Apua!

epätoivoinenäiti

Ongelmani on seuraava: avomiehelläni on 2v rotikan ja ajokoiran sekoitus. Ajokoiraa eläimessä ei ole kuin lievä ajovietti. Tämä uros painaa 50kg ja on arvaamaton. Olen itse raskaana ja sairaslomalla. Selkäni on niin kipeä, etten voi lenkittää koiraa ollenkaan, enkä muutenkaan, sillä se on vetänyt minut jo 3 kertaa kumoon hyökkiessään muiden koirien kimppuun.

Koira on murissut minulle, miehelleni ja miehen vanhemmille, joilla se on usein hoidossa. Se on käynyt isäni ja kahden muun henkilön käteen kiinni (lievästi, ei tullut haavoja). Lisäksi se hyökkää jalkojen kimppuun, jos ne ovat sen mielestä liian lähellä. Mieheni on alistanut koiraa pitämällä sitä selällään, itselläni ei siihen ole voimia.

Pelkään koiraa, varsinkin, kun olen sen kanssa päivät kotona. Mieheni tekee pitkää päivää, eikä koira saa tarpeeksi liikuntaa/muitakaan virikkeitä. Koulutus on jäänyt pentuna vähälle, enkä minä osaa kouluttaa koiraa, enkä siihen pystykään. Lapsemme syntyy elokuussa, ja pelkään vauvan hengen puolesta. Koira on mustasukkainen miehestäni nämä aggressiivisuuden osoitukset.

Mieheni ei kuitenkaan myönnä koirassa olevan mitään ongelmaa, eikä halua siitä luopua. Olen uhannut erolla, ja kerran jo lähdinkin, ellei koira mene muualle. Mies lupasi, että koira ei enää ole ongelma, mutta kaikki jatkuu kuten ennenkin. Mitä voin tehdä? Ymmärrän myös miestäni, suurimman osan ajasta koira on ihana nössölöllykkä, joka tulee hakemaan rakkautta, nuolee naamaa ja tykkää ihmisistä, kunnes aina välillä sillä "menee hermo." Miten saan mieheni tajuamaan, ettei koira voi jäädä, kun lapsi on tulossa? Nyt se on vielä pelastettavissa, jos se pääsisi osaavaan kotiin, jossa sille olisi aikaa. Sitten kun (en edes sano JOS) se puree lasta, se on lopetettava välittömästi.

Kyse ei edes ole juuri tästä nimenomaisesta koirasta, mielestäni kaikki koirat ovat lasten kanssa arvaamattomia. Se ei johdu koirasta, vaan siitä, ettei lapsi ymmärrä, mitä koiran viestit tarkoittavat. Siskoni 5v koira, pieni, täysin luonteeton lapanen hyökkäsi heidän lapsensa kimppuun täysin arvaamatta. Koira onneksi on todella pieni, joten lapsi ei edes "huomannut". En siis ole sitä mieltä, että rotikat olisivat vaarallisia, vaan että kouluttamattomina mikä tahansa koira on, enkä halua omaan kotiini omien lasteni seuraksi MITÄÄN koiraa, en edes mitään pienen pientä terrieriä.

En edes tiedä, mitä apua luulen täältä saavani. Oli vaan pakko purkaa johonkin, sillä mieheni ei todellakaan myönnä koiran olevan minkäänlainen ongelma. Pitäisikö minun vain lähteä ja toivoa, että mies jossain vaiheessa tajuaa oman lapsen olevan koiraa tärkeämpi?

9

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoo..

      "En edes tiedä, mitä apua luulen täältä saavani"

      Et mitään. Miehesi koira ei ole Rottweileri vaan sekarotuinen.

      Vaikutatte molemmat tosi kädettömiltä koiranpitäjiltä.
      Luopukaa siitä välittömästi !

    • herranpieksut

      Älä vie vauvaa taloon, jossa on noin arvaamattomasti käyttäytyvä koira, johon sinulla ei ole mitään otetta. Vastasyntynyt on hauras, ensimmäinen puraisu voi olla viimeinen. Kun synnytys lähestyy, huomaat muuttuvasi naarasleijonaksi. Et voi asettaa tulevaa lastasi vaaraan. Jos miehellesi koira on tärkeämpi niin sitten on, sinä lähdet, lähdethän? Tee järjestelyjä, jotta sinulla on paikka valmiina, että voit lukea avokillesi selvät sävelet. Joskus täytyy valita.

    • joopajoo..

      Tämä on provo !
      Kukaan tuleva äityli ei kirjoittele tollasta paskaa:):)
      tai tosi tyhmä :):)

    • Neljän Suora

      Oli provo tai ei, tälläistä tekstiä ei pitäisi kuitata noin typerin komentein kuin kolmelta edelliseltä.

      Käykää jollakulla hyvällä ongelmakoirakouluttajalla, joka katsoo koiran luonteen kunnolla, ja antaa tuomionsa, soveltuuko ko koira lapsiperheeseen (esim Tommy Viren, joku luonnetestituomarikin saattaisi antaa arvionsa koiran yhteiskuntakelpoisuudesta miehellesi?).

      Selväähän on että koira ei ole oikea koira teidän perheeseenne, jos se on jo useampaan perheenjäseneen käynyt kiinni. Ei liene sovelias mihinkään perheeseen tuollainen otus. Käytös ei myöskään ole normaalia rottweilerille (vaikka koiranne nyt ei olekaan puhdas, mutta rottweiler-sekoitus kumminkin), tai millekään muullekaan perhekoiralle. Rotikan kuuluu olla itsevarma ja rauhallinen. Jos mun 50kg urokseni pureskelisi huvikseen muuta (ihmistä) kuin suojelumaalimiehen hihaa tai tyynyä, niin lähtisi alta-aikayksikön monttuun!

      Voin antaa kyllä diagnoosinkin ihan ilman asinatuntijoita, että koiran olisi paras pilvenreunalla, mutta miehesi ei taida moista uskoa? Myöskään tuonluonteisen eläimen eteenpäin antaminen on aika edesvastuutonta, joten heittäkää se ajatus mielestänne.

      Toivottavasti saat miehesi tajuamaan tilanteen vakavuuden ennen lapsen syntymää. Itse en veisi lasta taloon, jota hallitsee tuonkaltainen koira.

      Tsemppiä sinulle ongelman kanssa, toivottavasti miehesi tulee järkiinsä.

    • joopajoo..

      "Voin antaa kyllä diagnoosinkin ihan ilman asinatuntijoita, että koiran olisi paras pilvenreunalla, mutta miehesi ei taida moista uskoa? Myöskään tuonluonteisen eläimen eteenpäin antaminen on aika edesvastuutonta, joten heittäkää se ajatus mielestänne."

      No , ei tämä sunkaan kommenttisi sieltä viisaammasta päästä ole , vaikka oletkin olevinasi jonkinsortin asiantuntija :):)

    • Rottis<3

      Neljän Suoran kirjoitus oli ihan asiaa.

      Ratkaisuja tuolle koiralle löytyy, mutta kuka ne toteuttaa? Ap ei ole kiinnostunut muusta, kuin pääsemään koirasta eroon ja mies ei ole ymmärtänyt koiran kasvatuksesta kovinkaan paljoa. Käsissä on pommi. Stressattu eläin on luonnollisesti arvaamaton. Sehän pelkää, kun ei tiedä missä mennään. Sinä vihaat, mies kurittaa.. Varmaan se ymmätää, miksi?

      Hermostunut stressikoira, joka ei tiedä paikkaansa ja joka vaistoaa ap:n pelon, vihan ja rakkaudettomuuden. Hakattu hiljaiseksi unohtaen, että koira on elävä olento, joka toimii vaistojensa varassa ja varmasti kärsii tuollaisessa perheessä. Pilvi on eläintä ajatellen hyvä vaihtoehto.

    • Mutta miksi?

      Luin kymmenen kertaa tekstisi Rottis

    • kjiojhio

      Näyttää tuo koira elävän aika ristiriitaista elämää. Välillä haluatte olla koiran johtajia, mutta välillä taas haluatte helliä ja rakastaa sitä. Kyllä vähemmästäkin koiran pää menee sekaisin. Teette jo siinä suuren virheen, että hellitte sitä silloin, kun se itse sitä kerjää. Yleensä koira pyydetään silitettäväksi, ja kun ei enää itseä kiinnosta silittää ni se loppuu siihen, ja samoiten myös leikit. Ihan itse olette aiheuttaneet tilanteen omalla ristiriitaisella käytöksellä.
      Ja tuohon vetämiseen saa myös kuonopantoja ,jotka aika hyvin kuitenkin estävät vetämistä remmissä.
      En osaa kanssa muuta neuvoa antaa,kuin että menette koirakouluttajalle taikka annatte koiran osaavampaan kotiin. Koira kuitenkin aistii teidän pelkonne, ja sen että teistä ei ole johtajiksi. Ja tämä johtajuus on vain psykologinen asia, eikä riipu mitenkään teidän koosta koiraan nähden. Myös pikkuinen puudelikin voi olla perheessä johtaja.

    • nn

      Kuinka paljon koira saa liikuntaa ja aivotyöskentelyä? Rotikat ja ajokoirat kun ovat ns. työkoiria jotka tarvitsevat paljon monipuolista liikuntaa ja tekemistä eikä niille riitä se 1h lenkki päivässä! Koira on täynnä virtaa enkä yhtään ihmettele vaikka agressiivinen onkin. Minä todella toivon, että miehesi luopuisi koirasta ja se pääsisi perheeseen jossa sitä hoidetaan ja koulutetaan oikealla tavalla vielä kun on noin nuorikin.

      "enkä halua omaan kotiini omien lasteni seuraksi MITÄÄN koiraa, en edes mitään pienen pientä terrieriä."

      Päätit sitten kuitenkin hankkiutua paksuksi? Fiksua.

      Tässä taas yksi hyvä esimerkki siitä minkälaisten ihmisten ei pitäisi koiraa omistaa. Koiraa ei pidetä enää eläimenä vaan jonkinlaisena leluna jota ei tarvii hoitaa/lenkittää tai muutenkaan nähdä mitään vaivaa sen eteen että koiralla oisi elämisen arvoinen elämä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe