Tiedätkö Imatran seudulla firmaa tai henkilöä, joka kaataa isoja pihapuita?
Puunkaatoa
16
4865
Vastaukset
- 11+12
Puunkaatotöitä korvausta vastaan tekevät Imatran, Rautjärven ja Ruokolahden alueella ainakin seuraavat metsäalan ammattilaiset:
Vuoksen metsänhoitoyhdistys ry, puh. 020 413 4840
Tapio Valtonen, puh. 040 517 5580
Markku Muukkonen, puh. 0400 181 269
Esa Hartikainen, puh. 0500 858 928- Anonyymi
Onko hinta arvioo sanoa?
- ......
Toi Valtonen on ainakin pätevä kaatamaan,suosittelen
- pihkasta hommaa
Markku Muukkonen kaatoi meidän pihalta 20-30m mäntyjä pätkimällä,hyvää työtä..!!
Oletko kysynnyt kaupungintalolta, saatko kaataa puusi.
- runqwist
Saako puuta karsia oksista ilman lupaa yleiskaava-alueella?
runqwist kirjoitti:
Saako puuta karsia oksista ilman lupaa yleiskaava-alueella?
Lupa tarvitaan ainakin puun kaatoon, jos puu kuuluu oleellisesti ympäristöön. Oksien katkomisesta en ole varma, mutta kyse on kuitenkin suullisesta luvasta. Sen saa soittamalla rakennusvalvontaan. Minun aikanani on kerran käsitelty puunkaato asiaa lautakunnassakin. Kyse oli Niskalammin asuinalueen vanhoista puista. Silloin lupaa ei irronnut, vaikka puun takia asukas ei pystynnyt kasvattamaan vihanneksi.
- nurinvaan
Kyllä näin on , että minä olen kaatanut omalta pihalta omat puut, vanhat ja nuoret, ei siinä lupia kysellä.... ja jos kaupunki ei antaisi lupaa, jos joku kyselisi, vois sit sanoa, että tulkaa haravoimaan sitten syksyisin kaikki s_____an lehdet.
- nurinvaa
Lupia ei kannata kysellä.Puut nurin vaan.Hankala niitä on käydä sen jälkeen uudestaan pystyttämäänkään.Jos lupia kyselee,voi puut jäädä kaatamatta..
- nurinvaan
Joo, kun erehtyy kysymään, sieltä tulee joku pitkätakkidelekaatio ihmettelemään puita ja samalla narahtaa, kun on tullut tehtyä autotalli ja pihasauna ilman lupia, eli kaadellaa ihan hissukseen puut pois... ps. tietäiskö kuka mistä sais moottorisahaan paremman äänenvaimentimen :)
- joussenossa
Miekin kaadatin pihaltani MONTA mäntyä,teen just niiku huvittaa omalla pihallani!!Muistan kun Joutsenosta kyseltiin aina ennenvanhaan lupia,puhelimitse...anti mennä vaan ne sano,oli sit grillikatos tai puunkaato.Katoksesta kysyivät vaan kuin monta metriä on tielle,sanoin 20m....ok,lupamyönnetty...; ))
- nurinvaan
täällä imatralla pitää suurinpiirtein koirankopille olla lupa ja naapurien suostumus, v___u mitä ne naapureille kuuluu mitä rakennan omalle tontille, jos tietyn matkan päähän rajoista rakentaa...ja minkä väriseksi taloni maalaan ! no joka asiasta saa kaupunki rahaa. mutta venäläiset on "viisasta" porukkaa, ne ei paljon kysele, tekevät lisäsiipiä ym. rakennelmia pihoilleen täällä suomessa ja rakennusvalvonta vaan vaikenee, ei saa puuttua, koska he tuovat meille paljon euroja !! no vähän karkasin aiheesta, mutta ...
- Anonyymi
Tekijä ja Duunari Oy kävi tuolla naapurissa pätkimässä pihapuun.
- Anonyymi
Hienoa, Tekijä ja Duunari Oy!👍
Tällä palstalla on teidän niskaanne satanut liikaa ansaitsematonta arvostelua.
- Anonyymi
Persujen pappi Julin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1482814Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3632017- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351678Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua311393Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782