Matkakorvaukset

taksilla matkustus

Meillä terveyskeskuksessa on otettu tiukka linja, matkakorvaustodistuksia taksimatkaa varten ei kirjoiteta enää juurikaan, vaikka olisi kuumeisesta ja todella kipeästä lapsesta kyse ja häntä ei juuri sillä hetkellä muulla tavoin lääkäriin saisi.
Täällä meidänkin kunnassamme kun lääkärimatka taksilla keskussairaalaan, jossa päivystys, maksaa helposti pari-kolme sataa euroa asuinpaikasta riippuen. Niin siis, jos matka pitää ensin maksaa itse ja sitten vasta saa rahat joskus myöhemmin Kelasta, niin voipi tulla aika kalliiksi flunssakautena.

Miten muualla saa taksimatkoista korvauksia? Etenkin sellaisia, jolloin matkasta maksetaan taksissa vain omavastuu?
Entä miten yksityispuolella?

1

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja piste

      No, täällä meillä päin niiden on pakko esim. päivystystilanteessa kirjoittaa se lappu, koska julkisia kulkuneuvoja ei ole olemassakaan. Arkipäivisin on ns. palveluauto, jolla pääsee tk:een muutamalla eurolla, mutta iltaisin ja viikonloppuisin se ei kulje. Kyllä saa taksilapun, jos tarvitsee. Täällä tk päivystää joka ilta klo 22.00 saakka. Sen jälkeen pitää mennä sairaalaan, jos tulee joku äkkitapaus. Just hiljattain kävin yhdellä poliklinikalla lääkärin luona ja sain taksilapun, jotta pääsin kulkemaan. Eivät ole kieltäytyneet kirjoittamasta. Täällä on vielä se vanha systeemi, että voi tilata tutun taksikuskin ja maksaa hänelle sen omavastuun. Jos mulle sanotaan, ettei enää lappua anneta, minä ilmoitan että enää en sitten tule kontrolleihin. Ja sillä siisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe