Miten on niin vaikea löytää pentu

psavosta

On niin vaikea löytää kissanpentua, joka olisi luovutus-iässä touko-kesäkuussa tai heinäkuussa, jolloin olisi aikaa paljon olla pennun kanssa tutustua... olisi kaksi eläinrakasta huolehtivaista kissakuumeista aikuista ihmistä, vaan kun ei tärppää... jos yrittää jonnekin soittaa, niin joko ei vastata puheluihin/ tekstiviesteihin tai sitten sanotaan että sori, kaikki on jo varattu. Jos niitä nyt huhtikuussa syntyisi :( kokemusta on kissojen hoidosta ja vastuuntuntoa riittää. Kissalla varmasti olisi huolehtiva hyvä koti. Ulos pääsisi monena päivänä viikossa valjaissa ja ulkoaitauskin tulisi jossakin vaiheessa varmasti. Pennusta oltaisi myös valmiita maksamaan jos se jotenkin lisäisi tuntua siitä että lähtee hyvään kotiin... kissaa on suunniteltu kohta vuosi ja kohta tuntuu epätoivoiselta. Enpä arvannut että pennun hankkiminen näin hankalaa voi olla. Kesäkissoiksi niitä pentuja kyllä päätyy paljon vaan huolellisille rakastaville kissaihmisille niitä ei tunnu riittävän... ei niitä oikein osaa mennä kyselemään tuntemattomilta maalaistalon isänniltäkään...

19

618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun on taas vaikea löytää uroskissa kissalleni jotta saisi pentuja :)

• Kisu haussa myös

Keltainen pörssi,vapaa-aika,eläimet.
      Kattelepa sieltä,tulee uusia ilmotuksia näin keväällä jatkuvasti
      ympäri suomen.
      Eläinsuojeluyhdistyksiltä voi myös kysellä.

• pentuja tulossa

Meillä on tulossa pentuja, mutta määrää ei vielä tiedä ja luovutuskin olisi vasta heinäkuun lopulla.
      Taisi tuo kova talvi siirtää kissojenkin kiimaa kun vasta maaliskuun lopussa iski meille :)
      Pohjois-Karjalassa ainakin oyk.fi on suosittu ilmoituspaikka, sieltä kannattaa vilkaista.

• dianane

olethan myös itse koittanut jättää ostoilmoituksia jonnekkin.? kokemuksella siis en puhu,mutta uskoisin että myös näihin osataan kiinnittää huomiota.. :)

toki perus "ostetaan kissanpentu, hyvään ja rakastavaan kotiin." -ilmoitukset eivät varmaan hätkäytä, mutta jos kirjoittaa asiallisen ja sopivasti kattavan ilmoituksen jonnekkin niin varmasti myös itse pentueita omistavat tulevat puolitiehen vastaa ja ottavat yhteyttä.. ainakin uskoisin ja toki toivoisin niin!

mutta onnea kisuliinin metsästykseen ja toivottavasti tärppää!

ps. Apula - lemmikkipalsta tulvii ilmoituksia,kurkkasehan..

• Kissoille

Meillä on muutama pentu (n.4viikoa vanhoja) jotka ovat luovutusiässä Kesäkuun puolessavälissä Kuopiossa.
      Luovutamme kaksipentua kerrallaan tai kolme.

• Oma kissani, pitkäkarvainen odottaa pentuja viikolla viisi, ja pennut syntyvät toukokuun alkupuolella, luovutusiässä olisivat siis noin elokuun ensimmäiselläviikolla. :) Voit ottaa yhtäyttäsähköpostiin jos kiinnostaa.

[email protected]

• dianane

aikaisempaan viestiini viitaten, tässä sen nyt konkreettisesti näkee,että kyllä taitavat pentueita omaavat henkilöt tulla puolitiehen vastaan, mikä on mielestäni mahti juttu :)

• Vallu11

Itsekin Länsi-Savon puolella tuskailemme saman asian kanssa - kissanpentuja ei tunnu löytyvän mistään, vaikka ilmoituksia on laitettu kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja olisimme jopa valmiita hakemaan pennun kauempaakin.
      Tarjolla olisi täälläkin oikeasti hyvä koti aikuisessa perheessä ja vielä kissaseuraakin. Keväällä/alkukesällä olisi myös aikaa olla pennun kanssa kotona.

Jos jollain on tietoa pennuista Mikkeli ( 200km) alueelta niin minulle voi ilmoitella, mielelläni kerron myös lisää tarjolla olevasta kodista :)

[email protected]

• psavosta

Kiitos vastanneille :) Ilmoituksia on ahkerasti katsottu keltaisesta pörssistä, tori.fista, suomi24 toristakin ja lehtien ilmoituspalstoilta eläinsuojeluyhdistyksien sivuilta, ja tutuilta ja tuttujen tutuiltakin jotka asuu maalla, on kyselty, mutta vielä ei ole tärpännyt. Vaikuttaa kuitenkin siltä että pentuja alkaa tulla huhtikuussa paljon enemmän. Pitääpi kai soittaa eläinsuojaankin ja kysellä sieltäkin jossakin vaiheessa jos olisi. Nopeasti ne kyllä menevät :) pitäisi saman päivän aikaan soittaa kun ilmoitus tulee.

Mieluiten otettaisiin kissa joko jo toukokuun loppupuolella, toukokuun keskivälikin käy jos kiire antaa pois, tai sitten kesä- tai heinäkuun aikana. Silloin tosiaan olisi parhain aika tutustua perheenjäseneen. Kissa voitaisiin hakea 200 km säteellä kuopiosta ilman että tekisi yhtään tiukkaa.

• psavosta

ainiin, jos joku haluaisi ottaa yhteyttä, jos tietäisi vaikka mistä kannattaisi kysyä tms. niin yhteyttä voi ottaa sähköpostilla osoitteeseen [email protected]

• Half-Siamese

katso lemmikkipalstat.net ja apula :)

• kissamaakari

Moikka!Näin viestisi ja minulla on täällä vielä kolme kissanpentua vailla hyvää kotia,ovat maatiaiskissoja väriltään mustia.luin viestisi ja varmaan kissavauva pääsisi hyvään kotiin.Ongelmana vain on se että taidan asua kaukana kun Somerolla asti.Mutta jos kiinnostaa niin soita numeroon 0465906458 Täällä on huonot kentät ettei aina saa yhteyttä mutta yritä uudelleen,mulla on aina puhelin päällä kun vain yhteys pelaa.

• santeriini

minulla on sama ongelma etten löydä kissan pentuja sitten millään ja mietin että josko siul ois viel? :) asun itse tampereella mutta voisin olla ehkä valmis ajamaan sinne päin :)

• hiljainen pääsiäinen
        santeriini kirjoitti:

minulla on sama ongelma etten löydä kissan pentuja sitten millään ja mietin että josko siul ois viel? :) asun itse tampereella mutta voisin olla ehkä valmis ajamaan sinne päin :)

Minun rakas vanha poikkissani kuoli muutama viikko sitten. Nyt on kotimme jota asun tyttökissani kanssa, niin hiljainen. Olen yrittänyt löytää vapaata kissaa tai kissanpoikasta, mieluummin poikapuolista, mutta tyttökin käy. Ei vaan onnistu! Kaikki kissat ovat jo menneet tai viesteihin ja soittoihin ei vatata! On niin hiljainen pääsiäinen. Tyttökissanikin kaipaa kaveria kun ei ole koskaan tottunut yksin olemaan. Rauhallinen rivitaloasunto olisi maalla lähellä Oulua ja paljon rakkautta tarjolla, vaan kun ei löydy niin ei. Yksi asia joka mutkistaa, on ettei ole autoa. Ei kukaan tietenkään vaivaudu tuomaan kissaansa näytille.

• Ehkä vielä löytyy =)

Itsekin olen tässä jo pitkään etsiskellyt talouteemme toista kissaa 1,5-vuotiaan kissaneitosen kaveriksi. Kaikki pennut (eikä välttämättä tarvitsisi olla ihan pentukaan), joista olisin ollut kiinnostunut ovat olleet jo varattuja ja menneet ja erittäin vähän kissoja tuntuu nyt muutenkin olevan tarjolla :( Valitettavasti emme omista autoa, joten ainoana vaihtoehtona on siksi ollut rajata etsintäaluetta lähinnä Kuopioon vain :( Mielellään ottaisimme (lähes) kokomustan tai muuten yksivärisen narttukissan, minkä takia etsintä vaikeutuu lisää..

• hiljainen pääsiäinen

Hiljaisella pääsiäisellä oli ihan vilkas vappu! Eli löytyi nuori (1vuosi) poikakissa naapurikunnasta tuomaan vilskettä vappuumme! Elämä hymyilee taas : )!

• BombayBlack

Meillä on Pohjois Savossa vielä kolme kissanpentua ilman kotia.
      Kaksi poikaa ja yksi tyttökissa.
      Lyhyt karvaisia keltapunavalkosia.
      Syntyneet Toukokuun ekalla viikolla tänä vuonna.

• Kuopiosta kissa

Missäpäin pohjois-savoa pennut olisivat? meillä olisi tyttöpentu hakusessa
        :)

• BombayBlack

Kuopiossa ja on yksi tyttöpentu.
      Minne voin laittaa sähköpostia?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2992
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2631
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      102
      2258
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2094
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      342
      1893
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1188
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1175
    Aihe