Ilmeillä, eleillä ja äänensävyllä vaikka sanat ovat aivan asiallisia? Minä teen aina niin jos asiakas itse alkaa vittuilemaan. Kun asiakas hermostuu ja alkaa huutamaan niin vartija paikalle ja kusipää ulos. Taas on päivä pelastettu, hyvä mieli loppupäivä aina iltaan asti!
Vittuiletko takaisin?
12
600
Vastaukset
- Näin on
Itse alan vittuilemaan jo ennen asiakasta.
- Kysyn vaan
Olettekohan te oikealla alalla...
- Diipadaapa....
Joskus olen ajatellut että sanon ihan pokkana v.....e asiakkaalle että haista paska . Kieltäisin sitten ihan h .moilasena että en varmasi ole sanonut mitään semmoista (jos kukaan muu ei sitä ole kuullut). Todellakin, olen ollut alalla jo 35 vuotta joten ala on varmasti oikea, mutta v-päitä riittää joka päivälle.
- 12+18
En ole joutunut sellaiseen tilanteeseen, että tarvitsisi.
- __...__
Yleinen harhaluulo on että asiakaspalvelijan pitäisi mukamas kestää kaikki asiakkaan oikuttelut, turhautumiset ja huonot päivät kuin muuri ja kyetä mukamas säilyttämään "asiakaspalveluasenteensa" huolimatta siitä että toinen loukkaa sinua tai muuten vaan kohtelee epäasiallisesti.
Asiakaspalvelutyö on usein vaikeaa ja sitä tehdään lähes poikkeuksetta palkalla joka on ihmisten sylkykuppina olemiseen melko riittämätön.
Ei tällaisen työnkään tekijöiltä voida ihan mitä tahansa vaatia. Myönnän että itsekin pyrin säilyttämään tyyneyteni, mutta jos asiakas saapuu provosoituneena paikalle ja käyttäytyy minua kohtaan todella epäkohteliaasti heti alkumetreiltä, niin usein muutun kylmäksi tai rupean hoitamaan hänen asioitaan kankeasti ihan tahallaan.
Tällaisia ihan tahallaan ylimielisesti tai huonosti käyttäytyviä asiakkaita on paljon. Jos heille annetaan periksi, niin ne oppivat olemaan töykeitä asiakaspalvelijoille kerta toisensa jälkeen ja ehdollistuvat siihen että aspalle saa ja pitääkin olla töykeä jotta hommat hoituvat haluamallaan tavalla.
Annan kaiken kunnioituksen sellaisille asiakaspalvelijoille jotka antavat täyslaidallisia takaisin k*sipäisille asiakkaille. Suoraan sanottuna tuollaisten ihmisten kohteena olemiselle päivä toisensa jälkeen tällaisilla palkoilla ja arvostuksella ei vaan oikeasti ole vaivan arvoista.- olet pelle
Voit mennä hevon kuuseen. Sinua ei kaipaa työnantaja, eikä asiakas. Paikkasi täytetään minuutissa.
- Hehhhhhee
Ihminen minäkin olen enkä varmastikaan kuuntele KENELTÄKÄÄN mitään henkilökohtaisuuksiin menevää urputusta. Eri juttu, jos valittaminen on aiheellista (esim. pilaantunut juusto ja joku fiksu ihminen viitsii tuoda sen kassalle). Tai muuta KAUPPAAN liittyvää valitusta kyllä siedän, mutta se jos alkaa menemään MINUN mollaamiseen tai aliarvioimiseen niin varmasti puhun vittumaisella äänensävyllä ja näytän sen myös ilmeillä.
En tiedä miten oikein jotkut ihmiset ajattelee, että asiakas saa käyttäytyä kuinka törkeästi tahansa ja silti asiakaspalvelijan pitää hymyillä ja myötäillä. Sellainen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos -menetelmä on kanssa aika hyvä ja aasiakas huomaa ettei sinua oikeasti kiinnosta hänen paskanjauhanta.
JOS joku tulee kauppaan ja huutaa sinulle päin naamaan kuinka ruma olet, kuinka lihava olet, kuinka h*ora olet, kuinka puotipuksu olet jne. hymyilettekö siinä vaiheessa silti kohteliaasti?
Jos itsekin menisin kauppaan tuollaisella asenteella ja haukkuisin myyjän ihan maanrakoon en todellakaan voisi olettaa, että saisin silti jotain kohteliasta palvelua sieltä takaisin.- 3+13
Asiakkaan kanssa ei pidä alkaa riidellä. Varsinkaan aggressiivisen asiakkaan kanssa. Jos asiakas todella huutaisi ja haukkuisi rumaksi lihavaksi puotipuksuksi, häntä voisi pyytää yksinkertaisesti poistumaan.
- Säälittävää
Ei osu. Olet aina pelkkä luuseri ja palvelet kyykyssä.
- vai niin
Mieli voi muuttua vartijalla ja sinulla illalla, kun kävelette ulos kaupasta. Luuletko asiakkaan unohtavan.
- ...
Ei nämä urputtajat mitään rohkeita ole. Rähisevät sen takia, koska ajatellaan ettei se toinen asemansa vuoksi saa pistää hanttiin. Ovatkin usein hiljennettävissä ihan vaan sanomalla vastaan, mistä säikähtävät kun eivät osanneet odottaa että puolustuskyvytön saalis pistääkin hanttiin!
Vielä kauempana olisi, että nämä uskaltaisivat tasaveroiseen kohtaamiseen kun toinen ei ole palvelija ja toinen palveltava. - asiakkaana
... kirjoitti:
Ei nämä urputtajat mitään rohkeita ole. Rähisevät sen takia, koska ajatellaan ettei se toinen asemansa vuoksi saa pistää hanttiin. Ovatkin usein hiljennettävissä ihan vaan sanomalla vastaan, mistä säikähtävät kun eivät osanneet odottaa että puolustuskyvytön saalis pistääkin hanttiin!
Vielä kauempana olisi, että nämä uskaltaisivat tasaveroiseen kohtaamiseen kun toinen ei ole palvelija ja toinen palveltava.Voit tulla koska vain ulos "tasavertaisena" pamppu mukana ja kertoa asiasi. Takaisin menosi ei sitten vain onnistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432786Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061614Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 581351
- 941253
- 471129
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121128