Niin moni laittaa aina valituksia kun oma murre tekee niin ja tekee näin ja on niin hankala. Minun on nyt laitettava valtavirrasta poiketen aivan suoranaista hehkutusta kuinka koirani on vaan niin ihana! :)
Koirani on vajaan vuoden vanha uros, metsästysrotua, tottelu ei nyt ihan tokovalio tasolla ole, mutta mielestäni ihan hyvin tämänikäiselle poitsulle rodun huomioiden. Irti voi laskea jos on vähänkään rauhallisempaa, tulee kiitettävästi luokse kun käsky käy, poikkeuksena jos on ollut useampi laiska päivä takana niin silloin on parempi antaa koiran juosta sydämensä kyllyydestä, tuo kun sattuu rakastamaan juoksemista, se voittaa kaikki älylelutkin.. :)
Toisia koiria rakastaa aivan mahdottoman paljon (edellinen oli aivan päinvastainen :( ) ja on innoissaan leikkimässä kaikkien vastaantulijoiden kanssa (nykyään käydäänkin koirakoulussa ihan siksi että poitsu oppii ettei kaikkien vastaantulevien koirien kanssa leikitä, yleensä kun tulee koira vastaan niin se on sovittu tapaaminen että viedään ystävien kanssa koirat leikkimään) ja tulee toimeen kaikkien koirien kanssa, ja oikeasti kaikkien! On ollut iloista koiraa, rauhallista koiraa ja onpa ollut erittäin dominoivia ja hiukan aggressiivisiakin koiria (viimeisimpiä koirani väistää ja muiden kanssa leikkii jos toinen tahtoo, muuten juoksee itsekseen). Pari kertaa on tullut erittäin arkojakin koiria vastaan ja näiden kohdalla koirani asettuu maahan istumaan, pää alhaalla, nuolee huuliaan ja heiluttaa hännän päätä, eikä mene kauaa kun arempi koira rohkaistuu lähestymään.. :)
Kotosalla koira saattaa on rauhallinen köllöttäjä mutta on kyllä kärppänä pystyssä jos aletaan vetää ulkovaatteita päälle, työvaatteita kun laittaa niin vilkuilee vaan laiskasti sohvalta :) ja jää kiltisti kotiin odottelemaan.. On kyllä niin ihana koira tullut että ei sitä voi oikein sanoin kuvailla. Pakko oli laittaa tänne kun perheenjäsenet ei enää jaksa kuunnella.. :DD
ihana koira
8
349
Vastaukset
- 78784549
Olipa mukavaa tekstiä! Tuota iloa se koiranpito parhaillaan on. Ja tuohon tavoitteeseen pääsee varmimmin kun valitsee sopuisan rodun jota määrätietoisesti ja uupumatta koulii entistäkin leppoisammaksi. Jos homma on noin hyvin hanskassa tuossa iässä ja tässä vaiheessa, on todennäköistä ettei koirastasi saa ihan vähällä vaivalla hankalaa tapausta. Sosiaalisuus toisia koiria kohtaan voi heikentyä murrosiän tai jonkun huonon kokemuksen myötä, mutta tuskin kovin dramaattisesti tippuu jos se 9 kk:n ikäisenä käyttäytyy noin hyvin miten se käyttäytyy. Onnittelut!
- ökly
Kiitos kiitos! On tuolle pari kertaa käynyt toinen koira kimppuun ja niistä kokemuksista se on oppinut sen että se tutkailee kaikki koirat ennen leikkiä kun ennen se ryntäsi suoraan hippasille, mitä kaikki ei tietenkään ymmärrä :) On niin ihanaa kun koira OIKEASTI tulee toimeen muiden kanssa kun minulle on aika tärkeää että voin koirani kanssa kulkea missä vain koiran kanssa nyt yleensä saa kulkea. Ja ikävistä kokemuksistakin koira on oppinut että mami auttaa jos tulee hätä, koirapuistossa jos sattuu joku äkäisempi koira iskemään silmänsä tähän väkkärään niin se tulee minun jalkohini turvaan, tosin jos tulee kauhea kiire että toinen on ihan just saamassa kiinni niin olen huomannut että se hakee turvan lähimmästä ihmisestä, se ei tappele itse.. :D Olen odottanut itsekin että kun murkku ikä iskee niin muuttuuko se, mutta kai sillä on jonkinasteinen murkkuus mennyt ohi, sillä hetkellisesti sillä oli tapana merkata joka paikka sisällä ja ulkona, sitä kesti viikon verran ja silloin myös vähän tuntui testailevan, nyt se on ohi ja koiralla on ihme halittelukausi, kotosalla kun ollaan niin se seuraa kuin varjo, tottelee käskyn aavistustakin (sihahduksesta istuu ja hymähdyksestä menee maate :D, eikä tosiaan ole edes palveluskoira) ja sohvalle mennessä käpertyy kainaloon tai polvitaipeeseen.. On kyllä erittäin antoisaa kun huomaa koulutuksesta olleen jotain hyötyäkin ja yhdessäolo koiran kanssa on vain niin ihanaa! :D
- kikkelitonttu
Ihanaa teksitä. tulinpas hyvälle päälle
- 17+15
awww :D
mukavaa kun kuulee välissä tällaistakin.. :) - kesämaalla
Huippukiva kirjoitus, valituksille vastapainoa. Sitäpaitsi ihan kuin meidän nulikasta kirjoitettu. Nuo metsästyskoirat osaa olla aika kultamuruja, vai mitä?
- ökly
Ja jatkoa seuraa..
Nyt on alkanut koirakouluilukin tuottaa tulosta ja vaikka muut koirat on edelleen aivan yli-ihku-ihania poitsun mielestä niin malttaa sentään parin kenguruloikan jälkeen kulkea kiltisti vierellä loppuohituksen, häntä kyllä vipattaa ihan älytöntä vauhtia kun odottaa kokoajan että saisko sittenkin leikkiä.. :) Metsästysvaistokin alkaa heräillä ja ollaan tutustuttu tulevaan toimenkuvaan ja oikein lupaavalta näyttää, ei ryntäilyä (kun malttaa itse mielen) ja lenkeillä vastaantulevat linnut on oikein mielenkiintoisia, jopa taivaalla lentävät bongataan ja niitä sitten tuijotellaan, onneksi malttaa kiinnittää huomion minuun kun vihellys kuuluu.. :) Ihana otus, kyllä siitä vielä koira tulee - Anonyymi
ihana koira kuha ja kaikki koirat maailmassa olette rakkaita.
- Anonyymi
Mä oon 13v poika ja pelaan futista. Välillä futistreenien jälkeen kun tulen kotiin, laitan futistossut eteiseen, menen omaan huoneeseen ja riisun futissukat jalasta. Meidän koira kun tulee mun huoneeseen, mä annan sen nuolla mun hikisiä jalkapohjia. Välillä mä oon pitkälläni selälläni sängyllä ja katson kun se nuolee ihan onnessaan mun jalkapohjia ja varpaan välejä. Vähän tuntuu mukavalta jaloissa ja varsinkin pikkuvarpaan väliä alkaa kutittaa jännästi kun sen kieli lipoo sitä kunnolla. Kun koira on tarpeeksi nuollut mun jalkoja, sit mä laitan puhtaat sukat jalkaan ja touhuan muuta. Koirat kun tykkää kaikenlaisista hajuista, niin toi jalkahienhaju täytyy olla varsin herkullinen haju niiden kuonossa ja sitä herkkua saan välillä tarjota meidänkin koiralle. Aina välillä se moneen kertaan nuuhkii mun futistossuja kun niissä on kova dunkkis. Sit mä välillä aina heiluttelen mun hikisiä futissukkia sen kuonon edessä ja heitän sukan kauemmas ja se hakee sen ja antaa mulle takaisin sen sukan. No oon mä muutaman kerran laskenut mun alkkareita vähän alas ja mennyt sängylle odottamaan sitä. Sit kun se tuli sängylle, alkoi tapahtua. Tietysti se alkoi nuolla mun pippeliä ja vitsi kun se tuntui vähän jännältä . Kun alkoi stondaa mulla niin tuntui vielä jännemmältä. Oli vähän makua mun pippelissä kai , ehkä pisu maistui myös koiralle. Pitikö se siitä sitten, enpä tiedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005027513- 2302630
- 262571
- 1601897
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357- 761173
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145