Utelias tietämään

Äiti x 2

Voisiko joku monta lasta synnyttänyt äiti kertoa minulle miltä mahtaa näyttää ja tuntua alapää jos on synnyttänyt esim. 10-15 lasta? Tähän asiallisia vastauksia ja kommentteja jos vaikka joku hoitoalan ihminen on nähnyt...
Kiinnostaisi siksi, että kai sitä pakostakin jo sellaisen synnyttämismäärän jälkeen on alapää ihan venähtänyt ja nahkat "rutulla"... luulisin? Tälläistä en kehtaa mennä suoraan kysymään vaikka tunnen henkilön jolla yli 10 synnytystä.

16

3155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seijuli

      Mä olen 10 lapsen äiti ja ei minulla ainakaan ole mitään valittamista.Käsittääkseni alapää nirhautuu ja rumenee ekassa ja tokassa synnytyksessä sen ,mitä itse kullakin sitten rumentuu.Harvemmin edes epparia tehdään monisynnyttäjille.Lantionpohjalihaksista kun pitää huolen edes jollain tasolla,niin kaikki hyvin!!!

    • ###

      Mene hyvä ihminen ittees ja mieti mitä tuli kysyttyä..hävettää sun puolesta..Miten maailmassa voi ylipäätänsä olla nuin lapsellisia kahden lapsen äitejä...no sä oot yks hyvä esimerkki sellasesta.En kehtais tollasta kysellä keltään ikinä...sairasta!!!!

      • Katjuska

        Hassu kysymys mutta tuskin sairas. Ainakin se on kirjoitettu asialliseen sävyyn, olkoot sitten pervo tiirailija tai ei.

        Varmasti kahden lapsen äiti tietää minkälaisia muutoksia synnytys aiheuttaa naisen alapäässä, ja tuskinpa hän on ainoa joka ihmettelee miten 10-15 lapsen äiti jaksaa ja miten synnytykset ovat vaikuttaneet elimistöön.

        Tämä on loistava foorumi kysymyksille joita ei voi kysyä suoraan. Asiallisia vastauksia kaipaan minäkin, itse haaveilen edes yhdestä lapsesta.


      • Äiti x 2

        Ymmärrätkö mikä on tälläisten keskustelupalstojen tarkoitus? Juuri se, että täällä saa kysyä kuka tahansa ihan mitä tahansa kunhan se nyt liittyy otsikon aiheeseen. Miksi tulet kyseiselle palstalle kirjoituksia lukemaan, jos tälläiset kysymykset sinua häiritsee?? Senkus häpeät puolestani ihan rauhassa :) Ja mitähän sairasta tässä mahtaa olla? Ainut sairas taitaa olla siellä omassa likaisessa mielikuvituksessasi!


      • äitix1
        Katjuska kirjoitti:

        Hassu kysymys mutta tuskin sairas. Ainakin se on kirjoitettu asialliseen sävyyn, olkoot sitten pervo tiirailija tai ei.

        Varmasti kahden lapsen äiti tietää minkälaisia muutoksia synnytys aiheuttaa naisen alapäässä, ja tuskinpa hän on ainoa joka ihmettelee miten 10-15 lapsen äiti jaksaa ja miten synnytykset ovat vaikuttaneet elimistöön.

        Tämä on loistava foorumi kysymyksille joita ei voi kysyä suoraan. Asiallisia vastauksia kaipaan minäkin, itse haaveilen edes yhdestä lapsesta.

        On se kumma kun sanotaan sairaaksi jos joku haluaa tietää ihan luonnollisia asioita. Mitä sairasta siinä on jos kysyy miltä naisen alapää näyttää useamman synnytyksen jälkeen. Eikö se ole ihan luonnollista, että se muuttuu useamman synnytyksen jälkeen?!


    • 3:n äiti

      Minä olen synnyttänyt vasta kolme lasta, ja nyt jo olen saanut synnyttää yhden ilman naarmuakaan. Kätillö pyysi harjoittelijankin katsomaan "ihmettä", kun ei revennyt yhtään. Toista synnyttäessäkin selvisin jo ilman tikkejä.

    • Maatushka

      että et halua tietää, miltä se näyttää 10 jälkeen.

    • Neljän äiti

      Itselläni on vain neljä lasta eikä synnytyksistä ole jäänyt mitään vammoja.
      Aikoinaan olin Kätilöopistolla töissä ja tuli nähtyä jokunen yli 10 lapsen äidin emätinkin, eivät olleet muita kummempia, paitsi että jotkut olivat siellä kohdunlaskeutuman vuoksi (jota löytyy kyllä kahden lapsen äideiltäkin).
      Emättimen lihaksistohan on todella joustava ja samalla omaa mahtavan supistumiskyvyn, joten jos vähänkään harjoittaa näitä lihaksia ei tarvitse olla huolissaan synnytysten vaikutuksesta vaikkapa seksielmään.

    • Tyttö24

      Mutta kai paikat voi mennä huonoon kontoon jos niistä ei pidä huolta muutamankin lapsen jälkeen? Paikat palautuu jonkin verran synnytyksen jälkeen, kuntoon tarttee nähdä vaivaa.

      Ja kai sillä on joku "raja" miten paljon paikat rupsahtaa..

    • 10 lapsen äiti

      kuuntele´pieni hetki tää,mut varo ettei ala alapää sinertää!!!
      on lapsia mulla vaikka muille jakaa,
      on niitä syntynyt eestä ja takaa.
      on homma raskas usko mua,
      voi pötsi jonkin aikaa moneen suuntaan heilua.
      on alapääni hehkee ja silee,
      kun karvojen kampaamiseen käyttää kivee!
      ei roiku eikä löydy ruttust nahkaa,
      voit hyväl omal tunnol syödä rahkaa..
      joten jouset kuumax ja lapsii tekkee,
      ja osta muutama lisäpaikka talvi rekkee..:)

    • kolmen äiti

      kaikenlaisia kokemuxia kai haluut saada vastauksex.mullakaan ei ole kuin kolme lasta mutta voin sanoa ettei kolmas synnytys ollut "jälkiäjättämätön" alapäälleni. mun kaikki lapseni ovat olleet keskimääräistä isokokoisempia syntyessään ja kolmas erityisesti.olen itse normaalivartaloinen ja paikkainen. kolmas synnytys oli myös nopea ja supistukset voimakkaita,ponnistusvaihe kesti puolisen minuuttia ja repi alapääni.ommellessaan kätilö sitten mietti ääneen mihin kiinnittäisi minkäkin palan.neljäs lapsi jäi sitten tekemättä kun vauvojen syntymäpaino näytti olevan vain nousujohteinen...

    • kansanrunousihminen

      Eikö sitä ole semmoinen sanonta, että v***u on vasta viiden lapsen äidillä.

    • römpsänperältä

      Muistin yhden tapauksen tästä aiheesta. Muistan kun muinoin luin tenttiin erään kirjaston lukusalissa Jyväskylässä. Olin tuolloin lapseton ja nuori. Välillä halusin vetää henkeä ja ojennella jalkojani lukemisen ohessa ja tutkin hyllyjen kirjoja. Käteeni osui joku ihme terveydenhoitokirja jossa oli asiaa synnytyksestä ja naistentaudeista. Siinä oli kuvagalleria naisten ulkoisista sukupuolielimistä synnyttämättömällä naisella, yhden lapsen äidillä, neljän lapsen äidillä ja vielä joku extrememäärä oli viimeinen esimerkki, joku kahdeksan tai kymmenen synnytystä.

      Kyllä kuvissa oli ihan helkutin suuri ero. Jo se neljän synnytyksen kuva oli jo aika järkyttävä ja römpsä aika repaleisen näköinen. Päätin, että yksi lapsi tulee, jos sitäkään.

      • UmmNoora

        miltä se värkki näyttää.. mulla kolme lasta enkä oo enää edes vilkaissutkaan miltä tuo värkki jalkojen välissä näyttää, eipä tarvi hitveesti jalat levällään esitelläkään. Mitä sen on väliä, kun on ihania terveitä lapsia. Lisää mie ainakin haluan vaikka repeis ja repsahtais kuinka. Miettikääs te alapään kauneuden ihailijat sitä ettei se etupuoli ole ainoa joka kärsii, mulla on ainaki tullut peräpukamia ja todennäköisesti peräsuolen laskeumakin näistä kolmesta syöksysynnytyksestä mutta sehän ei tahtia haittaa kun ei juurikaan tarvi pyllistelläkään tuntemattomille. Mutta parempi vaan jotta muut jättää lisääntymättä, onpahan enemmän tilaa mun kasvavalle perheelleni:)


      • värkkipärkki
        UmmNoora kirjoitti:

        miltä se värkki näyttää.. mulla kolme lasta enkä oo enää edes vilkaissutkaan miltä tuo värkki jalkojen välissä näyttää, eipä tarvi hitveesti jalat levällään esitelläkään. Mitä sen on väliä, kun on ihania terveitä lapsia. Lisää mie ainakin haluan vaikka repeis ja repsahtais kuinka. Miettikääs te alapään kauneuden ihailijat sitä ettei se etupuoli ole ainoa joka kärsii, mulla on ainaki tullut peräpukamia ja todennäköisesti peräsuolen laskeumakin näistä kolmesta syöksysynnytyksestä mutta sehän ei tahtia haittaa kun ei juurikaan tarvi pyllistelläkään tuntemattomille. Mutta parempi vaan jotta muut jättää lisääntymättä, onpahan enemmän tilaa mun kasvavalle perheelleni:)

        No kai sillä on ainakin ukolles jotain väliä millanen se värkki on? Kun ne on semmosen piukan perään. Ainakin kun lukee tuota isien jutut -forumia niin semmoseen tulokseen tulin.


      • omaa kokemusta

        Varmaan yksilöllistä.Itsellä on viisi lasta,alapää on omasta,ja miehenkin mielestä,ihan ok kunnossa.Koskaan ei ole tarvinnut välilihaa leikata,paikat on joustaneet mukavasti.
        Ei ole sieltäkään löystynyt,seksi tuntuu oikein miellyttävältä synnytyksistä huolimatta.Nyt jo ikää päälle viisikymppiä ja lapset aikuisia jo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe