Sivuoireita estrogeenistä

Hei
Aloitin Estrogel-nimisen geelin käytön vajaa viikko sitten. Olen saanut ikäviä sivuoireita; pahoinvointia, päänsärkyä, toispuoleista kasvojen puutumista, samoin toisen käsivarren pistelyä, huimausta. Olo ei todellakaan ole kiva, vaikka käytän vain puolikasta mittatikullista. Ohjeissa sanotaan, että jos ilmenee päänsärkyä, niin annostusta pitäisi vähentää. Tälläkään annostuksella hikoilu ei ole täysin loppunut. Mutta nivelkipuihin ja nukkumiseen se on kyllä auttanut.

Koska suvussani on veritulppia paljon, pelottaa, onko minun lopetettava Estrogelin käyttö? Minulle eivät koskaan e-pillerit sopineet tuli mm. verenpaineen nousua, suonikohjuja ja masennusta, onko näin ettei sitten nämä vaihdevuosiestrogeenitkään minulle sovi?

Minulta on kohtu poistettu 10 vuotta sitten, ja vaihdevuosioireita on nyt ollut puolen vuodne ajan. Vinkkejä kiitos!
91352
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Tässä vinkki : Vähennä annosta !!!!

Yksinkertaista ja helppoa päästä sivuoireita eroon. Vajaan viikon käytön jälkeen ei mikään poista vielä hikoilouja, odota kuukausi ja katso sitten uud.

Äänestä

Samaa sanon kuin edeltävä kirjoittaja, että vähennä annosta!! Itselleni auttaa Estrogel-mittatikulla vain 2 cm annos eli 40 mg tai kierron puolivälissä 30 mg. Se auttaa nukkumaan, on poistanut nivel- ja lihaskivut, kohottanut mielialaa yms. Ilman geeliä en nuku yhtään ja lisäksi vv-oireena myös ahdistuneisuus, joka poistuu geelillä. Tuo on hyvä että et tarvitse keltarauhashormonia, kun kohtu on poistettu. Lue gynekologi Maija Kajanin uusi kirja Sukellus kuumaan aaltoon niin rauhoitut. Pelkkä estrogeeni EI lisää rintasyöpää yms. Geeli ei myöskään lisää verisuonitukosten ym. riskiä, koska se ei mene maksan kautta, ei lisää hyytymistekijöitä. Suvun veritulpat eivät vaikuta sinun estrogeenin käyttöösi. Aikoinaan jos masennuit e-pilleireistä, sen tekee keltarauhashormoni. Estrogeeni päinvastoin auttaa masennukseen, sillä se lisää serotoniin pitoisuutta aivoissa. Unialueilla on myös paljon estrogeenireseptoreita, siksi se auttaa nukkumaan. Lue tuo em. kirja niin saat paljon tutkittua tietoa.

Äänestä
  • Hei
    Kun käytin, käytin vain noin 1 cm annosta ja se tuntui liialta, en siis kokonaista mittatikullista vaan puolikasta. Pelkää vain noita päänsärkyoireita, kun se on vain toispuolista eli hyvin migreenityyppistä, josta käyttöohjeissakin varoitellaan. Kajanin kirjan olen lukenut, kirja oli hyvin estrogeenimyönteinen.
    Luontaistuotteista olisi kiva tietää mikä auttais ja mikä ei.
    Toki aion yrittää geelillä vielä kerran, mutta nuo oireet pelottaa. Kiitos vastanneille!

    Äänestä

  • pure woman kirjoitti:

    Hei
    Kun käytin, käytin vain noin 1 cm annosta ja se tuntui liialta, en siis kokonaista mittatikullista vaan puolikasta. Pelkää vain noita päänsärkyoireita, kun se on vain toispuolista eli hyvin migreenityyppistä, josta käyttöohjeissakin varoitellaan. Kajanin kirjan olen lukenut, kirja oli hyvin estrogeenimyönteinen.
    Luontaistuotteista olisi kiva tietää mikä auttais ja mikä ei.
    Toki aion yrittää geelillä vielä kerran, mutta nuo oireet pelottaa. Kiitos vastanneille!

    Heippa vaan pure woman! Minä olen kohta kuukauden käyttänyt Estrogeeliä ja taidanpa lopettaa tähän. Aloitin puolikkaalla mittatikullisella. Lisäsin pikkuhiljaa annosta kokonaiseen, mutta hikoilu ei vaan lopu ja yöllä se on kaikkein pahinta. Pitää heittää peitto pois ja takaisin. Koko pää on aivan hiestä märkänä ja kääntelen tyynyä pitkin yötä. Mitään päänsärkyä en ole sivuoireena saanut. Ainut riesa on painon selvä nouseminen eli ruokahalu on alkanut lisääntymään. Olen kyllä jostain lukenut, että geeli ei kaikille autakaan, ei kaiketi imeydy silleen. Laitoin sitä illalla suihkun jälkeen.

    Käytin ennen vajaan vuoden Ainterolin Pueraria ja olin tosi tyytyväinen siihen. Se vei kaikki vv-vaivani kolmen viikon käytön jälkeen. Lisäksi hiukseni ja iho olivat hyvässä kunnossa. Täytyy yrittää tilata sitä ulkomailta.

    Äänestä

Pure woman, tuo kasvojen toispuoleinen puutuminen ja käden kihelmöinti kiinnitti huomioni. Minulla on klassinen aivorunkomigreeni, mutta tuon tapaisia puutumisia ei ole ollut. Jos puutumisen tunne ja kihelmöinti ovat samalla puolen kehoa, kannattaisi käydä lääkärissä. Ne eivät ehkä liity estrogeenin käyttöön ollenkaan.

Äänestä
  • Samaa mieltä, että nopeasti lääkärille ja tutkimuksiin. Ehkäpä geeli toi esille jonkun piilevän sairauden. Toivottavasti ei kuitenkaan mitään vakavaa..

    Äänestä

  • En pitänyt oireitani vaarallisina, koska ne katoavat aina käytön lopettamisen myötä (olen siis kahdesti yrittänyt käyttää). Eikä oireita muulloin esiinny kuin käytön yhteydessä.
    Nuorempana kärsin toispuoleisesta migreenistä, mutta sekin on loppunut tyystin.
    On kait tyydyttävä siihen, etten voi estrogeenejä käyttää. Ruokahalu myös kasvoi Estorgeeliä käyttäessäni, ja sivuvaikutuksena olikin painonnousu.
    Vielä on Lady Care kokematta ja samoin pueraria.

    Äänestä

  • pure woman kirjoitti:

    En pitänyt oireitani vaarallisina, koska ne katoavat aina käytön lopettamisen myötä (olen siis kahdesti yrittänyt käyttää). Eikä oireita muulloin esiinny kuin käytön yhteydessä.
    Nuorempana kärsin toispuoleisesta migreenistä, mutta sekin on loppunut tyystin.
    On kait tyydyttävä siihen, etten voi estrogeenejä käyttää. Ruokahalu myös kasvoi Estorgeeliä käyttäessäni, ja sivuvaikutuksena olikin painonnousu.
    Vielä on Lady Care kokematta ja samoin pueraria.

    Lopetin siis geelin laittamisen perjantaina ja nyt olen kumpanakin yön nukkunut aika hyvin. Hikoiluja tullut selvästi vähemmän, kuin geelin käytön aikana. Sain ystävältä 30kpl Puerariaa 500mg ja Dim kapseleita. Niitä olen ottanut kumpaakin 1aamulla ja illalla. Oliskohan alkanut auttamaan näin pian:) vai onko joku muu oikosulku (hyvä sellainen) menossa??:) Aloitin siis pe aamulla.

    Oiskohan käyttämälläni Zolt 30mg enterokaps happosalpaajalla olla jotain vaikutusta Geelin imeytymisen kanssa? vaikkakin geeli imeytyy ihon läpi. Otin entero kps aamulla ja geelin laitoin illalla. Onjo kokemuksia?

    ps.laitoin tilauksen menemään Iherbiin(Solgar sis 80mg Puerariaa) ja Dimiä) ja Bioweaan Pueraria 500mg

    Äänestä

Minullekaan ei sovi estrogeeni. Jos yksi vaiva väheni, tuli 10 lisää. Todella paska olo. Olen kaksi kertaa yrittänyt kokeilla.

Olo on jokseenkin kauhea, enkä tiedä, mitä seuraavaksi. Onneksi Menohop vähän auttaa. Unilääkettä on pakko välillä ottaa. Minulla on reumaattisia särkyjä ja fibromyalgiaa sekä kaularangassa paha kuluma. Kaikki säryt ja tuskat ovat moninkertaistuneet vaihdevuosien alkaessa. Viimeksi menkat oli joulukuun alussa.

Mummollani oli tosi pahat vaihdevuodet. Joutui osin niiden takia hoitoon 1960-luvulla. Sekö edessä mullakin...

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


pure woman kirjoitti:

Hei
Aloitin Estrogel-nimisen geelin käytön vajaa viikko sitten. Olen saanut ikäviä sivuoireita; pahoinvointia, päänsärkyä, toispuoleista kasvojen puutumista, samoin toisen käsivarren pistelyä, huimausta. Olo ei todellakaan ole kiva, vaikka käytän vain puolikasta mittatikullista. Ohjeissa sanotaan, että jos ilmenee päänsärkyä, niin annostusta pitäisi vähentää. Tälläkään annostuksella hikoilu ei ole täysin loppunut. Mutta nivelkipuihin ja nukkumiseen se on kyllä auttanut.

Koska suvussani on veritulppia paljon, pelottaa, onko minun lopetettava Estrogelin käyttö? Minulle eivät koskaan e-pillerit sopineet tuli mm. verenpaineen nousua, suonikohjuja ja masennusta, onko näin ettei sitten nämä vaihdevuosiestrogeenitkään minulle sovi?

Minulta on kohtu poistettu 10 vuotta sitten, ja vaihdevuosioireita on nyt ollut puolen vuodne ajan. Vinkkejä kiitos!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu