Mikä palomuuri??

ongelmissa

Asensin koneelleni Avast virustorjuntaohjelman, mutta tarvitsisin nyt apua oikeanlaisen palomuurin löytämisessä. Latasin Comodo Firewall -palomuurin, mutta en päässyt alkua pidemmälle kun näytti katkovan internet-yhteyden jatkuvasti niin että netin käyttö oli mahdotonta. Yritin poistaa palomuurin asennusta, mutta ruutuun pamahti jokin herjausteksti windowsin suojelemisesta ja kone sammui... Nyt minulla on käytössä windowsin palomuuri, mutta en oikein luota sen riittävyyteen. Olen itse aivan pihalla, joten voisiko joku suositella hyvää palomuuria tuohon Avastin rinnalle?!

12

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyyhis

Itse asiassa wintoosan palomuuri hoitaa hommansa ihan hyvin, ja lisäksi modeemissasi/reitittimessäsi on melko varmasti jonkinlainen palomuuri.
      Itse en ole käyttänyt enää vuosiin muuta palomuuria kuin windowsin omaa, ja hyvin on pärjätty.

• "..windowsin palomuuri, mutta en oikein luota sen riittävyyteen."

Jännä juttu. Minä taas en laittaisi mistään hinnasta mitään ylimääräisiä leikkipalomuureja konetta sotkemaan.

• c=3

Jännä juttu. Minä taas en laittaisi mistään hinnasta mitään palomuureja konetta sotkemaan.

Toimiva työpöytäkäyttöjärjestelmä ei tarvitse palomuuria.

• Linukseissa on sisäänrakennettu palomuuri samoin kuin kaikissa tuetuissa Windowseissakin

Tämä koskee linukseja:

"... Usein palomuuri kannattaa silti varmuuden vuoksi kytkeä päälle, erityisesti mikäli on epävarma siitä, saako erilaiset jälkeenpäin asentamansa verkkopalvelut säädettyä oikein. Kotikäytössä riittää yleensä palomuurisääntö, joka estää kaikki ulkoapäin (Internetistä) tulevat yhteydenotot ja sallii ulospäin suuntautuvan liikenteen, sekä mahdollisesti yhteydenotot kotiverkosta. "

http://linux.fi/wiki/Palomuuri

• lw?kTg@2<*
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Linukseissa on sisäänrakennettu palomuuri samoin kuin kaikissa tuetuissa Windowseissakin

Tämä koskee linukseja:

"... Usein palomuuri kannattaa silti varmuuden vuoksi kytkeä päälle, erityisesti mikäli on epävarma siitä, saako erilaiset jälkeenpäin asentamansa verkkopalvelut säädettyä oikein. Kotikäytössä riittää yleensä palomuurisääntö, joka estää kaikki ulkoapäin (Internetistä) tulevat yhteydenotot ja sallii ulospäin suuntautuvan liikenteen, sekä mahdollisesti yhteydenotot kotiverkosta. "

Hölmösti sanottu.

Mikäli palvelun asentaa koneelleen niin ei sitä palomuurilla saa tukkia koska palvelu ei silloin toimi.

Mikäli palveluita ei ole niin yhteydenottopyynnöt joutuvat joka tapauksessa bittien taivaaseen eikä palomuurista ole mitään hyötyä.

• c=3
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

Linukseissa on sisäänrakennettu palomuuri samoin kuin kaikissa tuetuissa Windowseissakin

Tämä koskee linukseja:

Jätit sitten tärkeimmän kohdan pois: "Useimmissa kotikäyttöön tarkoitetuissa jakeluissa ei oletuksena ole mitään ulkoapäin tulevia pyyntöjä kuuntelevia palveluita käytössä, mikä vähentää oleellisesti palomuurin tarvetta."

Eli työpöydälle suunnatuissa Linux-jakeluissa palomuuri on tarpeeton.

• 15+11

Sait sitten noin jännästi ulostettua hengentuotepökäleesi.

• tähän kuulu välttämättä mutta seiska sp ykkönen jo sisältää palomuurin jolla voi estellä ulospäinkinmenoa. eiks se ole jo ihan täydellinen vainoharhaisille?

• Ulospäin menevää liikennettä voi hallita jo Vistalla, W7:ssa on tietysti ollut aina mahdollista.

• aloittaja vielä

Palatakseni siis tuohon aloitusviestiini, että voisiko joku suomenkieltä käyttäen ehdottaa mikä palomuuri olisi tuon avastin rinnalle hyvä? Siitä nyt ollaan näköjään montaa eri mieltä riittääkö windowsin oma palomuuri vai ei, minä en todellakaan mikään ammattilainen näissä asioissa ole enkä ala väittämään siitä siis mitään :D Mutta tuntisin kuitenkin oloni turvallisemmaksi jos saisin tähän jonkun muun palomuurin. Comodo tosiaan on (mutta ei tällä hetkellä käytössä koska esti netin käytön ja aiheutti muutenkin omituisuuksia koneeseen...). Lisäksi löytyy SpywareBlaster.

• Pyyhis

Tuossa on erilaisia ilmaisia palomuureja tarjolla.
        http://www.techsupportalert.com/best-free-firewall.htm#Quick_Selection_Guide

Tuolla sivulla on muitakin freewareohjelmia jos kiinnostaa.
        http://www.techsupportalert.com

Periaatteessa millä tahansa noista voi laittaa windowsin remonttiin. Palomuuri asentuu melko syvälle käyttöjärjestelmään, ja voi sekoittaa sen pahastikin, jos ko. ohjelma on buginen tai ei ole yhteensopiva. Paremmuusjärjestyksestä on paha mennä sanomaan mitään, koska jokaisesta varmasti löytyy hyvää ja huonoa sanottavaa, riippuen käyttökokemuksista. Tuossakin pidetään Comodoa parhaana, mutta se onnistui kuitenkin sekoittamaan koneesi.

Joten omalta kohdalta edelleen suosittelen windowsin omaa muuria koska
        -se toimii
        -ei jatkuvasti huomauttele käyttäjää turhilla ilmoituksilla
        -ei tuhoa käyttöjärjestelmääsi

Nettipäätelaitteestasi (modeemi/reititin) löytyy myös palomuuri, joten koneesi on joka tapauksessa kahden palomuurin takana.
        Kannattaa muistaa, että pelkkä palomuuri saattaa antaa turvallisuuden tunteen, mutta se ei todellakaan takaa sitä. Pahimmat haittaohjelmat kyykyttävät kaikki ns. tietoturvaohjelmat. Paras tapa suojautua ongelmilta on järjenkäyttö.

• test5109

Yritä nyt ensin poistaa se Comodo, voit nimittäin joutua asentamaan Windowsin kokonaan uusiksi. Mietitään sitten sitä että riittääkö Win-muuri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6564
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4472
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3118
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2987
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1564
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1556
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1495
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1340
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      46
      1259
    Aihe