Olkaa jo etukäteen viisaita ja pyytäkään synnytyssairaalasta mustaa-valkoisella siitä, että lapsi on syntynyt keskosena. Varsinkin, jos lääkärit jo synnärillä arvelevat, että voi esiintyä kehitysviivästymää keskosuuden takia, on paperi vieläkin tärkeämpi.
Sen turvin pelastutte neuvolassa kyräilyltä ja epäluuloilta kuvitellusta huonosta vanhemmuudesta, jos lapsi ei kasva ihannekäyrien mukaisesti.
Olkaa kaukaa viisaita
5
458
Vastaukset
- 5+19
joo siis mua kanssa välillä ihmetyttää neuvolan tehtävät.. Onko ne vaan mittaus- punnituspaikkoja? Siellä tuli aina vähän sellainen olo että he kuulustelivat että osaanko hoitaa poikaa oikein, mutta mitään konkreettista apua eivät tarjonneet.
Poika syntyi vk 36 ja oli pienipainoinen, olisin halunnut saada jotain tukea neuvolasta mutta siellä vaan punnattiin ja mitattiin ja käskettiin laittaa ilmoitustaululle lappu jos olisi halunnut vertaistukea muilta vanhemmilta.
poika on nyt kolme enkä edelleenkään tiedä että mitkä ovat oikeasti neuvolan tehtävät... - öploki
Etteikö neuvolantäti ihan itse osaa paperista katsoa millä rv se lapsi syntyi... että todistus pitäis olla.... joopajoo.
Jos sairaalassa jo lääkärit epäilee kehitysviivästymiä, niin eiköhän se kehityksen seuranta järjesty siellä sairaalassa.
Eipä meillä ainakaan ollut mitään tiedonkulkuongelmia sairaalan ja neuvolan välillä.
Muksu nyt 4v, syntyi rv31. - eikö ne papereista n
pinnkka papereita saatiin mukaan rv 30 tiukka.
- rv 35 vaavi yms
voi ei näitä suuria viisaita jotka "ymmärtävät" epäillä kaikkea... paperit ja tieto kulkee sairaalan ja neuvolan välillä. 36-viikkoinen on vain lievästi ennenaikainen.
- kjhioij
No meillä ainakin näkyy neuvolan tiedoissa kyllä millä rv:lla on syntynyt:D Ja nykyään ku vetelee yläkäyrillä painon kanssa ja pituuden kanssa alakäyrillä nii ei meille mitään oo sanottu,ei meillä oo koskaan mitään käyriä tutkittu ja valitettu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328527Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571163Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.37736Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637