Protaras, ruokakaupat?

pöps

Tuonne olis tarkoitus lähteä ensi kuussa. Käsittääkseni hintataso on melkoinen? Itse ajattelin tehdä itse ruuan suurimmaksi osaksi, kanssamme kun matkustaa 4v. poika joka on erittäin nirso. Mutta löytyykö Protaraksesta kauppaa josta löytyy esimerkiksi jauhelihaa, nakkia, makkaraa ym. tarpeita? Kauempana on ilmeisesti isompi ruokakauppa, mutta onko itse Protaraksessa edes vähän isompaa kauppaa missä olisi suhteellisen hyvä valikoima? Lomalle ei pitäisi lähteä säästämään, mutta on se mukavampaa jos ei tonnikaupalla mene rahaa. =o)

19

2534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jame x

      no jaa ..itekkin kesällä menossa...mutta en todellakaan meinaa tehdä ruokia itse,,mitä lomaa se ois....kannattais varmaan harkita jotain muuta kohdetta....ravintoloissa suomen hintataso. mikä on jo espanjassa ja kreikassakin....että tuskin siellä viikossa ehtii köyhtyä.....syö hyvä ihme nakkikastikkeesi täällä kotisuomessa...

    • pöps

      Olis pitänyt arvata että täällä saa arvostelua osakseen. Teen huomattavasti mieluummin ruokaa itse, kuin katselen pahantuulista poikaa 2 viikkoa. Lasten kanssa matkustaessa on tehtävä myönnytyksiä. En sentään ajatellut koko lomaa hellan edessä viettää, mutta jos se ruuanlaitto nyt vie vajaan tunnin lomapäivästä niin mä en sitä pahana pidä. Mutta kukin tavallaan. =o)

    • voih

      ei ole todellista - pahantuulinen poika, kun pääsee reissuun??? olisiko jo hyvä aika alkaa pikkuhiljaa opettelemaan syömään "ulkona". ihan tavallista tai oikeastaan herkullisempaa ruokaa siellä kyproksella on. ja saa ihan ranskalaisiakin :)

      meinaatko itsekkin uhrautua syömään nakkikastiketta yms. ns. kotiruokaa lomallasi vain sen takia, että poika on pahantuulinen kaksi viikkoa? molempien etu on, että opellaan maistelemaan uusia ruokia ja opetellaan syömään ravintolassa.

      onnistunutta lomaa jokatapauksessa :)

    • pöps

      Joopa joo... luuletko ettei olla tuon pojan syömisen kanssa taisteltu? Kyllä vaan kannustan maistamaan uusia ruokia ja yritän opettaa syömään kaikenlaista. Suositteletko kenties työntämään väkisin sitä ruokaa suuhun ja pakottaa syömään? Sehän se onkin hyvä keino ja varmasti palkitsee ajan mittaan! Kyllä meillä on yritetty opetella syömään jo ties kuinka kauan. Mutta no juu, kuka ymmärtää ja kuka ei, mutta kaikki vanhemmat tietävät että nälkäisen lapsen kanssa ei lomasta voi nauttia. Ja kyllä, teen kotiruokaa lomallani "VAIN" sen takia, ettei mun poikani olisi pahatuulinen kahta viikkoa, sen takia koska on nälkäinen! Älkääkä tulko sanomaan että syö kyllä kun tarpeeksi nälkä tulee, aikaisemmista reissuista on kyllä "hyvää" kokemusta.

    • Pipepo

      Ja taas vapaan kasvatuksen hedelmä. Ei lapsia tarvitse paapoa! Selvät säännöt ja rajat, jonka jälkeen homma toimii. Muutaman vuoden kuluttua poika antaa sinulle kuonoon ja edelleenkö olet sitä mieltä, että kun pojalla oli vähän huono päivä...

    • järki käteen!!!!!

      hei haloo.... jätä se sun poika kotiin kasvamaan tai ehkä jäätte molemmat! ei minkäänlaista ideaa kasvatuksesta tai edes siihen suuntaan. hauskaa, nimenomaan hauskaa matkaa, sillä haluaisin olla kärpäsenä katossa katsomassa, kun teet nakkisoossia VAIN sen takia, että poikasi on hyväntuulinen. kannaataa lähteä reissuun - huh heijjaa.. tämä on vain minun mielipiteeni: jääkää kotio!!

    • mama zxzc

      tätä tää pullamössöyhteiskunta teettää......kannattais myös säästää sen verta fyrkkaa ett pääsee kunnolla nauttimaan loman antimista......kyproksella hyvä ruoka ja monipuolinen tarjonta.....

    • mä olen niin samaa mieltä! mitä järkeä lähteä reissuun, jos ei voi nauttia täysillä? ei poikaa kannata mukaan ottaa, mikäli on noin hankala tapaus, eihän tossa ole mitään järkeä, voi herranen aika! Omat muksunu on reissanneet mukana pienestä pitäen ja ovat aina nauttineet sen maan erilaisista ruuista. välillä on menty pitsalinjalla, mutta en mä niille ole alkanut mitään ruokia hotellihuoneessa tekemään. kyllä ruokaa löytyy ravintoloista vaikka ja mitä! kalliikshan se tulee, mutta sitä varten säästetään, ettei tartte kokata lomallansa.

    • pöps

      Hohhoijaa. En viitsi enää juurikaan kommentoida. Vapaata kasvatusta tässä huushollissa ei ole nähtykkään. Kukin tavallaan, aika moni perhe kokkaa itse lomalla, toiset eivät voi kuvitellakkaan. Eiköhän jokainen tiedä minkälainen loma itselle on mukava. Mukavaa lomaa kaikille, siitä huolimatta syöttekö ravintoloissa vai kokkaatteko itse.

      • mauk99

        Me teimme joku reissu sitten Pafoksessa niin että lounasta kokkasimme huoneessa ja illallisen kävimme syömässä "ulkona".Oli ihan mukava kokkailla mm.tuoreista,makeista kasviksista ja hedelmistä.
        Nykyisellään tosin on vähän laiskistunut ja nauttii muiden tekemistä ruoista :D


    • Nauttikaa lomastanne

      Ruokapaikkoja Protaraksessa on paljon, laitakaupungilla ehkä hieman halvemmat hinnat. Hintataso on Suomen tasoa.
      Kaupassa on halvempaa, erityisesti juomat. Muistaakseni leikkeleet olivat hiukan kalliimpia, mutta ei kuitenkaan yli Suomen hintatason. Leikkeleet olivat myös suolaisempia kuin meillä kotimaassa.

      Me pari vuotta sitten oltiin mieheni kanssa Protaraksessa, huoneistohotelli Maistroksessa ja tehtiin osa ruuista itse aamupalat. Siinä säästää jos on tiukempi budjetti tai joku muu syy.

      En ottaisi sinuna yhtään huolta syömisestä vaan nauttikaa poikasi kanssa lomasta ja ystävällisistä ihmisistä ja herkkuruuista(oli se sitten kaupasta tai ravintolasta ostettua) :o)

    • kypros

      Paralimnista löytyy pari suurempaa ruokakauppaa ja sinne kulkee hyvin busseja. Ruokaa kannattaa ostaa kerralla muutamaksi päiväksi. Noissa suuremmissa hintataso vähän Suomea kalliimpi ja turistialuiden pienissä kaupoissa selvästi Suomea kalliimpaa eli itse tehtynä ruoka tulee todennäköisesti kalliimmaksi kuin ravintolassa käynti. Paikallisia tuotteita ja sesongin tuotteita kannattaa hyödyntää esim. osa hedelmistä tosi edullisiakin. Erityisesti lihaleikkeleet ja juustot kalliita, leipää saa halvalla myös esim. Zorbaksen leipomoista, joita tiheästi lähes kaikkialla.

    • perijätär*

      Ihan vinkiksi kaikille; Protaraksessa on useita leipomomyymälöitä, joissa oli ihanan herkullisia tuotteita. Pasteijoita, piirakoita, sämpylöitä täytteillä ja ilman, pizzapaloja yms. Salaatteja sai itse kerätä buffasta.
      Paljon halvempaa kuin Suomessa. Suosittelen esim. lounaaksi tai rannalle mukaan.
      Sai sieltä myös hedelmäsalaatteja ja jädee.

    • jasswwww

      juuri protaraksesta tulleena voin todeta että kyllä ruoka on suomen tasoa halvempaa.......tuoppi baareissa 1,75-3,00 euroo....hyvä meze ateria n. 12-17 euroo... mixed grill. n 12 euroo--fetasalaatti 5-7 euroo...pippuripihvi 17 euroo....tässä muutamia esimerkkejä.....ei tohon hintaan suomessa syö .ja juuri kävin kaupassa ostamassa strongbow siiderin 3 euroo ja siellä kaupassa 1,20.....eli ihan samoissa hinnoissa kun esim. espanja. italia. kreikka yms....kiva paikka voin suositella...

    • pöps

      Paljon kiitoksia asiallisista vastauksista! =o) Toki me käymme ravintoloissakin syömässä, mutta varmaan teen aina päivän toisen ruuan itse niinkuin joku muukin mainitsi tehneensä. Huomenna kohti Helsinkiä ja maanantaina sitten Kypros kutsuu. =o) Matkakuumeilua hiukan varjostaa mun lentopelkoni, mutta pakkohan se on vaan kestää jos meinaa minnekkään päästä. =o)

      • to protaras

        Luin keskustelua sihen asti kun unohdin aiheen. ihme viisastelijoita täällä :D


    • N

      Näillä arvostelijoilla ei varmaankaan ole lapsia...
      Itse en osaa neuvoa ruokakauppojen suhteen, kun vasta itsekin ensimmäiselle reissulle olen lähdössä. Haluan vain toivottaa hyvää lomaa teille! :)

    • Papantoniou

      Protarksessa avattiin viime viikon lopulla Lidl. Löytyy liikennevaloista Perneran suuntaan muutaman sadan metrin päästä. Hinnat ovat edulliset, Protaraksen yleiseen hintatasoon nähden suorastaan superhalvat.
      Hyvä, että toivat kaupan keskelle turistialuetta, toivottvasti hintataso laskee kilpailun kovetessa. Lidl kun tuskin lähtee paikallisten pikkukauppiaden kanssa kartelliin. Ja nyt ei välttämättä tarvitse matkustella bussilla Paralimniin asti säällisen hintaisten elintarvikkeiden perässä. Paralimnissahan avattiin Lidl jo talvella.
      Tuotevalikoima on kattava ja paikallisia tuotteitakin (vihannekset, hedelmät, juomat) on tarjolla.

    • osmossssss

      Kyllä tuon lidelin aukeaminen tuonna on todella hieno juttu! Hyvä valikoima ja edullisesti. Suuntimiksi vielä lähellä sijaitseva hotelli lantiana gardens.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe