Editointiohjelma videotiedostolle MPEG-2

Pikaista apua!

Hei!
Tarvitsisin kipeästi jotain ilmaista, simppeliä videon editointiohjelmaa, jolla voisin:

1. Valita videosiirtymät
2. Lisätä elokuvaan musiikkia
3. Leikata ja siirrellä videopätkiä

Minulla oli jo tämä vanhempi Movie Maker, mutta se ei tue tätä MPG -tiedostoa, joten ei elokuvanteko onnistu. Nyt tarvitsisin ko. tiedostolle hyvän elokuvatyökalun.

Kiitos paljon!

9

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketjun aloittaja.

      Niin, ja käyttöjärjestelmäni on siis Windows XP

    • Digi-digi
    • Aloittaja-ihminen

      Jostain syystä lataaminen ei onnistunut... olisikohan vielä muita käteviä vaihtoehtoja..? Suomenkielinen olisi vain plussaa, mutta sekään ei pakollista.

      • Suomenkielisiä ei ole MovieMakerin lisäksi kuin Pinnacle studio eikä sekään ole ilmainen. Mutta koitappa näitä:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_editing_software


        Tuo Lightworks minuakin kiinnosti sen verran että kerran asensin sen, mutta se ei ymmärtänyt mun kameralta imprtointia niin jäi sitten sekin kokeilu.
        Avid FreeDV:tä olen myös koittanut, ja se on ihan asiallinen joskin todella riisuttu oikeasta versiosta. Toimii XP:llä muttei sitä ole virallisesti enää saatavilla. Piratebaysta sen esmes löytää ja laillistahan sitä on käyttää vaikkei sitä virallisesti enää jaetakaan.

        Muista ilmaisohjelmista ei ole omaa kokemusta.


      • digi-digi
        Töppönen kirjoitti:

        Suomenkielisiä ei ole MovieMakerin lisäksi kuin Pinnacle studio eikä sekään ole ilmainen. Mutta koitappa näitä:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_editing_software


        Tuo Lightworks minuakin kiinnosti sen verran että kerran asensin sen, mutta se ei ymmärtänyt mun kameralta imprtointia niin jäi sitten sekin kokeilu.
        Avid FreeDV:tä olen myös koittanut, ja se on ihan asiallinen joskin todella riisuttu oikeasta versiosta. Toimii XP:llä muttei sitä ole virallisesti enää saatavilla. Piratebaysta sen esmes löytää ja laillistahan sitä on käyttää vaikkei sitä virallisesti enää jaetakaan.

        Muista ilmaisohjelmista ei ole omaa kokemusta.

        Avid Studio on myös Suomenkielinen, Pinnaclea hieman monipulisempi.


      • digi-digi kirjoitti:

        Avid Studio on myös Suomenkielinen, Pinnaclea hieman monipulisempi.

        Jaa tuo olikin mulle ihan uutta tietoa. Liekö kyseessä juuri Pinnacle Studio sen uudella nimellä ja ehkä hieman eteenpäin kehitettynä?
        Hinta ainakin antaa olettaa näin ja myös se, että ohjeetkin löytyvät nimenomaan pinnaclesys.comista. Avidhan osti taannoin tuon Pinnaclen ja on nyt ilmeisesti muuttamassa sen nimenkin, koska Avidia on totuttu pitämään Ammattilaisten valintana. Avid aikonee siis tosissaan kalastaa myös kotieditoijien kukkarolle.

        PinnacleStudiota en tunne, mutta AvidStudion ulkoasu poikkeaa aika paljon ainakin Xpressistä ja MediaComposerista.


      • Kyllä tuon Lightworkin ladattua saa, mutta ensin pitää rekisteröityä ja kirjautua sisään. Justiinsa vähän mulkoilin sitä, ja kyllähän se periaatteessa toimi, kunhan asensi sen Matroxin koodekkipaketin.

        Toimi siis, mutta vain periaatteessa. Siinä missä Avidin MediaComposer toimii koneellani kuin unelma, Lightworksillä on pelkkää tiimalasin katselua. Esikatselukuvaa en saanut kuin pikkuluukkuun. Ei suostunut antamaan kameralle, jolloin olisin voinut kyttäillä sitä myös telkusta, eikä myöskään kuvaa saanut suoraan telkkuun näyttiksen komponenttiliitännän kautta. Avidilla molemmat toimii kuten pitääkin.

        Tietenkin täytyy ottaa huomioon, etten osaa tuota käyttää, mutta pitäisi editistä nyt edes kohtuullisen etsimisen jälkeen löytyä edes mahdollisuus skarvata leikkauskohtaa. En löytänyt, mut pakkohan se siellä piilossa jossain on oltava. Muutenkin vaikuttaa aika omalaatuiselta käyttöliittymältä, mikä ei tietysti välttämättä ole huono asia, kunhan editointi esikatseluineen vain kävisi sujuvasti. Ei kyllä kamalasti jaksanut etsiskellä mitään, kun joka paikkaan mihin hiirellä tökkäsi, seurasin pitkä tiimalasintuijottelu ja koko ajan ohjelma myös kaatuili, siis aivan jatkuvalla syötöllä.

        Tuollaisena tuosta softasta ei kyllä ole yhtään mihinkään. Saa nähdä jos ne joskus saa tehtyä siitä käyttökelpoisen. Vähän kyllä epäilyttää kun sitä on jo nyt tehtyä vuosia eikä ole päästy puusta pitkään.


    • lukuja

      Kokeileppa AVS demoversiota, saattaa olla että tykkäät ja maksat lisenssin mielelläsi.

    • ota tuo

      Muunna ensin videosi vaikka AVI ;ksi, tai mihin muotoon haluat,
      kokeile ensin pätkällä, huomaa, videomuunnon voi keskeyttää ja muunnettu tulee käytettäväksi, lisäksi tuo on suomenkielinen.

      Tuossa Free Video Converter V2.92 voi pätkiä useita ja poistaa äänen.

      sitten siirrät/raahaat vaikka hiirellä Movie Maker ;iin teet mitä haluat
      ja Makerissa tallennat tietokoneelle AVI ;ksi
      ja
      sitten taas muunnat tuolla Free Video Converter V2.92 sinulle sopivaan muotoon ja tiedostokokoon.


      http://www.koyotesoft.com/indexEn.html

      ka sieltä sitten tuo
      " Free Video Converter V2.92

      Free Video Converter on freeware suunniteltu muuntaa kaikki videotiedostot. Lukuisat videomuotoja ovat tuettuja, kuten AVI, MP4, iPod, PSP, 3GP (matkapuhelimet), Zune, iPhone, MKV, WMV, MOV, QuickTime-, MPEG, MPG2, RM, VCD, VOB, AVCHD MTS, M2TS ... ( muuntaminen ja näistä muodossa).

      Free Video Converter avulla voit muuntaa videoita formaatteja mitä tarvitset TV, Internet, matkapuhelin, iPod, iPhone, Zune, Archos ...

      * Tukee monia eri formaatteja: AVI, MP4, iPod, PSP, 3GP, (matkapuhelimet), Zune, iPhone, MKV, WMV, MOV, QuickTime-, MPEG, MPG2, RM, VCD, VOB, AVCHD MTS, M2TS ...
      * Voit valita vain osia video. Se on toiminto, jonka avulla voit poimia sarjoja video helposti (määrittämällä aloitusaika, lopetusaika ja kesto)
      * Sen avulla voit poimia äänen kappaleen video MP3-, WMA-, MP2, AAC ...
      * Erittäin nopea muuntaminen esikatselu. "

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe