torrent + muistitikku

epätietoinen.

voiko / onko järkevää ladata isoja torrentteja muistitikulle? Levyasema joutuu kovalle koetukselle valtavan luku- ja kirjoitussession takia joten halpa muistitikku voisi säästää kalliin levyaseman elinikää.

8

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • torrentfreak

      Turhaa.

      Uusimmissa torrent-asiakasohjelmissa on cache (välimuisti), jonka koon voi itse monesti määritellä. Tuolta cachesta sitten luetaan tai kirjoitetaan bittorrentin paketteja, joten kirjoitus kovalevylle tapahtuu vasta sitten kun cache alkaa täyttyä liikaa. Tämä vähentää merkittävästi mekaanisen magneetikiekko kovalevyn rasitusta.

      Itselläni on 8 Gb keskusmuistia ja siitä olen määrittänyt 5 Gb utorrent cache muistiksi (pienenee jos ei käytetä). Eli käytännössä voin ladata DVDR-elokuvan suoraan tietokoneeni muistiin ilman että kovalevy edes tarvittaisiin (toki myöhemmin varastointia varten).

    • ewfewfew

      Kovalevy tykkää ett sitä käytetään.

      Kyllä se ny yhen 10 vuotta torrentteja pitäs pyöritellä.

    • thrtrtr

      Ja jos sul ei oo USB 3 vehkeitä ni tiedonsiirtonopeus on olematon kovalevyyn verrattuna.

    • 13

      Kyllä taitaa kiintolevyt olla halvempia verrattuna tikkuihin.
      Juuri ostin terasen alle 60 €, ei montaa gigaa saa muistitikkuina tuohon hintaan.

    • kannatan

      Kyllä tuota pitäisi jokaisen, ainakin kerran omassa elinässään kokeilla, kuulostaa mielenkiintoiselta

    • hyvät puolet

      on siinä hyviäkin puolia. Latauksia voi tehdä yhtä aikaa samalla kun itse katselee levyltä vaikka leffaa niin eivät pääse häiritsemään toisiaan. Minulla on muutaman vuoden vanha kone ja leffankatselu kyllä välillä pätkii jos yritän samalla imuroida jotain. Muistiakin koneessa vain 1G.
      Ja sitten jos tikku hajoaa niin sen voi napata irti ja heittää roskiin, kovon vaihto onkin sitten jo isohko homma.
      Ja sekin että jos imuroi torrentteja suoraan kovolle niin levy tahtoo pirstaloitua, mutta tikulta sen saisi kokonaisena ja nätisti.

      • 27

        Windows ongelmia tuollaiset.


      • 13
        27 kirjoitti:

        Windows ongelmia tuollaiset.

        Kyllä tuo on raudan riittämättömyydestä, tai säädöt harakoilla.
        Mun nuhapumppu voi imuttaa 4,5 Mt/s ja ei häiritse muuta toimintaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe