Lapsuus on ihmisen parasta aikaa

time ----

Jos saisin valita olisin pysäyttänyt vanhenemiseni jo aikoja sitten ja jäänyt ikuisesti 10-17 vuotiaaksi. En osaa päättää tarkkaa ikää. Vaan tiedänhän että on mahdotonta pysäyttää aikaa ja estää iän tulemista. Lapsena kaikki oli niin helppoa, viatonta ja huoletonta. Ei tarvinnut tietää kamalista asioista joita on maailmassa. Kaipaan sitä aikaa, kun sain rauhassa rakennella majoja kaverin kanssa, leikkiä leikkipuistoissa, nukeilla jne. Kaikkihan oli melko hyvin. Nyt kun en olekaan lapsi, niin kaikki on tylsää ja ahdistavaa. En enää tiedä minkälaiset asiat minua kiinnostaa, vai kiinnostaako ylipäätään mikään. Sen tiedän etten halua elämääni mitään perus aikuisen asioita. Korkeintaan opiskelu-paikan, oman auton, itsenäisyyden.
Mutten tähän enää keksi muuta kirjoitettavaa.

7

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dddddddddddddddddsaa

      ite haluisin niin että saisin elää 12-17v ajan aina uudestaa, kun 17v tulee täyteen palaisin takas 12vuotiaaksi...

    • platon3

      Mieti uudestaan kun olet 80vuotias.

      Varmasti kaikilla nuorilla samalaisia mietteitä aikuistumisen kynnyksellä...

      Eihän sitä pakko nykyään ole mennä muotin mukana, lähet vaikka kiertää huolettomasti maailmaa pikku hommien palkalla - varmasti kokemus rikkaampaa kuin toimisto hommissa oleminen, rahaa siellä ehkä tulee mutta elämä valuu ohi...

    • hgdfjkg

      voithan sä työpaikallas ruokataullakin ainakin nukeilla leikkii..

    • J33.

      "Lapsena kaikki oli niin helppoa, viatonta ja huoletonta. Ei tarvinnut tietää kamalista asioista joita on maailmassa."

      No miksi välität niistä nytkään? Eihän sun ole pakko?

      "Nyt kun en olekaan lapsi, niin kaikki on tylsää ja ahdistavaa. En enää tiedä minkälaiset asiat minua kiinnostaa, vai kiinnostaako ylipäätään mikään"

      Olisko masennusta? Ei kuulosta normaalille. Jos haluaa olla ikuisesti lapsi, on päässä jotain vikaa?

      "Sen tiedän etten halua elämääni mitään perus aikuisen asioita. Korkeintaan opiskelu-paikan, oman auton, itsenäisyyden.
      Mutten tähän enää keksi muuta kirjoitettavaa. "

      Ne asiat tulee itsestään jokaiselle. Ei ole pakko tehdä mitä muut tekee, valinnat päätät itse. 15-20 vuotiaana sinua ainakin määräillään vielä liikaa, etkä oikein tiedä asioista vielä. Et myöskään voi asua itsenäisesti ja joudut käymään koulut läpi. Siitä ei pääse kukaan nuori valitettavasti karkuun.
      Auto on monille tärkeä mutta vain siksi koska kaverillakin on, oletko miettinyt teetkö sillä mitään?

      Lapsuus on hyvin lyhyt aika. Paras aika elämässä alkaa kolmikymppisenä, koska silloin on vähintään jo vapaa tekemään mitä haluaa. Loppu on enää rahasta kiinni, kaikki muu on omaa päätösvaltaasi mitä haluat harrastaa tai tehdä. Itse en käy edes töissä koska koen sen vapaa-aikaa riistäväksi, eli tiedän todellakin mitä elämältä haluan.
      Aika siis tuo sen onnen.

    • Anonyymi

      Totuus on ettei kukaan halua tulla vanhaksi, joka väittää vanhuuden olevan elämän parasta aikaa valehtelee rajusti ennen kaikkea itselleen. Lapsena ihminen on onnellisimmillaan koska silloin ei vielä ymmärrä että miten julma ja epäreilu paikka maailma osaa olla. Lapsena sitä odottaa huimia asioita aikuisiältä, sitten kun on oikeasti aikuinen niin saa huomata ettei elämä ole läheskään niin siistiä kuin oli kuvitellut aikoinaan.

      • Anonyymi

        Saanko olla erimieltä?
        Vaikka en kyllä halunnut aikuistuakaan kun tiesin kuinka hirviöitä kaikki aikuiset on.

        Terveisin,
        (Ex-)Lastenkotilapsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saanko olla erimieltä?
        Vaikka en kyllä halunnut aikuistuakaan kun tiesin kuinka hirviöitä kaikki aikuiset on.

        Terveisin,
        (Ex-)Lastenkotilapsi

        Lapselle maailma tarjoaa koko ajan jotain uutta ja kiinnostavaa, aikuisena tajuaa että elämä on loppujen lopuksi yhtä ja samaa rutiinia pidemmän päälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe