Polvilumpion murtuma

mies leikataan tänää

Kauanko pidetään potilasta sairaalassa :(

11

14023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nivelkierukka

      Normaalisti polvilumpoin murtuman leikkauskorjauksen jälkeen pääsee vuorokauden tai kahden päästä kotiin.

      Jos kyseessä on polvilumpion rustovaurion korjaus rustosolusiirre leikkauksessa niin sitten joutuu olemaan useamman päivän sairaalassa. Täällä on juttua polvilumpion rustovaurion korjaamisesta -> http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1289898664 .

    • Polvivammanen

      Itse pääsin heti leukkauksen jälkeisenä päivänä kotiin.

    • pelottaaminua

      minulla polvilumpio leikattiin koska sieltä oli irronnut luunpaloja. tietäisiköhän kukaan että kauankohan kestää että pääsen liikkumaan. minua pelottaa että en voi enää ikinä juosta, pelata ulkona esim jalkapalloa, ajaa pyörää yms... : ((

    • tkwe88

      Oma lumpio meni palasiksi ja naulattiin kasaan puoli vuotta sitten. Nyt pystyy hyvin polkemaan fillarilla ja kävelemään lähes normaalisti. Juoksemaan en pysty askeltakaan. Vielä. Eli pitkä kuntoutus on sulla(kin) edessä. Itsellä oli 6 viikkoa kipsi joka vei mennessään kaikki lihakset.

    • polvensärkiä

      oliko polvilumpio kipeä kun sait rupeamaan taivuttamaan

    • polvensärkiä

      tai vihlaseeko kun taivutat

    • e54

      miulla meni lumpio seittämään osaan, olin viikon sairaalassa, josta kaksi päivää odotin leikkausta polvi säpäleinä. meni noin 5 viikkoa että polvi taipui edes 40 astetta ja teki kipeää, mutta nyt se alkaa 9 kuukauden jälkeen jo taipua ja kestää jos jonkinlaista urheilua. kipsiä ei ollut, vaan donjoy tuki, josta sai polven taipumiskulmaa säädettyä. kepit oli 12 viikkoa ja kävely piti opetella kokonaan uusiksi.

      • Lumpiovaivainen

        Itselläni on myös mennyt lumpio kahteen osaan ja siksipä kiinnostaa että mitä tarkoitat jos jonkinlaisella urheilulla?


    • mies 30

      Itte yrittänyt kans etsiä jotakin positiivistä tietoa polvilumpion halkeamisen jälkeiseltä ajalta. Mutta en ole löytänyt.. Toivon että asia olisi vain niin yksinkertainen että ne joilla menee hyvin luutuneen polvensa kanssa. Niin niillä ei ole mitään tarvetta etsiä enään moisia keskusteluita..

    • MurtunutPolvilumpio

      Liukastuin ja kuulin kovan naksahduksen polvesta. En päässyt ylös ollenkaan ja piti lähteä ambulanssilla sairaalaan. Röntgenissä selvisi, että polvilumpio oli murtunut kahteen eri palaseen. Odotin leikkausta yli 2 vuorokautta sängyssä maaten, enkä päässyt edes vessaan. Leikkauksessa polvilumpio laitettiin kasaan kahdella k-piikillä ja rautalangan tyyppisellä langalla. Olin sairaalassa 6 päivää. Kipsi oli nilkasta lonkkaan asti 2 viikkoa. Napapiikkejä pistin joka ilta sen ajan mitä oli kipsi. Kahden viikon kohdalla otettiin kipsi pois ja haavasta poistettiin hakaset. Sain tilalle ortoosin, joka säädettiin 30 asteen kulmaan. 3 viikon päästä ortoosi säädettiin 60 asteen kulmaan. Jalka taipui jo ekan viikon aikana 60 asteeseen. 8 viikon kohdalla oli röntgen ja kirurgille aika. Polvi ei ollut luutunut kunnolla, joten ortoosi jäi ja sitä säädettiin 90 asteeseen. Nyt on ollut 90 asteessa ortoosi kohta 3 viikkoa eikä Polvi taivu vielä siihen asti. Pienestä on kiinni enää. Yritän taivuttaa joka päivä Jalkaa, mutta kinnaa vastaan ja sattuu. Reilu viikon päästä tietokonetomografia josta näkee paremmin miten on edistynyt luutuminen. Pitkä ja raskas toipuminen ollut, joka jatkuu vielä. Henkiset arvet liukastumisesta oli pahimmat ekan kuukauden, mutta vieläki pelottaa kävellä kepeillä. Tsemppiä kaikille jotka kärsii Polvi vaivoista.

      • Anonyymi

        Miten sinulla menee nyt 2023? T. Etelän tyttö


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe