2kk mäyräkoira pennun paino..

kp

hei ajattelin kysyy että kuinka paljon keskinmääri mäykyn pennun pitäs painaa..? mun pentu painaa 3,5kg..onko se sopiva vai liian paljon? kiitos vastauksista.. :D

16

7365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsdf3f32w

      Oikeastaan paha sanoa vielä noin nuoreta. Se voi vaihdella aika paljonkin..

      Tarkastele uudestaan siinä 5-6kk ikäisenä. Meidän poika tais olla siinä 7-8kg silloin ja nyt 11kk vanhana painaa tasan 12kg.

      Menee vähän rotumääritelmän yli mutta ei se minua haittaa koska on sopusuhtainen ja lihaksikas.

      • kp

        selva tarkkaillaan


    • victuria

      ei ole liian painava,meillä samanikäinen mäyris ja painaa tasan saman verran :)

    • kp

      kiitos! katselionkin jo muita palstoja niin siellä luki että 2 KK NORMAALIN PENNUN PITÄS PAINAA ALLE 2 KG! sitä en uskonu!

    • UrpojaNano

      Onko mun pentu lihava, kun se painaa jo 10 viikkosena 4 kiloo =O Apua!!!

    • Meillä ihan sopusuhtainen narttu nyt 16 vkoisena 3.5 kg. tullessaan 10-viikkoisena oli alle 2 kg. ja siis ihan normikokoinen pitkäkarvainen mäykky,.

      • UrpojaNano

        Hei piu73, Meillä on uros ja olen käsittänyt että sen vanhemmat on aika isoja. Eli painoi jo n. 3 kiloa 8 viikkoisena, kun tuli meille. Nyt on paino pysynyt siinä 4 kilossa. Mitäs sä syötät sun nartulle? Eli millainen ruoka?


      • Siis mitä?
        UrpojaNano kirjoitti:

        Hei piu73, Meillä on uros ja olen käsittänyt että sen vanhemmat on aika isoja. Eli painoi jo n. 3 kiloa 8 viikkoisena, kun tuli meille. Nyt on paino pysynyt siinä 4 kilossa. Mitäs sä syötät sun nartulle? Eli millainen ruoka?

        Siis koira oli 3 kiloa 8 viikkoisena ja nyt kasvu on pysähtynyt 4:ään kiloon (kirjoitit: paino on PYSYNYT siinä 4 kilossa).

        Jotain on pennulla ihan varmasti vialla jos näin on. Luovutusikäisenä 3 kiloisen mäykyn paino ei varmasti "ala pysyä" 4:ssä kilossa. Sen pitäisi kasvaa noin 300-350 g ( plus-miinus jotain) viikkovauhdilla useampi kuukausi.

        Jos taas asia ei ole noin kuin kirjoitit, niin älä nyt ihmeessä anna aloittajalle harhaan johtavaa tietoa.

        Pentujen painot vaihtelevat niin kuin aikuistenkin. 3,5 kiloa 2 kk iässä ei ainakaan liian pieneltä kuullosta. Jos se näyttää sopusuhtaiselta eli ei ole mikään lyllerö, niin ihan OK. Painosta voisi päätellä, että kyseessä on uros joka kasvanee suhteellisen isoksi?


      • UrpojaNano kirjoitti:

        Hei piu73, Meillä on uros ja olen käsittänyt että sen vanhemmat on aika isoja. Eli painoi jo n. 3 kiloa 8 viikkoisena, kun tuli meille. Nyt on paino pysynyt siinä 4 kilossa. Mitäs sä syötät sun nartulle? Eli millainen ruoka?

        Penturuokaa syötän lähemmäks vuoden vanhaksi. silloin tälloin annan ihan vaan vaihtelun vuoksi jotain muutakin. Lähinnä siis kuitenkin lähikaupoasta saatavaa pedigree junioria =) Neiti nyt 21 vkoisena n. 5 kg.


    • ViiMi

      Kun pentu on 2kk, ei TODELLAKAAN kannata olla huolissaan painosta! Lukuunottamatta tietysti sitä, et koiran luun törröttää tai on selkeesti lihava.

      Mun oma narttumäykky paino 2kk iässä 4kg.. Nyt rakkaus-pakkaus on 1v ja painoa 7,4kg. Eli pennun koosta EI TODELLAKAAN voi sanoa, minkä kokoinen siitä tulee aikuisena.

      Pidät vain huolen, että koiras saa riittävästi ruokaa ja liikuntaa, niin kaikki menee hyvin =))

    • UrpojaNano

      Anteeksi sanavalinta, eihän pentujen paino "pysyvä" ole :) Tässä univelkaisena kirjoittelee ihan mitä sattuu... Ja tottahan se on, että vaikka rotumääritelmissä sanotaan, että aikuisen pano on "sitä ja tätä" mm. n. 9 kiloo, niin yksilöllistähän se taitaapi olla. Kaiketi minunkin pitää seurata siten sitä kylkiluiden rasvakerrostumaasiaa. No live and learn :)
      Siis nyt 11 viikkoisena Urpo painaa jo 5 kiloa, mutta ruokinta minua kiinnostaa eniten eli kasvattaja oli syöttänyt Pedigreetä ja mä vaihdoin ruuan vähiteleen Eukanuba Puppyyn (Small Breed), koska meidän vanhempi koira (monirotuinen) syö sitä aikuisten malia. Mutta nyt mietin, että myyjä ei tainnut olla asiantunteva eli tuo Small Breed on alle 10 kg aikuispainoisille, mutta...
      Ottaisin mielelläni vastaan neuvoja, kiitos!

      • minelan

        nm. UrpojaNano
        Sain tänää taas kuulla Belgi, kroendalkasvattajalta, uusia ruokinta ohjeita. Samoja, joita käytin joskus 50-60luvulla. Eli Yrjölän puuroa, johon sekoitetaan jauheliha, piimä, juusto jne.Ei lainkaan teollisia nappuloita. Nyt koirani ja kissani syö Canagania, jauhelihaa, kananmunan keltuaisia ja viiliä. Ovat hyvässä kunnossa, mutta silti aion kokeilla tuota Yrjölän puuron antamsta, kera lisukkeiden.


    • Nakero

      Mäykyt yleensä syö pienten rotujen ruokia, olkoonkin, että paino saattaa aikuisena olla yli 10kg... Tavoitepaino kun ei ole yli kymmentä kiloa.

    • Ihkumäykky

      Mäykyn paino...mulla on 3kk ikäinen sileäkarvainen mäykkypoika, joka painoi 3,8 kg pari päivää sitten eka rokotuskäynnillä. Eläinlääkäri ei ainakaan painosta valittanut suuntaan tai toiseen. Varmaan koiratkin ovat niin yksilöitä, ruoka maistuu joskus paremmin ja joskus huonommin. Liikunnan määräkin vaikuttaa painoon, mahdollinen oksentelu yms. Jos pentu on reipas ja iloinen ja syö ainakin joskus, niin kaikki on varmaan ok. Iloisia pentupäiviä!

    • Liitäyn keskusteluun monen vuoden jälkeen.. ( hups ) noh, tosiaan meillakin tuollainen minimäyris ( pentu ) on ja tällä hetkellä kai 4kk ja painaa noin 3-3,5kg.. vanha minimäyriksemme oli melkein jo 7v ja painoi noin 6kg kunnes sairastui eikä syönyt viikkoon mitään kunnes kuoli.. kuollessaan taisi painaa 5,6kg ja oli kuullemma niin iäkkäältä rouvalta aivan liikaa.. (kuulemma)..

    • Ukko64

      4kk vanha kkmäykky painaa 6 kg mikä ellääkärin mukaan taivoite... Vuoden vanhana pitäis olla 9-10 kg...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe