Vaikea juttu, kun pitäsi osata miellyttää vauvasta vanhukseen. Mut millainen olis hyvä bestmanin puhe? Mitä sen pitäisi sisältää ja kauan kestää? Kannattaako näyttää kuvia vai pitää vain puhe? Onko rakkausruno tai muut vitsit suositeltavia?
Bestmanin puhe
11
26101
Vastaukset
- Morsian
Riippuu paljolti sinun ja sulhasen suhteesta - miten läheisiä olette ja toisaalta, millainen itse sulhanen on.
Itse olen tulevan kesän morsian, ja olisin kovasti mielissäni, jos bestmanimme kertoisi hänen ja sulhasen tarinan, kokemuksia ja yhteisiä tilanteita. Ehkä muutama valokuva olisi kiva- mutta ei mitään kännikuvia tms. noloja juttuja! Ja jos haluat valokuvia, mieti, miten ne esität - kuva kiertämässä suuren hääyleisön joukossa ei ole toimiva juttu. Silloin esim. videotykki tai piirtoheitin olisi parempi.
Rakkausruno- se vasta kuulostaisi ihanalta ja kauniilta! Kyllä sinä osaat, sinä tunnet sulhasen ja olet hänen valitsemansa, puheesi on taatusti joka tapauksessa tärkeä ja odotettu - kaaso
pidin viime kesänä kaasona ollessani puheen jossa muistelin ensi tapaamistani morsiammen sekä myös sulhasen kanssa, kertoilin 'salaisuuksia' morsiammesta kuten se että tenttien aikaan ei kannata mennä käymään, joutuu uida paperimeren läpi ;) ei tietenkään mitään kovin nolaus juttuja! pidä sellainen puhe mikä tuntuu luontevalta, silloin viihtyvät muutkin :)
- kukkuu
Itse olen sitä mieltä kuvista, että pienissä määrin ok - jopa kännikuvat, riippuen tietysti hääjuhlan vieraista yms. jos on tosi "arvokkaat" juhlat ja paljon lapsiperheitä ja vanhuksia, ei ehkä mitään kauheita juopottelukuvia ole kiva näyttää, mutta itse olen esim. ollut juhlissa, joissa suurin osa vieraista oli nuorempaa väkeä, ja hauskat piletys/kännikuvat saivat kaikille hymyn huulille :) Olen tosin myös ollut juhlissa, joissa bestmanin puheessa vilahti n. 20-30 kuvaa ja tämä oli liikaa, itse puhe jäi siis kuvien varjoon ja ainakin itse arvostin kaason puhetta, hän kertoi rauhassa ilman liikaa rekvisiittaa hänen ja morsiamen yhteisen tarinan ja muisti myös sulhasta puheessaan...
- puheita
en koskaan ole enkä pirä puheita.
miksikä se puhumalla tulee? ei niin miksikään. - Kata
Käy kattoon netistä puheita. Siellä pitäisi olla suomalais-virolais puhe. Olen nähnyt sen. Ja pidin itse siittä sä voit pitää sen puheen Kaason kanssa ei välttämättä sun tarvi yksin. Hauskenpaa se on toisen kanssa. Mun häissä Kaaso ja Bestmän pitää yhdessä puheen.
- hääjäbä
Olen parissa häissä sen kuullut, ja aina se jaksaa naurattaa yhtä paljon! PArasta oli, kun tuttavapariskunta viereisessä pöydässä tosiaan luuli sitä viroksi! Siitä on vissiin pari versiota, kiltimpi ja härdempi.
- vähitellen
hääjäbä kirjoitti:
Olen parissa häissä sen kuullut, ja aina se jaksaa naurattaa yhtä paljon! PArasta oli, kun tuttavapariskunta viereisessä pöydässä tosiaan luuli sitä viroksi! Siitä on vissiin pari versiota, kiltimpi ja härdempi.
Kannattaa tarkkaan miettiä, onko hääpari ja moni vieraista sen jo kuullut. Itse olen sitä ikäluokkaa, että kaverit vierellä menevät naimisiin, ja viime kesänäkin kuulin ko. puheen neljään kertaan - ei jaksa todellakaan enää naurattaa. Meidän heinäkuun häissä sitä ei todellakaan kukaan pidä!
- että
vähitellen kirjoitti:
Kannattaa tarkkaan miettiä, onko hääpari ja moni vieraista sen jo kuullut. Itse olen sitä ikäluokkaa, että kaverit vierellä menevät naimisiin, ja viime kesänäkin kuulin ko. puheen neljään kertaan - ei jaksa todellakaan enää naurattaa. Meidän heinäkuun häissä sitä ei todellakaan kukaan pidä!
se loukkaa jos häissä on virolaisen taustan henkilöitä tai sukujuuriltaan sieltä...
- stuidu-04
että kirjoitti:
se loukkaa jos häissä on virolaisen taustan henkilöitä tai sukujuuriltaan sieltä...
Luulis, että virolaisia nimenomaan naurattaisi kyseinen juttu! Minusta se on tosi hauska, löytyy muuten netistä esim. sivulta
http://www.paulilahtinen.net/kiali.htm ja sitten haette hakusanalla "virolainen hääpuhe". Jos tuo ei naurata, on syytä mennä itseensä. - Beastman
stuidu-04 kirjoitti:
Luulis, että virolaisia nimenomaan naurattaisi kyseinen juttu! Minusta se on tosi hauska, löytyy muuten netistä esim. sivulta
http://www.paulilahtinen.net/kiali.htm ja sitten haette hakusanalla "virolainen hääpuhe". Jos tuo ei naurata, on syytä mennä itseensä.Mutta tässähän on leikkimielisen pilan kohteena naapurimaan kieli. Olen kuullut jutun pari kertaa ja tuntuu kuin kerrottaisiin vitsiä jostakin kolmannesta osapuolesta jota kukaan ei tunne. Hauskempaa leikkiä hääparin kustannuksella. Oikeasti.
- Puheripuli
Eli lyhyt ytimekäs, viljele huumoria jos pystyt. Aivan max 10 min , 5 min. riittää. kerro mikä tuntuu luontevimmalta; millaisena koet kaverisi, mitä olette yhdessä kokeneet, milloin tavanneet, ensivaikutelma nyk. morsiamesta. Äläyritä väkisin venyttää puhetta, muutama hauska yhteinen kokemus riittää
Muista että suurin osa juhlaväestä tuskin tuntee Sinua ? - ainakaan morsiamen puolelta
Älä missään tapauksessa nolaa juhlakalua (kännäys/naisasiat)
Muista lopuksi toivottaa hyvää / onnellista jatkoa hääparille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289