha systeemi, että voi tilata tutun taksikuskin ja maksaa hänelle sen omavastuun. Jos mulle sanotaan, ettei enää lappua anneta, minä ilmoitan että enää en sitten tule kontrolleihin. Ja sillä siisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra haluaa muuttaa
maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....468642Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.3006520- 596422
Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?995877Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k465573Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️524904Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem2284244Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan
Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe44001- 1513736
Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!393292