Nyt tarvittaisiin asiantuntijan apua.
Kaverini toi minulle läppärin korjattavaksi josta on ilmeisesti kiintolevy sökönä, vika on määritelty Porin Digimaniassa, sanoivat ettei ole mitään tehtävissä.
Tietääkö kukaan onko mahdollista palauttaa tiedostot kyseiseltä levyltä ja millä keinoin se tapahtuu, tai tekeekö joku firma ehkä tällaisia kiintolevykorjaus / tiedostonpalautus töitä?
Asiallisista vastauksista todella suuret kiitokset nyt jo etukäteen.
Kiintolevy hajonnut
10
209
Vastaukset 10
http://www.dataprey.fi/tietojen_palautus.html
Kannattaa muistaa että "Edullinen" on suhteellinen määre.Rikkinäiseltä kiintolevyltä ei palauteta tiedostoja kuin isolla tukulla rahaa, jos sittenkään. Hinnat lähtee jostain 300-500 eurosta ylöspäin. Jotkut firmat tekee diagnoosin ilmaiseksi ja toiset taas ei, jonka jälkeen saa sitten lopullisen hinnan tietää paljonko kuvetta pitää kaivaa.
- Data Lost
Kallistahan tuo homma usein on,mutta kyllä firmoja löytyy:
http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&biw=1067&bih=519&q=tietojen palautus kiintolevyltä&aq=6&aqi=g1&aql=&oq=tietojen palautus kiin&fp=96648e193261f0a1 - Kone__
Voi voi... Tyhmästä päästä kärsiii...... Tiedostot pitää varmuuskopioida viikottain.... mutta kaikki ei sitä tajua ennen kuin on liiian myöhäistä...
- ////////
Riippuu paljon miten sökönä se on. Jos esim lukupää paskana niin dataa ei voi lukea eikä pelastaa enään millään. Paitsi vaihtamalla ne kovalevyn sisässä olevat magnettikiekot täysin identtiseen toimivaan kovalevyyn tilalle samalla toivoen ettei vaihto operaatiossa tuhoudu kovin montaa sektoria.
Jos taasen levyllä oleva data ei ole tärkeää, vaan tarkoitus esim. hankkia uusi kovalevy tilalle ja saada läppäri kuntoon, niin helppo juttu. Tilaat vaan uuden kovon siihen ja asennat käyttiksen ym. uusiksi.Kiitos vastauksista!
Kyselen kaverilta, kuinka tärkeitä tiedostot ovat ja kuinka paljon hän on niiden palauttamisesta valmis maksamaan.
Kysy samalla, muistaako hän mihin on laittanut varmuuskopionsa. Se varmuuskopioista palauttaminen on kumminkin keskimäärin tonnin halvempi vaihtoehto.
Kiitti vinkistä, mutta kyseinen henkilö ei ole varmuuskopiota koneestaan tehnyt, jos hän olisi sen vaivautunut, tai osannut tehdä niin mitään ongelmaa ei olisi olemassakaan.
- creepster
Mistä näitä ihmisiä sikiää, jotka on varmoja että kovalevyt kestää ikuisesti. Mielenkiintoista olisi tietää millä perusteella kaveri ajatteli että juuri hänen levynsä ei hajoa koskaan.
- Hei!
Kliffa elää reunalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2381522Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2891108Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68812Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 120653
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27595Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34594Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41511
- 32501
- 45497
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48495- 32464
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8417Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21401Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400- 18387