Itäsiperianlaika

Itälaikan omistaja

Eli kuinka monella on kokemusta itäsiperanlaikasta? Meillä on sellainen 1,5vuotias narttu ja se aina yksin jäädessään repii vaikka mitä ja energiaa sillä riittää. Olisiko ideoita miten saisi tuon repimisen vimman pois. Ja sitten myös sellainen että se aina hyppii vieraiden päälle ja se tapa pitäsisi saada kitkettyä pois mahdollisimman äkkiä!! Meidän oman perheen päälle se ei hypi.

2

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämää se vain on

Pyydä vieraita napakasti kieltämään koiraa hypyn aikana ja samalla kevyesti tallaamaan takatassulle. Polven nostolla saa koiran pois rinnan päältä nojailemasta. Pitkä köysi ja nykäisy hypyssä toimii myös. Siitä sitten heti kiitoksen kautta vahvistamaan hyvää käytöstä eli sitä, että jää odottamaan eikä hypi. itälaika nartut on nöyriä ja perhettään rakastavia koiria. Ainakin minun koirat ei kestä yhtään kovaa käsittelyä ja eivät kyllä oikein pidä yllätysvieraista, vaikka eivät ole vihaisia. Tuo hyppiminen voisi olla vain eräänlaista lauman vartiointia kevyellä otteella ja se repiminen on varmuudella eroahdistusta, joka tapahtuu heti muun perheen lähdettyä. Jätä luita ja muita sallittuja pureskelukohteita ajanvietteeksi kun lähdet ovesta. Kyllä se repiminenkin siitä jää - viimeistään 2.5 vuotiaana ; ) P.S. Niin ihmeellistä kuin se onkin, niin myös ruoka vaikuttaa erittäin merkittävästi käytökseen. Kun löydät omallesi oikean, niin koira voi hyvin ja käytös on sen mukaista. Kokeiliminen on vain työlästä, kun lähes kaikki vaihdokset voivat aiheuttaa sen, että sontaa todellakin lentää, vaikka kyseessä olisi hetken kokeilun jälkeen juuri se oikea. Harmi vain, että niissäkin laatu vaihtelee. Minulla laikat on sisällä ja niillä pyydetään kaikkea riistaa. Urokset on karhuille, ilveksille ja hirville - nartut ilveksille ja linnuille sekä ainakin minun vanhin narttuni oli kuumana minkeille. Muuten se pyysi vain karhua ja ilvestä!

• 8979078734

Hyviä pointteja edelliseltä. Omat koirani ovat kyllä lopettaneet tuhoilut jo viimeistään puolitoistavuotiaana. Useimmat hieman yli vuosikkaaseen mennessä. Eli avaajan kannattaa vielä odotella siinä suhteessa jonkinlainen tovi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      79
      4634
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      50
      3852
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2591
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2051
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1799
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1735
    7. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1607
    8. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1521
    9. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      16
      1394
    10. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1339
    Aihe