Omaishoitajat ja Läheiset Ry?????

hupista-hui

Tämä Omaishoitajat ja Läheiset Liitto Ry, niin mitä mieltä siitä olette?

Mulla ei ainakaan ole tämän 13 v uran aikana mitään tarvetta sen palveluille, kun käsittääkseni siellä ei ole juuri mitään tarjolla. Nettisivut käyn silloin tällöin lukemassa, enkä ole sieltä mitään ideaa mihinkään saanut.

Mutta mulle ei ole selvinnyt, kuinka paljon heillä on koko maassa henkilökuntaa? Luultavasti jonkin verran. Niinpä, sinne heidän palkkoihin ja toimitilojen ylläpitoon menee melkoinen määrä omaishoitajille suunnattuja euroja... Kunnilla on nykyisin omaishoitopalvelukeskuksia, joista saa tietoa, jos tarvitsee...

Joten tällaisena työikäisenä omaishoitajan mulle ei liiton toiminta ole mitenkään avautunut, lähinnä pidän sitä ihan turhana puuhastelupaikkana.

13

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kukaan ei puutu.

      Jos joku muu liitto hoitaisi jäsentensä asiat yhtä kehnosti kuin Omaishoitajat ja Läheiset Liitto Ry, niin jäsenet lopettaisivat jäsenmaksun maksamisen.
      Taitaa olla eliitirouvien puuhastelua.
      Yksi kymmenestä omaishoitajasta saa tukea, heistäkin suurin osa pienintä, mitä se kertoo liitosta??

      • heeh

        Tietysti liitossa työskentelevät nostavat hyvää palkkaa, vai tyytyvätkö omaishoidontuen suuruiseen palkkaan?


      • Pitää tutustua

      • tympiää on
        heeh kirjoitti:

        Tietysti liitossa työskentelevät nostavat hyvää palkkaa, vai tyytyvätkö omaishoidontuen suuruiseen palkkaan?

        Niinpä, ja tuossa yhteystiedot kohdassa ei ole kaikkien nimiä, pitäisi vielä aluettain laskea kuinka monta projektityöntekijää siellä on... Kyllä se koko liitto on rakennettu meidän omaishoitajien kustannuksella, nämä siellä päiväänsä viettävät työntekijät ovat saaneet itselleen työpaikan ja helpon sellaisen... Kuinkakohan moni heistä pärjäisi jossain oikeassa yritysmaailmassa, jossa palkka mudostuu tuloksen mukaan...

        Kyllä tässä maassa on vielä paljon löysää rahaa ja kun sitä kylvetään vähän sinne ja tänne, niin siihen oikeaa työhön, omaishoitajuuteen tai peruspalveluihin sitä ei riitä. Ja vain siksi, että ennen meitä omaishoitajia siinä kupilla on tyrkyllä nämä kaikenlaiset muut rahan vaatijat.. En todellakaan keksi yhtään asiaa, jota tämä liitto olisi minun tai hoidettavani parhaaksi tehnyt...


    • vanha poosu

      Tämäpä meinasi jysäyttää tajun kankaale.
      Totuus on että mainitsemanne liitto on aina ollut omaishoitajia vastaan ja kuntien puolta pitävänä. Sekä kaikkien Omaishoidon tuen käsitteen 1.7.1993 jälkeen sorvattujen väärien lakien "neuvon antajana". Väärän tiedon levittäjänä .Todellinen ja todistettavasti oikea korruption pesä. Joka on tuhottava ,jos meinataan saada kehitystä aikaan. Olen ollut yhteydessä erään Suomen Potilasliiton hallituksen jäsenen kanssa. Viimeksi pari viikkoa sitten. Tarkoituksena omaishoitajien ja hoidettavien edun ja laillisuuden valvonta.
      Tätä olen kirjoituksillani yrittänyt teille selvittää. Tämä kirjoitus teki niin hyvää että on haukattava happea.
      Omaishoitajien
      Lainsäädännön
      Valvontayhdistys
      Pentti Reinikainen
      Jatk. Minulla on ollut kotonani omaishoidon tuen lainsäädäntöön liittyvän korruption näyttely esillä jo reilu kuukauden päivät.

    • suivaantunut!

      Mahdoton määrä on henkilökuntaa, kun on vielä lisänä paikalliset toimijat.
      Pari, kolme henkeä tekisi saman mitä nuo ovat saaneet aikaan, mutta onneksi on netti missä voi työaikaansa viettää rattoisasti, vaikka facebookissa.
      Miettikääpä rahasummaa mikä menee noiden palkkoihin, sillä korjaisi aikaansaapa henkilö omaishoitajien asemaa, ja paljon.
      Vanhoja fraaseja toistellaan, arvokkasta työstä ja työn raskaudesta ym.......
      Mutta eihän siinä ole isokaan vaiva kun silloin tällöin muistaa uusia samat lorut.

    • x

      Henkilöjäseniä Liitossa on yli 9000. Liiton arvoja ovat: Yksilölähtöisyys, luotettavuus, inhimillisyys, oikeudenmukaisuus ja toisten kunnioittaminen.

      Tässä on liiton sivuilta lainattua tekstiä:(

    • Yksi 30 000. nesta

      Omaishoitajat työllistävät suuren joukon ihmisiä, palkkakin on varmaan hyvä, ainakin omaishoidontukeen verrattuna.
      Riittääkö jäsenmaksut noin suuren joukon ylläpitämiseen?
      En usko, jostain muualtakin on saatava rahaa.

    • rouvaxllgh

      Liitossa on yli 9000 jäsentä, omaishoitajia on 30000 heistä 3000 saa omaishoidontukea.
      Mikä mättää.

      • Ei korruptiolle

        Kaikkeen muuhun kuin itse asiaan menee kohtuuttomasti rahaa. Siihen verrattuna mitä liitto on saanut aikaan, on valtava määrä palkattuja työntekijöitä.
        Kertokaapa kirjoittajat jotain konkreettista missä omaishoitajat ja läheiset liitto on ollut avuksi.
        Ainakin suurin osa omaishoitajista jää ilman tukea, nekin jotka saavat tuen, se on naurettava työmäärään verrattuna, lisäksi tuen saanti riippuu paikkanunnasta millä asuu, jossain omaishoitoa arvostetaan, jossain taas ei. Eli tasa-arvosta ei voi puhuakaan.

        Kyllä sieppasi kun katselin ohjelmaa rayn johtoportaan eduista. Alkoi suorastaan yököttää, Katsokaapa MOT se tulee kai uusintana.
        Siellä kestitettiin poliisjohdosta lähtien kaikkia silmäätekeviä, Hursti oli anonut apua tärkeään työhönsä, mutta se oli evätty, on tärkeämpiäkin kuluja kuten johdon Las Vegasin matkat ym...


      • +1+4
        Ei korruptiolle kirjoitti:

        Kaikkeen muuhun kuin itse asiaan menee kohtuuttomasti rahaa. Siihen verrattuna mitä liitto on saanut aikaan, on valtava määrä palkattuja työntekijöitä.
        Kertokaapa kirjoittajat jotain konkreettista missä omaishoitajat ja läheiset liitto on ollut avuksi.
        Ainakin suurin osa omaishoitajista jää ilman tukea, nekin jotka saavat tuen, se on naurettava työmäärään verrattuna, lisäksi tuen saanti riippuu paikkanunnasta millä asuu, jossain omaishoitoa arvostetaan, jossain taas ei. Eli tasa-arvosta ei voi puhuakaan.

        Kyllä sieppasi kun katselin ohjelmaa rayn johtoportaan eduista. Alkoi suorastaan yököttää, Katsokaapa MOT se tulee kai uusintana.
        Siellä kestitettiin poliisjohdosta lähtien kaikkia silmäätekeviä, Hursti oli anonut apua tärkeään työhönsä, mutta se oli evätty, on tärkeämpiäkin kuluja kuten johdon Las Vegasin matkat ym...

        http://ohjelmat.yle.fi/mot/taman_viikon_mot


    • Mutta mot!?

      Kyllä Valta tärvelee ihmisen, mikäli Mot-ohjelmaan on uskominen, ja miksi ei olisi, kyllä asioissa on perää oltava jos tuollaisen ohjelman lähettää.

    • florac

      Kyllähän ne Mot ohjelmat yleensä taitaa olla oikeassa... Toimittajat hyvin tarkkaan tietolähteensä tarkastavat ja useammalta taholta. Hyvä kun on noita kaiken "tonkijoita" :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe