Asumme Keski-Euroopassa ja koska täällä on hirveästi punkkeja, ostin koiralleni punkkipannan. Vinttikoira 30 kg. Hävitin jo laatikon, etten muista merkkiä, mutta siinä oli vaikutusaika 6 kk. Siinä on kauhean voimakas haju, koko talo haisee myrkylle. Koira on ollut mielestäni tänään tavallista väsyneempi. Millaisia kokemuksia teillä on punkkipannoista? Täällä jonkinlainen punkkitorjunta on ihan välttämätön, muuten niitä tulee laumoittain.
Punkkipanta
10
1762
Vastaukset
- templom
Nyt katsoin TV-mainoksesta: KILTIX tic collar, Bayerin valmistama. Googlasin tietoa. Vaikuttava aine flumetriini, josta en löytänyt mitään tietoa esim. sivuvaikutuksista. Väsähtänyt koira ja myrkyn haju talossa saivat minut niin epäröiväksi, että otin pannan pois. Myrkytytään vielä kaikki, kissakin. Taidan kokeilla jotain muuta. Mitä Suomessa käytetään?
- kokemusta on..
Meillä oli käytössä punkkipanta 2 kesää voimassa 6 kk, apteekista ostettu. Se on kyllä paras, ei kertakaan punkkeja näkynyt koirani turkissa ja panta ei haise.
Ei ole yrttipanta vaan apteekista ostettu punkkipanta, kysy sieltä. Mielestäni parempi kuin lious vaikutus kestää vain 1 kk.
- ^.^
Itse käytän koikrilla Frontline valeluliuosta joka laitetaan niskaan. Osa punkkipannoista ja näistä liuoksista aiheuttavat runsaasti erilaisia sivuvaikutuksia. Esim. Exspot ei sovi kissatalouksiin.
- -ticks-
Kokeile tuota Frontlinea. Itse lisäisin koiran ruokaan päivittäin joko valkosipulitabletteja tai jauhetta/rouhetta, ne ehkäisevät myös ulkoloisia.
- templom
Okei, kiitos vinkistä. Frontline on tuttu tuote.
- templom
Ja koirakin tänään ihan normaali virkeä :)
- templom
Jatkoa seuraa Bayerin Kiltix-punkkipannasta. Annoin sen tuttavani samankokoiselle ajokoiralle, koska heillä aina kesäisin käytetään punkkipantaa, ja koira elää ulkona. Kuulin, että edellisellä viikolla ajokoira oli saanut epileptisen kohtauksen. Nyt on siltäkin panta poistettu. Olen ihan kauhuissani. Voiko olla niin vahvat myrkyt punkkipannassa, että koira on vaarassa? Vai onkohan liikkeellä jotain piraattituotteita? Ostin sen kyllä ihan eläinapteekista, ja hintavakin oli. Nettisivuilta näin, että pantaa markkinoidaan ainakin
Saksaan ja Iso-Britanniaan. Toivottavasti ei ikinä Suomeen edes tule. - Ei ole punkkeja
Yrttipanta ei tehoa.Se on todistettu monta kertaa ihan punkkien ja koirien kanssa labroissakin.Yrttipanta joka haisee tekee koiran sekopääksi sillä mieti itsellesi joku haju jota inhoat ja sitten satakertaiseksi sen haju nenääsi koko kesäksi.Miten kävisi.Koirille ei sovi mikään haiseva tuote sillä niiden hajuaisti liian herkkä.Miettikää nyt jos koira haistaa huumeen betonin ja ilmatiiviiin auton renkaan läpi tuosta vain mitä se panta sen nenään haisee.Eläinrääkkäystä tuo.
Ei suomessa ole punkkeja nykyisin kun rannikoilla ja saaristossa.Itse marjastanut ja kulkenut pitkin poikin vaelluksilla ja aina laavussa löhöillään koiran kanssa eikä yhtään punkkia 20 vuoteen kummallakaan.Syyni kerran paivässä riittää.Työkseni raivaan sähkölinjoja eli aina pusikoss akoko kesän.Ei punkkeja.- Inhoja otuksia
Punkkeja on kyllä muuallakin kuin rannikolla ja saaristossa. Omassa koirassani oli jo kaksi punkkia ja on liikkunut ainoastaan Pirkanmaalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917284- 353851
- 453450
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402582- 2132496
- 412392
- 1302303
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292199Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna191913Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898