Onko ikä 58 vuotta 1 kk joku maaginen raja että VOI päästä työttömyysputkeen
työttömyysputki
9
743
Vastaukset
- mkol..-
Voi,edellytysten täyttyessä.
http://www.ytk.fi/default.aspx?id=425 - tyytyväinen putkessa
1950-1954 syntyneet pääsee tällä hetkellä .KUNon ikää57v. ja 1kk varmuuden vuoksi vielä kannattaa muutama päivä varata myös siihen.Ja työnantaja sanoo irti tuotannollis/taloudellisista syistä. Jos itse irtisanoutuu tulee 3kk karenssi. Sitten on vielä eroja siinä onko työnantaja suuri vai pieni. Suuressa saa paremmat lähtökohdat putkeen. kun joutuvat maksamaan sakot yli 57v. irtisanottavista. tästä johtuen saa paremman palvelun virastossa. Eikä tule mitään jonninjoutavia työhön osoityksia tai muita harmeja. Soitto kerran vuoteen sinne riittää senjälkeen kun paperit on tehty.Lisä päivät alkaa kun täyttää 59v. ja jatkuu kunnes eläke koittaa, eikä päiväraha putoa vaikka töihin joutuisikin, jos pieni työnantaja on ollut se irtisanoja.
- 13.5.2011 tuo ikä
Kyllä minun käsittääkseni tuo muutettiin 58v 1kk...?
- Alan expertti
13.5.2011 tuo ikä kirjoitti:
Kyllä minun käsittääkseni tuo muutettiin 58v 1kk...?
Vuonna 1955 ja sitä nuoremmilla työttömyysrahaputken ikärajaa nostettiin vuodella (59 v. => 60 v.) eli käänteisesti ajateltuna työttömyyspäivärahaa ei saa alkaa nauttia kuin aikaisintaan 58 v:n ja 1 kk:n ikäisenä. Tällöin 500:s päivä riittää 60 vuoden täyttämisikään ja sitä myötä päiväraha jatkuu samansuuruisena (lisäpäivärahana) aina vanhuuseläikään saakka.
- kysy liitosta.
koska muutettiin. tällähetkellä se kylläkin on 57v jos ei viime yönä ole muutettu.Tai mistä minä tiedän, muuta kuin oman ikäryhmäni asian ja kuulun 1950--1954 välillä syntyneisiin. SEN JÄLKEEN SYNTYNEET ,niisrä en tiedä mitään, koska asia ei minua koske enkä ole siihen ikäryhmään kuuluva. KYSY OMASTA LIITOSTASI niin saat oikeaa tietoa.
- työttömyysputkessa
kun kerkeää täyttää ennen 500 päivän täyttymistä 59v on työttömyysputkessa.
Jos on työtön vielä kun täyttää 62v, voi jäädä vanhuuseläkkeelle, ilman että tulee eläkkeeseen varhennusvähennystä. - tyytyväinen oon
näin on ,olet aivan oikeassa ja yksinkertaisesti ja selkeästi ilmaistuna .minäolen putkessa ja hyvin onnellinen tästä.
- votkoo
täälläkin on putki päällä,ei vaan työttömyys
- tyytyväinen oon
minä nautin sinä et, ainakaan huomena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529