Onko kellään muulla kokemuksia tästä tehtaasta, sieltä myydään ainakin novascotiannoutajia sekä jotain collieita. Eläinlääkärin mukaan ei pitäisi missään nimessä sieltä ostaa koiranpentua, on kuulemma ollut paljon ongelmia. Kyseisen paikan tilat ovat liian pienet ja ahtaat... koirat myydään talon sisätiloista vaikka todellisuudessa ne ovat pienissä häkeissä... kertokaa muutkin kokemuksista niin saadaan tämä tehdas kuriin. Nettisivut ovat hienot, mutta olkaa tarkkoina uutta perheenjäsentä hankkiessanne.
Pentutehtailua Forssan Tammelassa
18
2859
Vastaukset
- naapuri 908
Joo, ne pennut kasvaa ihan eri paikassa sen sukulaisten luona. Ei välttämättä ole edes niistä nartuista joista väitetään... on nimittäin jatkuvasti suuria pentueita!!!!!!!!!!! Kasvattaja on kennelliiton kanssa hyvää pataa joten ei hirveästi sieltä valiteta, koska maksaa kuitenkin ns. rek maksut.
- tuleva tolleristi
Koitin tuossa etsiskellä kyseistä kasvattajaa ja löysin vain yhden forssassa asuvan.. mutta jotenkin en usko siellä olevan tuollaista touhua, joten mikähän kasvattaja tässä on kyseessä?
- 2 tolleria sohvalla
Joo kiva ois tietää mikä kenneli tämä on.... Löysin yhden, joka on Tammelassa ja sielä kasvatetaan myös bordercollieta.... En oikein jaksa uskoa, että sielä... Ovat kuitenkin aktiivisia tolleripiireissä. Mutta eihän sitä voi koskaan tietää, kyllä nää piirit on sen verran kieroutuneet. Monella kasvattajalla on toimia jalostuksessa, joita en hyväksy. Pentua ostaessa saa olla tosi tarkkana ja kannattaa ottaa todella paljon selvää terveystuloksista!
- Ei Pentutehtaille
Joo se pentutehdas on just SE kennelliiton ns. aktiivin paikka, kiistää tietty jyrkästi, mutta ajeleppas joskus ohi niin näät millaiset häkit siellä on...siis pentutehdas ei ole Forssassa vaan Tammelassa. Mikäli sieltä pentua hankkimassa niin olkaa tarkkana!!!
- tolleristi
Eikö siellä kuitenkin myydä vain paperillisia pentuja? Katselin niiden sivuja ja sitä tolleri narttua on ainakin käytetty vain kerran jalostukseen. Urosta taas alkaa olla käytetty täydet pentueet.... Eli onko näillä "välipentuja" paperittomina? Vai onko niin, että kaikki koirat ja pentueet ei näy nettisivuilla?
- pentutehdas yäk
Täydet pentueet just joo... Ne muut koirat asuvat sukulaisilla ja myydään vaan sieltä, samojen narttujen välipentueet myydään ns. kasvattajan kavereiden toimesta "vahinkoina". Samasta kasvattajasta on paljon kirjoituksia netissä. mms.hauvat.com ja muualla... ja niiden Bcollieiden sukutaustasta on paljon juttua.
- qwad
tehkää eläintensuojeluilmoitus!
- tollooo
No jopas on ihmetouhua! Kotisivut ovat hyvin asialliset ja paljon vakuuttavaa tekstiä. lisäksi kasvattaja on tolleri yhdistyksen jalostustoimikunnan puheenjohtaja, jalostusneuvoja jne.. niin jotenkin on vaikea uskoa. Mistäköhän on tällainen huhu peräisin? olisi kiva kuulla enemmänkin.. mä mietin pentua tuosta tulevasta pentueesta mutta en ole vielä viitsinyt ottaa yhteyttä kun en näisden juttujen perusteella ainakaan ottaisi.
- agressiivinen koira
tollooo, käy paikanpällä varoittamatta niin totuus valkenee myös sinulle.
Älä missään nimessä osta taikka varaa itsellesi pentua sieltä, se ei kannata.
Minä olen tyhmänä ostanut ja nyt saankin kärsiä taloudellisesti todella paljon, koska koirani on vakavasti sairas ja ikää on alle vuosi!
Olen informoinut kasvattajaa mutta hän ei korvaa kauppasummasta mitään vaikka eläinlääkäri on todennut koirani erittäin sairaaksi ja siitä on kirjallinen lausunto sekä todella paljon eläinlääkäri kuluja minulle tullut sekä lääkekuluja.
Koirallani on todella paha allergia sekä hänellä on hermostollista vikaa, liekö vanhemmilla vaikutusta eli täysipäisiä ne eivät todellakaan ole ja ketä koira olisikaan niin karmeissa elinympäristössänsä.
Nyt olen vienyt asian poliisille ja virkavalta hoitaa juttuani eteenpäin, jossakin vaiheessa asia menee oikeuteen petoksesta ja silloin viimeistään saan kasvattajan vastuuseen teoistansa sekä korvaamaan minulle aiheutuneet kulut.
Kun yritän soittaa selvittääkseni asian niin nainen on todella töykeä sekä vihainen minulle, vaikka eihän se minun vika ole että hän on teettänyt sairaista koirista (hermovikainen) pentuja.
Siksi varoituksena muille kannattaa miettiä mistä ostatte koiran jos haluatte kasvattajan vastuun jos jotakin ikävää ilmenee sekä hermovikaisuuttakin kannattaa miettiä sillä varmaan jollakin muullakin on käynyt näin kamalasti taikka tulevissa pennuissa voi myös olla tätä vikaa.
Ei ne pokaalit, rekisteröintipaperit sekä terveystutkimukset näköjään kaikkea takaa, niin minäkin luulin että saan terveen koiran mutta toisin kävi. - aarrggghh
Lopettakaa tällanen paskanjauhanta ja ottakaa asioista selvää!!!!!
- faktat faktoina
On tainnut jolla kulla mennä herne nenään ja todella syvälle. Olisi mielenkiintoista nähdä IP-osoitteet. Tulevatko nämä kaikki paskapuheet ja valheet samalta henkilöltä?
- Anonyymi
Todennäköisesti
- Lapsuuden ystävä
Jos olen oikein ymmärtänyt (oli viitettä aikaisemmin, ettei Tammelassa ole kuin yksi kyseisiä koirarotuja omaava kenneli) puhutte nyt hyvästä ystävästäni. Hän on yksi suuri sydämisistä ihmisistä ja ei todellakaan "tehtaile" yhtään mitään. Hänen omat koiransa ovat todella hyvin hoidetut ja suuresti rakastetut. Kun pentue on tulossa, käyttää omistaja lomiaan niin, että saa pentuja mahdollisimman hyvin hoidettua ja varmistaa ettei vaan mitää satu. Hänen koiransa eivät todellakaan asu pienissä häkeissä, vaan ovat sisällä (vapaina) tai omistajansa kanssa pitkällä lenkillä maastossa. En ole koskaan kuvitellutkaan, että joutuisin kyseistä henkilöä puolustamaan kyseisestä asiasta. Olette säälittäviä, kun on pakko yrittää aiheuttaa niille harvoille aidosti hyville ihmisille jotain ongelmia.
- sensuellepelle
Ohhoh, kylläpä oli paha häkki ja polttopuilla lastattu vielä =D Yhden Tammelalaisen kennelin ohi ajanut.. Kannattaisiko sinne tehdä "kettutyttöisku" ja päästää klapit takaisin metsään.
- Vanha Kettu
Hei! Tähän on nyt sitten ihan pakko kommentoida. Eläinlääkinnän parissa pitkään työskennelleenä rohkenen epäillä oletteko todella edes nähneet niitä oikeasti huonosti pidettyjä eläimiä? En usko. Kyseisen koiraharrastajan tunnen ja harvoin olen nähnyt niin asialleen omistautunutta, aidosti rodun parasta ajattelevaa sekä omista koiristaan huolta pitävää kasvattajaa.
Urani aikana olen törmännyt jos jonkinlaiseen koheltajaan sekä myös niihin aitoihin pentutehtailijoihin, ihmisiin joille eläin ei merkitse muuta kuin parinkympin seteliä, jos sitäkään.
Tässä on nyt menty niin pahoin hakoteille, tässä ei ole rahtuakaan perää. Laittaa epäilemään, mahtaako mustamaalaamisen motiivina olla jotain muuta?
Olen pahoillani että koirasi on sairas, mutta rotu itsessään ei alunperinkään ole niitä terveimpiä (niin, sanon tämän silläkin riskillä että teitä kiukuttaa) ja mikä tärkeintä, aivan turha mutista että "ostin tämän ja nyt se onkin rikki"...mielestäni asenteesi kertoo aivan tarpeeksi sinusta koiranomistajana. Opettelisit rakastamaan lemmikkiäsi sellaisena kuin se on, ystävänä....vikoineenkin. Jos haluat materialla egoasi nostattaa, osta Porsche...tosin siinäkin saattaa pientä sähkövikaa olla tai peräti kumi puhjeta. :)
Joten tolkku käteen, jospa puututtaisiin niihin ihan oikeasti pahoihin tapauksiin ja annetaan näiden enemmän kenties kostomielessä julkaistujen jaapatusten jäädä omaan arvoonsa. :) - mietihän
Kannattaa jatkossa miettiä tarkkaan mitä netissä kirjoittelee, ettei saa syytettä kunnianloukkauksesta.
Itse en tunne kasvattajaa, enkä ota aiheeseen sen enempää kantaa... - haha...
huh huh!
On minunkin puhtaalla noutajalla vaikka mitä allergiaa ja muuta. Mutta silti on rakas. Olen sen itselleni hankkinut ja aion hoitaa sitä sairauksista huolimatta sen koko elämän ajan. Vakuutukset on keksitty niin ei niitä kulujakaan tule niin paljon.
Nykyajan trendi on tehdä kaikista pentutehtailijoita. - Anonyymi
Tuollaiset kunniianloukkaukseen syyllistyneet koiratytöt pitäisi ao:n haastaa oikeuteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125