Kissan katuminen

Ex Cat Lover

Oletko itse katunut kissan ottoa ? Itse olen sillä koko asunto haisee tällä hetkellä kissankuselle. Pidän kissaa vessassa, jotta ei pääse aiheuttamaan lisää tuhojaan. Mitä nyt ? Piikille vai vapaaksi ? Ja ainii maksoin just kassien poiston ja turhaan seki heti elukka kusi huonekaluille kun pääsi kotiin. Ja jatkoi seuraavana päivänä. Kaduttaa nyt että piti hommata tollanen kuseva pikku otus kotiin. Ois tosi rentoo jos kusis vaan sinne laatikkoonsa, mutta ei elukka oo kummiskaa **** €:n arvoisien huonekalujen arvoinen. Ärsyttää muutenki, kú iltasin maukuu ku pitäs saada unta. harvinaisen ärsyttäviä elukoita. Onko muilla kokemuksia kissojen aiheuttamasta harvinaisen suuresta ******tuksesta ?

14

2727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Present Cat Lover

Vie se mieluummin jonnekin paikkaan mikä voi ottaa vastaan kissoja, esim. joku eläinsuojeluyhdistys. Ei missään nimessä vapaaksi!

• Miacu

Anna idiootti se kissa sellaiselle ihmiselle, joka todella välittää siitä! Miksi HELVETISSÄ sinä edes kissan otit!? Eikö käynyt ollenkaan mielessä, että kyseessä on ELÄVÄ ELÄIN eikä mikään söpö pehmolelu?

Ei minua ainakaan kissani koskaan häiritse, koska ymmärrän niiden tarpeita ja välitän niistä, joten eivät käy ärsyttäväksi. Ja en ole ottanut kissojani vain hetken mielihalusta. Kyllä voikin olla inhottavia ihmisiä, mutta hyvä kun nyt tajusit ettei sinusta ole kissan omistajaksi, joten tee palvelus ja anna kissallesi sellainen mahdollisuus, että se saa asua rakastavassa ja välittävässä kodissa.

• Minni-Liisa

Olen täysin samoilla linjoilla kanssasi Miacu. En ymmärrä ihmisiä, jotka ottavat kissan hetkellisen mielihalun seurauksena ja luulevat, etteikö mitään pieniä vastustuksia tulisi. Kissa tarvii aikaa siinä missä koirakin. Ei kissaa voi jättää yksin, eikä kissaa voi jättää opettamatta talon tavoille. Ei voi olettaa, että se tietäisi ilman pientä kouluttamista sitä mikä on oikein ja mikä väärin. Ja älkää väittäkö etteikö kissaa voisi kouluttaa. Siinä vaiheessa, kun kissa rakastaa ja arvostaa omistajaansa samassa suhteessa kuin omistaja kissaansa ja saa tarvittavaa huomiota jne. on sillä myös haluja miellyttää omistajaansa ja oppia tavoille.
        Itselläni on kaksi pentuna orvoksi jäänyttä kissaa ja ne ovat aina olleet ihmisen kanssa. Leikattuja uroksia. Koskaan ei sisäsiisteyden kanssa ole ollut ongelmia ja pärjäämme mainiosti sulassa sovussa :) Ei ole kertaakaan ärsyttänyt tai kaduttanut eläinten ottamista. Enkä vois kuvitellakkaan, että kaduttais. Pientä tavaroiden levittämistä ja kaappien purkamista toisinaan on, mutta nekin on yleensä mielenosoituksia siitä, etten ole ollut yötä kotona ja huomiota ei ole saatu tarpeeksi :)
        Kissa tarvitsee hyvin rakastavan ja välittävän kodin ja ihmiset ympärille joilla on sille aikaa, eikä sen tarvi luimistella yksin jossain pikku kömmänässä. Kyllähän sitä silloin keksitään virikkeitä ja jopa ilkeyksiä ihan sen takia, että sitä huomiota saisi sitten, kun omistaja tulee takasi kotiin.

• please

Kaikkeen kannattaa varautua aina etukäteen ja punnita asioita loppuun asti mitä tuleman pitää.. En väitä ja syytä että et ole kissaihmisiä ja osaa mitään, vaan ennemminkin on harmi,että asenteesi on "muuttunut" tuollaiseksi kissasi olinajan aikana.. Mutta kyllä se totta on, että yhtälailla ne kissatkin tarvitsevat hoitoa ja huolen pitoa ja myöskin koulutusta..

On kurja että hätäpäissä kissan ottaneet ovat nopeasti turhautuneita, eivätkä viitsi tehdä asioiden eteen mitään? Ei se montaa minuuttia päivästä veisi pois, jos vain viitsisi opettaa kissan hiekkaboksille yms. Toki päiviä kuluu,mutta ajan kanssa.. Löytyisi vain se pitkäjänteisyys.

Mutta toivon todella ettet päästä kissaa vapaaksi mihinkään tai varsinkaan viatonta vie piikille!! Jos edes sen verta sitten vaivautuisit ja myisit kissasi jollekkin kuka siitä osaisi välittää ja pitää huolta..

• kisuellen

katoppas vaikka tätä palstaa laajemmin. Ohjeita löytyy ja ilkeydellä et voita mitään -ainakaan niin valikoivan eläimen, kuin kissa luottanusta. Jossain kissanpentu palstalla oli kysymys siisteysongelmasta. Käy sieltä kattomassa. Jos et todellalkaan halua enää yrittää, niin ot yhteys paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen ja kysy, missä on lähin löytöeläintalo!

• hohhoihp

eikö kukaan eläinlääkärissä sanonut että leikkuun jälkeen kissalta voi tulla pissavahinkoja kun on pää pöpperössä. Oletko vaan niin taukki ettet oikeasti osaa opettaa kissaa käymään hiekka-astialla? Kun vaikutat tuonluontoiselta ihmiseltä josta ei ole eläimen pitäjäksi, niin anna se pois jollekin joka tietää asioita.

• järki hoi!!!!!

Kokeilin kerran ottaa kissan ja koska emme tulleet pätkääkään toimeen se tietysti harmitti. Elämäntilanteeni ei ollut ylipäätään lemmikkin omistamiselle sopiva, joten älä ota kattiasi niin hirmuisen henkilökohtaisesti ja anna se uuteen kotiin ennen kuin inhoat sen sairaaksi. Niin minäkin tein ja kissa vietti onnellisen elämän.

Kissa reagoi ihmisen vihaan ja raivoon tekemällä tuhojaan, vaihtamalla itse kotia tai piiloutumalla oloihinsa. Älä siis turhaan ärsytä itseäsi eläimellä,. jonka kanssa yhteiselämänne on tuhoon tuomittu. Kohtelusi liippaa niin läheltä eläinrääkkäystä, että kannattaisi senkin takia välttää joutumasta vastuuseen rikoksen tekemisestä. Kun voit sen helposti estää antamalla kissan heti pois.

Ota yhteyttä lähimpään eläinsuojeluyhdistykseen ja kerro, ettet voi pitovaikeuksien takia pitää kissaa. Olet eläimestä vastuussa niin kauan ja velvollisuutesi on auttaa kissaa pois elämästäsi, koska se ei sitä itse osaa tehdä.

Vapaaksi päästäminen onkin jo sitten heittellejättö ja otat riskin kertomalla asiasta täällä, koska sinun perääsi ihan varmasti päästään niin halutessa.

• vehnä0909

Niin ja Suomen oloissa "vapaaksi" päästäminen on todellisuudessa sama kuin tuomitsisi eläimen kuolemaan nälkään tai paleltumaan hengiltä. Mutta eihän sitä toki itse sitten tarvitse olla näkemässä.

• Minni-Liisa

Ja on eläinrääkkäystä "päästää kissa vapaaksi"... Ei lemmikkieläin tuolla "karussa ja julmassa" maailmassa pärjää pidemmän päälle... Lemmikkieläin ei ole villi.

• A

Kyllä vituttaa täälläkin...Ja isosti! Olen aina pitänyt kissoista, ja meillä on kotona ollut kissoja. Nyt viimeinkin 28 vuoden iässä päätin ottaa itselleni oman kissan. Ja oikein "hyvää hyvyyttäni" vielä löytöeläinkodista...Ja nyt ei tällä vitutuksella ole mitään rajaa! Kissa on todella komea, sisäsiisti ja pyörii jaloissa, mutta ei tykkää silittelysta / sylissä olemisesta ja huutaa öisin maailman ärsyttävimmällä äänellä, ISOSTI. Nykyää mouruaa muulloinkin kuin yöllä. Kuhan tuosta keksin keinon päästä eroon ostan koiran :)

• Imbesillit!!

No, onko ihme ettei kissa halua olla tuollaisen hirvityksen sylissä rapsuteltavana!? Idiootti! Et sinä kissoista oikeasti pidä.

• H

Kaikki kissat eivät ole ns. sylikissoja ja jokainen niistä on oma persoonansa. Jos kissasi pyörii paljon jaloissa, se kaipaa taatusti virikkeitä ja luontaista kissamaista toimintaa. Siinä samalla tutustuisitte toisiinne kunnolla ja oppisit arvostamaan (ja jopa rakastamaan) kissaasi. Yöllinen huutokin saattaisi helpottaa, jos kokeilisit kissasi kanssa valjastelua ulkosalla tai muuta aktivointia, leikkiä tai temppuilua yhdessä. Tuntuu, että kissan haluavat ottavat kissan lemmikiksi sen vuoksi, että luulevat sen olevan "helppo", kehräävä sohvaperuna, ja sitten pettyvät jos kohdalle sattuu yksilö, jolla on oma tahto ja lajilleen ominaiset tarpeet!

• metall-leidi

Paljon pitää ottaa huomioon eläintä hankittaessa. Mulla on ollut kissoja ja nytkin on kaksi aivan hurmaavaa urosta.
        Jokainen kissa on persoonallinen omalla tavallaan, mutta niin paljon minä rakstan kissojani, että annan niille mahdollisuuden omaan suvereniteettinsa.
        En ota kissoja syliin vaan silloin kun vaikka katson telkkaria tai olen muuten paikallaan niin kissaherrat haluavat hellän hetken ja hyppäävät syliin kehräämään.
        Kollini ovat leikattuja, mutta toisella se "ruunautuminen" kesti hiukan kauemmin ja valitettavasti tapahtui kuseskelua. Kärsivällisyyteni oli koetuksella, mutta ajattelin katsoa jonkin aikaa. Nyt cattini osaavat olla sisäsiistejä ja pahempi huutaminenkin on jäänyt.
        Veijarti tekevät aika ajoittain pahojaan, kukkien repimistä ja verhojen repimistä, mutta olen ottanut suihkepullon käyttöön ja suihkauttanut vettä jos ovat pahanteossa.
        Jos ottaa eläimen niin täytyy muistaa, että eläin elää ihan oaa elämäänsä ja eläin ei ole mikään pehmonalle vaan sille pitää antaa oikeus elää omien tapojensa mukaisesti.
        Kunhan nyt hankit koiran niin odotas vaan kyllä koirastakin riittää valittamista.
        Koirat eivät mourua kiimassa kuten kollit, mutta ne nylkyttävät kiitettävän ahkerasti.Koiraa pitää ulkoiluttaa vähintään pari kertaa päivässä ja kun koiralle tulee ripuli niin se vinkuu ulos vaikka keskellä yötä.
        Mun edesmennyt koiruuteni vaati päästä ensmmäiselle lenkille siinä puoli kuuden aikaan aamulla.
        Kun koiruuteni oli pentu niin vaikka olin hankkinut koiralleni puruleluja niin monet kengät tuhoutuivat koirani leuoissa.
        Kyllä kotieläimet välillä ovat raivostuttavia niinkuin mun kissanikin ovat todella jääräpäisiä, mutta kaikki harmi unohtuu kun kissat osoittavat minulle ystävyyttään kehräämällä sylissä ja jo silmä lepää kun kattoo kissan aistillista ja salaperäisen veistoksellista kauneutta.

• xMila

Kas kummaa, kissalla onkin ruumiintoimintoja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe