Olen 15v ja aseen hallussapitolupa mietityttää. Tätä olen katsonut http://www.pyssypuoti.fi/kauppa/product_details.php?p=127
Pienoispistooli. Onko ikäiselleni luvan saaminen mahdollista?
Olen kuullut Jokelan ja Kauhajoen koulusurmista.
Ja siitä ettei pistoolia voisi saada ekaksi aseeksi. Mutta entäs pienoispistooli?
Joka on taitettavapiippuinen kertalaukaus ase.
Voinko mennä juttelemaan poliisiviranomaiselle?
Ase ihan vaan tarkkuus ja mökkiammuskeluun. Ja vielä halpakin.
En usko että tuo on tehokkaampi kuin ilmakiväärit >300m/s.
Pikaista vastausta tarviin
4
132
Vastaukset
- :|:
en usko että kirjoituksesi on muuta kuin kökkö provo.
Mutta pistooliampujana ihmettelen mitä kukaan tekee yhtään mitään tuollaisella aseella, oli miten halpa hyvänsä. - hunters life
Mitään käsiasetta ei voi saada alle 20 vuotias henkilö.
Huomioi että normi pienoispistoolin patruunan teho on yli 150J
Nopeutta normaalisti 305-340 m/s. Huomioi kuitenkin patruunan teho sillä tehokkaimmat ilmakiväärit ovat teholtaan n 30J.
Vähän myös käyttötarkoituskin kangertelee, sillä enää ei edes kilpa-ampujat saa käsiasetta, joka yleensä on juuri pienoispistooli.
Ehkä mökkiammuntaan soveltuu paremmin ilmapistooli ihan turvallisuudenkin takia. Ammu Ville vaan ilmapistoolilla mökillä. Pienoispistoolia et tule koskaan saamaan. Menee niin vaikeaksi.
- Ville-
Kiitos vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.959076- 1743832
- 533319
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2592674- 492257
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?332117- 422065
- 481942
- 191813
- 601798