Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pargassa käynneitä?

Lomailija

Varasin matkan kesäkuun lopussa Pargaan viikoksi.

Millainen paikka mahtaa olla? Riittääkö tekemistä viikoksi? Mitä Pargassa on
ehdottomasti nähtävä?

36

5793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika loppui

      Katseleppas ketjua taaksepäin, niin tietoa löytyy. Albanian retki ehdoton. Ja vuokra-autolla Meteoraan, sekä Vikos-rotkolle. Ja on siellä paljon muutakin. Viikko ei riitä kuin pintaraapaisuun.

    • Kreikkaa kokenut

      Edellistä kompaten. Parga on yksi Kreikan kauneimmista paikoista

    • OnOff123

      Hei!

      Mekin menossa ensimmäistä kertaa Pargaan kesällä. Luen noita aiempia ketjuja lisää, mutta jos joku tähänkin jaksaa vastata niin kiitos!

      Tuo pienoisjunaretki tms. kiinnostaisi, mutta kestääkö tosiaan 2 tuntia? Kuulostaa niin pitkälle ajalle.. Entäpä ne korkeuserot, ovatko niin kauheat mitä olen päähäni saanut luettuani näitä keskusteluja? Jaksaakohan siellä tämmöinen suht huonokuntoinen keski-ikäinen liikkua mihinkään :D

      • soleil

        Retki taitaa olla noin 2 tuntia. Ylhäällä linnalla on pysähdys, samoin yhdessä kylässä matkan varrella. Mukava retki, on käyty 2 kertaa-


      • 2 krt käynyt

        Kyllä se kestää, ei se ajo tietenkään, mutta linnoituksella pysähdytään, samoin
        paluumatkalla Anthoussan kylässä.
        Eikö sulta liikene kahta
        tuntia tuohon???
        Junassa istutaan, ei siinä liikuta mihinkään.
        Linnoitukselle tiestysti kävellään , se on loivaa , ihanat näkäalat sieltä ylhäältä.


    • Kreikassa monesti

      Pienoisjuna kiipeää rinteessä olevaan linoitukseen. Matkalla pysähdytään myös pieneen viehättävään kylään.
      Korkeusero on, jos asut Valtoksen puolella. Sieltä on kiivettavä keskustaan. Me asuimme hotelli Rezissä ja siitä oli keskustaan ja rantaa helppo tulla. Meistä toinen oli liikuntaesteinen. Parga on todella pieni kohde, mutta tosi viehättävä.
      Tuolta löytyy paljon lisää http://www.kreikka.net/keskustelu/viewforum.php?f=26

      • pargaan

        Hei,
        kertoisitko lisää juuri tuosta Rezistä? Varasimme yksiön (terassi), mistään ei kuitenkaan ole tuosta terassista löytynyt kuvaa..joten onko se mitenkään aidattu? Muutenkin tuosta hotellista olisi kiva saada lisätietoa! Toivottavasti siitä on "lyhyt" matka rannalle ja ostoksille, siellä kuumuudessa tarpominen ei ole herkkua ;) Aamupala ei kuulu hintaan, eli löytyykö leipomoa tms läheltä?


      • marleena2
        pargaan kirjoitti:

        Hei,
        kertoisitko lisää juuri tuosta Rezistä? Varasimme yksiön (terassi), mistään ei kuitenkaan ole tuosta terassista löytynyt kuvaa..joten onko se mitenkään aidattu? Muutenkin tuosta hotellista olisi kiva saada lisätietoa! Toivottavasti siitä on "lyhyt" matka rannalle ja ostoksille, siellä kuumuudessa tarpominen ei ole herkkua ;) Aamupala ei kuulu hintaan, eli löytyykö leipomoa tms läheltä?

        Rezin lähellä on leipomo josta saat ihan mitä haluat. Saa myös kahvia eli voit nauttia siinä aamiaisen.
        Rezi on vähän pusikkoinen tyyliltään.


    • Kreikassa monesti

      On totta että ns. studioista ei näy kunnon kuvia. Hotelli Rezzi koostuu oikeastaan kolmesta rakennuksesta ja nuo yksiöt maaterassilla ovat oikeanpuolisen rakennuksen (ravintola) takapuolella. http://www.travelmatch.co.uk/images/hotel/greece/parga-town/hotel-and-studios-rezi/cosmos/hotel-and-studios-rezi-cosmos-5.DGA.jpg

      Eli ovat "rivitaloasuntoja" omalla pihalla. Terassialueella on pieniä puita ja rajalla samoin niinkuin n. metrinen kiviaita. Rajan takana on katu, mutta liikenne on hiljaista, lähinnä kävelijöitä ja skootereita. Lähistöllä löytyy leipomo ja pieni market .Rezistä on tosi lyhyt matka Piso Krioneri-rantaa ja hiukka pitempi Krieneriin. Niinkuin keskustan ravintoloihinkin Pargassa mikään ei ole kaukana.Ainoa ongelma on Valtoksessa asuttaessa "kiipeäminen" keskustaan. Mutta kotiinmeno sujuukin sitten helposti ;)
      http://www.travelmatch.co.uk/images/hotel/greece/parga-town/hotel-and-studios-rezi/cosmos/hotel-and-studios-rezi-cosmos-5.DGA.jpg

      • Lomailija

        Kiitokset Taikaranta ihanasta matkakertomuksesta. Juuri tälläista toivoin saavani lukea Pargasta. Tällaista viestiä juuri hain ja nyt myös sain. Kiitos.

        Nyt olen niin tyytyväinen matkakohteen valintaan, että vaihdoin viikon matkan kahden viikon pituiseksi.

        Aika loppui kirjoittajalle tiedoksi , olin kyllä ymmärtänyt lukea vanhat viestit.

        Kreikassa monesti , kreikka .net on tuttu vuosien takaa.

        Olen itse ollut kahdeksan kertaa Kreikassa, mutta Parga on uusi tuttavuus.


      • Mantereelle vaihteek
        Lomailija kirjoitti:

        Kiitokset Taikaranta ihanasta matkakertomuksesta. Juuri tälläista toivoin saavani lukea Pargasta. Tällaista viestiä juuri hain ja nyt myös sain. Kiitos.

        Nyt olen niin tyytyväinen matkakohteen valintaan, että vaihdoin viikon matkan kahden viikon pituiseksi.

        Aika loppui kirjoittajalle tiedoksi , olin kyllä ymmärtänyt lukea vanhat viestit.

        Kreikassa monesti , kreikka .net on tuttu vuosien takaa.

        Olen itse ollut kahdeksan kertaa Kreikassa, mutta Parga on uusi tuttavuus.

        Mielenkiintoista, itse aloin justiin miettimään Pargaa syyskuulle. Mitäs tekemistä siellä on ajokortittomalle paitsi patikointi? Minkälaiset on Krionerin ja Piso Krionerin rannat?
        Onko kukaan tehnyt sen "junareissun"?


    • Kareikassa joskus

      Kummatkin nämä itäpuolen rannat ovat pikkukiveä toisin kuin Valtos.
      Junareissu on ihan viehättävä kipuaminen ylös linoitukselle ja matkalla pysähdytään kylään "virkistymään". Linnoituksella kierretään ja kuullaan historiaa.rosvohallitsijasta ;)
      Pargassa on myös oma linnoituksensa porttina .

      • käynyt....

        Piso kronerin ranta on voittopuolisesti hiekkapohjainen.


    • Pargafani

      Hei!

      Oletko millä vkolla menossa? Itse mietin matkaa juhannusviikolle ja olisi mukava, jos löytyisi juttu-/ruokailuseuraa vaikka päiväksi tai llaksi/pariksi. Itse olen käynyt Pargassa jo 5 kertaa ja suosittelen paikkaa todella lämpimästi!!! Kauniita maisemia, ihania rantoja, parasta ruokaa ikinä, ihania ihmisiä, ei liikaa turisteja. Viikon jos toisenkin saa hyvin kulumaan! Pargasta tehdään myös mukavia retkiä.

    • Atlantica

      Kyllä Pargassa viikon viettää vaikka paikka on tosi pinei (ja ahdas!). Hotelli Tropical saa kovasti pisteitä, ainakin meillä oli mahtava huoneisto, yskiö, ylimmässä kerroskessa, näköala myös merelle.... meri tosin on aika kaukana mutta...
      Yksiötkin ovat tilavia kahdellekin, siisti hotelli, meillä oli huoneisto käytävän päässä, näköala Eleniin ja sen yli oliivilehtoon. Jo tuon hotellin takia lähden joskus uudestaan Pargaan.
      minijunalla voi tehdä parikin eri rekteä, sekä linnoitukselle että myös vesimyllylle.
      Pitempiä retkiä on myös saatavana.

    • Jao & Jio

      Onko kukaan Pargan matkaaja yöpynyt Jiovanni hotellissa?

    • Ei sille

      Esille

    • jepje1

      Moikka :) Olemme nyt kesäkuun alussa menossa Parkaan muutamaksi viikoksi. Ja ennemmin oltu Votsalakiassa, Samoksen saarella ja nautittu rauhaisasta olosta. Nyt haluaisin tietää mitä kivaa tuonne Pargaan voisi täältä viedä tuliaisena ja mitä siellä kannattaisi vältellä...Ja mitä kannattaisi käydä katsella? Olemma keski-ikäinen pariskunta ja välillä "jammaillaan" mutta loma reissut halutaan ottaa aivan rennosti :D Mitä voitte suositella tulaisiksi ja toivotte et ei ostestais.. :)

      • vai miten

        Ehkä sittenkin Pargaan?


    • Magdas

      Mitään negatiivista en ole Pargasta löytänyt, kolmesti käynyt, ellei sitten jollekin ole se että se on kovin pieni paikka.
      Satamasta kannattaa ottaa maksullinen kyyti Lichnoksen rannalle, jossa on myös tavernoita.
      Pargan keskustassa on (ei ihan helppo löytää) oliivinpuristamomuseo, siellä voi maistella oliiviöljyjä, oliivitahnoja ja ostaa tuliaisiksi. Erinomaisia ovat olleet.
      Parga on paikka ilman ostoshoukutuksia, löytö sinänsä.
      Makeiset yms. ovat lentokentän ns. taxfreessä edullisempia kuin Pargan kaupoissa.

      Jos "Juhla-Mokka" on ainoa kahvi jota juot, vie mennessäsi.
      Pargassa parasta on se että sinne mennään vain nauttimaan lomasta. Retket ovat vailla vertaa!

    • mitäh?

      Lomailija, olet jai jo palannut Pargasta, mitä pidit?
      Herrajestas.... tekemistä viikoksi... tuota en kyllä ymmärrä.

    • aurinkoon4

      onko joku asunut Tropicalissa huoneessa, jossa rajoitettu näkymä. Mitä mahtaa käytännössä tarkoittaa?

      • tropigalissa ollut

        En ole asunut enkä aio asua.
        "Näkymä" on kivisenään joka on todella lähellä, patio on siinä myös ja ihmiset kulkee huoneisiinsa siitä ohitse.
        Jos haluaa olla kuin tarjottimella, siitä vaan.
        Hinnanerohan on muistini mukaan vain 20e, kannattaako sitä ajatella?
        Kuuma siellä saattaa olla myös.


      • pargaan
        tropigalissa ollut kirjoitti:

        En ole asunut enkä aio asua.
        "Näkymä" on kivisenään joka on todella lähellä, patio on siinä myös ja ihmiset kulkee huoneisiinsa siitä ohitse.
        Jos haluaa olla kuin tarjottimella, siitä vaan.
        Hinnanerohan on muistini mukaan vain 20e, kannattaako sitä ajatella?
        Kuuma siellä saattaa olla myös.

        Jos joku haluaa viedä kotoaan JuhlaMokkaa kun ei muuta kahvia voi juoda, tiedoksi: kahvinekittimet eivät toimi, on laitettu hanavettä joka on kalkkipitoista ja keittimet on tukossa.
        Yhtä aikaa olleilla kolmella oli sama tilanne, muiden kanssa ei asiasta puhuttu.


    • Magdas

      Tiedän että kahvinkeittimiä ei ole hotelleissa juuri veden kalkkipitoisuuden vuoksi. Kalkki tukkii keittimet.
      Siksipä hotelleissa usein on ns. melittasuppilo eli voit viedä mennessäsi suodatinpussit tai jopa suppilon ja keittää kahvisi vanhaan malliin. Suosittelen termosmukin mukaan ottoa, siinä kahvi pysyy kuumana jos juomiselta säästyy.

      • Fiina M

        Ei HOTELLESISSA olekaan, niissähän sisältyy aamiainen hintaan.


      • fiina1

        keittimiä pitäisi huoltaa edes joskus, sitä ei krekut viitsi tehdä.
        laittaisivat lapun ettei hanavettä keittimiin....
        aika monessa on kahvinkeitin eli ns. paremmissa majapaikoissa,


      • Fiina1

        Ei astiota ikinä mukaan.... naurettavaa.


      • Anonyymi
        fiina1 kirjoitti:

        keittimiä pitäisi huoltaa edes joskus, sitä ei krekut viitsi tehdä.
        laittaisivat lapun ettei hanavettä keittimiin....
        aika monessa on kahvinkeitin eli ns. paremmissa majapaikoissa,

        Oikeasti? Mietitäänkö täällä Pargaan mennessä omien kahvien keittämistä hotellissa? Ensimmäistä kertaa kuulen tällaisia juttuja. Ja pyöritän päätäni.


    • tyylilaji

      Kuinka moni ostaisi pullovettä kahvinkeittimeen jos lapulla niin kehotettaisiin?
      Ei voi yleistää että hotelleissa on aina aamiainen joka sisältyy matkan hintaan ja toisekseen tulee kyllä juotua kahvia muulloinkin kuin aamulla, suomalaisia kun ollaan.
      Turha moittia krekuja jos vesi on erinomaisen kalkkipitoista, lienetkö edes maistanut?
      Minä en janooni juo hanavettä, niin eri makuista se on kuin kotivetemme.
      Fiina1 ei ehkä ole Kreikassa edes käynyt kun tuollaisia viisauksia heittelee, Kreikka on paljon muutakin kuin Rhodos ja sen suomibaarit :)

      • voi ei tuota hullua.

        Ei varmaan köyhä tee juuri muutakaan....
        olet kait mennyt perse edellä puuhun ja sieltä kiukuttelet.
        mene vaan kuule kreetalle, se on omiaan sulle, IHMISET menee parempiin paikkoihin.
        Kyllä hotellissa on aina aamiasimahdollsiuus, krekuissa se useimmiten ostetaan eri maksusta (Athineon ), koska kaikki ei halua aamiasta , menevät mieluusti johonkin kahvilaan aamiaiselle siihen aikaan kun se sopii.
        tyylilaji on sitä tyyliä että huhhuh!!!
        Ei ole kunnon hotellissa ikinä asunutkaan, ei ole mitään kokemusta kaupunkihotelleista, vaan kapisista läävistä plataniaksessa.


    • Käy joskus itse

      Kyllä minä olen asunut monessa kreikkalaishotellissa jossa aamiainen kuuluu hintaan. Ilmeisesti et ole kovin paljon matkustanut koska tietämyksesi on todella heikkoa.
      Olen käynnyt Kreikassa n. 30 kertaa ja sinun haukkumasi Kreetalla eri kohteissa 11 kertaa, on kyllä tosi monipuolinen saari, mutta ethän sinä voi sitä tietää kun et ole käynnyt.
      Maanantaina 14.7 tulin Pargasta ja oli tosi nätti paikka mutta aivan liikaa turisteja pienessä kylässä joten ensi kerralla johonkin eri paikkaan, ehkä Chios.

      • rento lomailija

        Tuo joka haukkuu muita, on todella sivistymätön ihminen. Ei varmasti tunne ketään täällä henkilökohtaisesti, ei ole mikään selvännäkijäkään vai miksi niitä noita-akkoja kutsutaankaan.
        Olen ollut Kreikassa lähes 50 krt, joten aiankin minä tiedän
        siitä maasta ja tavoista jotain.
        Samaa mieltä olen, Platanias on hirveä turistirysä, sopii haöpoja reissuja haluavalle.
        Kaikilla siihen ei ole tarvetta - onneksi.
        Niin, olen ollut Kreetalla 5 krt, itäpuolella eniten, kerran Kalivesissa.
        Eiköhän tämä riitä, uskon ettei tuo riidan haastsja lopeta kouhkaamistaan...mutta höpiskööt itsekseen.


      • Anonyymi

        Oletko ajatellut, että heinä-elokuu olisi ehkä sesonkiaikaa, eurooppalaiset lomalla. Jos haluat olla Pargassa rauhassa, mene sinne toukokuussa. Ei ole ruuhkia eikä kamalan lämmintäkään, mutta kyllä siellä pärjää. Kesällä saa Suomessakin aurinkoa.
        Olen pöyristynyt tämän kettingin saamasta käänteestä. Alku oli lupaava, mutta sitten alkoi marmatus ja kahvinkeittojutut. Esiin tulvahtaa Suomi-turistien jutut. Olen kuvitellut, että tällaiset on vitsejä, mutta ilmeisen totta kuitenkin.


    • Anonyymi

      Lukeekohan tätä ketjua kukaan?

      Olen menossa teinien kanssa kesällä 2024 viikoksi Pargaan. Ajattelin että kokeilen elämäni ensimmäistä kertaa vuokrata auton ulkomailta ja ajella. Te jotka olette ajaneet meteoraaan yms nähtävyyksiin, niin oliko tiet miten kapeita? Oliko rotkomaisia pikkuteitä. Tarkoitan tällä semmoista, että esim vuoristoisessa on niin kapeat tiet, että joutuu ajamaan melkein rotkon reunaa pitkin jottei vastaantukevaan ajoneuvoon osu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe