FIFTEEN ESPANJA, YLEISIÄ JUTTUJA

FUGE_HERE_I_COME

Kauan fifteen leiri kestää Espanjassa? Ja oon syntyny syyskuussa ni mennäänkö sinne sinä vuonna kun täyttää, vai silloin kun on 15?? Ja saako sieltä kavereita jos menee yksin? Entä voisinko pyytää ystäväni mukaan, joka on ev.lut?
Yleistä keskustelua Espanjan fifteenistä (:

6

1203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfsdfdsf

      Moikka!

      Itse olin espanjassa viime vuonna, leiri kesti viikon. Itse olin siellä vuonna jolloin täytin 16 vuotta, mutta olinkin vuoden "myöhässä".. Eli juu, vuonna jolloin täyttää 15. Varmasti saat kavereita, mieki sain hurjasti uusia tuttavuuksia loppuelämäkseni :) Toki voit napata kaverinkin. Ite tykkäsin enemmän mennä yksin, et saan enemmän uusia ystäviä.

    • FUGE_HERE_I_COME

      Kiitos vastauksesta :) Tässä vielä pari lisäkysymystä: Onko monella ns. ''oma kaveri'' mukana leirillä? Entä milloin ilmoittautuminen on? Entä satutko tietämään miten leirille pääsijät valitaan? Eli ilmoittautumisjärjestyksessä, vai?

    • Nimimerkki12

      Oon saanut leireistä käsityksen, ettei oo oikeestaan sellasia kaksikoita, vaan enemmänkin porukoita joihin on superisti helpompi päästä mukaan, sekä moni on yksin. Leiritreffit auttaa kyllä jo ennen leiriä saamaan tuttavuuksia leiriltä! Leirille pääsijät valitaan ilmoitusjärjestyksessä.

    • fifulainen

      Fifteenleiri kesti viikon plus siihen ne matkat, et koko reissu kesti yhteensä vähän päälle viikon. Ite menin ilman sellasta hyvää kaveria sinne ja ihan loistavasti pärjäsin. Sain paljon kavereita jotka on mulle nyt super tärkeitä! Leiritreffit ennen leiriä auttoi tosi paljon ku siellä tutustu jo leiriläisiin ja siihen omaan ryhmään paremmin. Siellä leirillä siis jaetaan noin 6 ryhmää ja omien ryhmäläisten kanssa kilpailtiin muita ryhmiä vastaan. Seinäjoen järjestämil fifteenleireillä ykkösleirillä kun on seinäjokisia suurimmaksi osaksi niin siellä saattaa olla sellasia porukoita et aluks voi vähän olla yksinäinen olo, mut tosi hyvin siel tutustuu kaikkiin! Kakkosleiri taas on sellanen et siellä ei oikeen kukaan tunne ketään ku kaikki tulee sinne ympäri suomee nii siellä kyl sit ihan varmasti kans tutustuu uusiin ihmisiin! Mut ei ne leirinjohtajat tai ohjaajat anna kenenkään olla siellä yksin, sitä ei tarvii pelätä. Voit pyytää sinne ystävän joka on ev.lut, mutta jos hän ei käy fifteenin lisäks normi riparia nii hän ei sit pääse naimisiin ev.lut kirkossa ( jotkut papit suostuu vihkimään mutta yleisesti ottaen ei ). Fifteen käydään yleensä sinä vuonna kun täytät 15 eli aivan kuin normi ev.lut riparikin, mutta ei se oo ongelma jos meet sinne kun oot vasta täyttänyt/täyttämässä 14-vuotta tai kun oot jo täyttänyt/täyttämässä 16-vuotta. Espanjan fifteenleirit on melko kalliita et kun vertaa normi ripariin joka on noin 100€ niin fifteen Espanjassa maksaa 930€ mut siihen sisältyy KAIKKI ruuat, lennot, vesipuistoon- ja eläintarha/puisto mikähän se nyt onkaan niin sinnekkin rannekkeet ja kaikki matkat espanjan sisällä. Tosi hyvä ja super leiri, suosittelen LÄMPIMÄSTI!!

    • Anonyymi

      Jos käy fifteenin niin eikö siis saa mennä naimisiin kirkossa eikä voi olla kummi? Itse olen ensi kesänä menossa fifteenille tai riparille mutta en osaa päättää kumpaan menisin. Fifteen olisi itselle ehkä se oikea mutta riparilta saisi mennä naimisiin kirkossa ja voisi olla kummikin :/

      • Anonyymi

        Mene sinne fifteenille, jos niin haluat, ja käy sitten maksuton aikuisrippikoulu. Niin saat kaiken mitä haluat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      274
      3020
    2. 201
      2866
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2454
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      218
      1929
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1368
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1202
    Aihe