Finanssi- ja talousasiantuntija, Haaga-Helia

karmasi

Onko kenelläkään kokemusta Haaga-Helian finanssi- ja talousasiantuntijan koulutusohjelman pääsykokeista?

Kuulisin mielelläni mahdollisimman tarkasti pääsykokeen tehtävistä, jos joku nyt vain sattuu muistamaan ja viitsisi tänne niistä kirjoitella.

Kuinka oli oma menestyksesi pääsykokeissa? Maksimipistemäärähän on se 35 ja laskeskelin tässä, että viime vuoden tilastojen mukaan minun tulisi saada pääsykokeista ainakin 27 pistettä. En osaa yhtään arvioida, että onko tuo silkka mahdottomuus, vai ihan realistinen tavoite!

Kaikki vinkit ovat nyt erityisen tervetulleita!

25

2467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chesebroughh

      Moikka! Itsekin hain samaan koulutusohjelmaan ja kiinnostaisi saada lisätietoja pääsykokeesta... Haitko karmasi mihinkään muualle?

    • karmasi

      Hain myös tietojenkäsittelyyn Haaga-Heliaan. Tämän lisäksi myös Optometriaa ja Suun terveydenhuoltoa Metropoliaan.

      Joko sulle on muuten tullut kirje postissa? Mä just soittelin stressaantuneena hakutoimistoon ;) No hakemus oli ainakin hyväksytty, mutta kirje on jossakin kenties matkalla!

    • chesebroughh

      Joo, mulle tuli eilen kirje! Itse odottelin sitä saapuvaksi jo tiistaina ja ehdin vähän huolestua, kun ei kuulunut :-D

      Mitä mieltä oot pääsykoeaineistosta (erit. suomenkielisestä, en ole englanninkieliseen vielä ehtinyt perehtyä)? Mun mielestä näin kerran aineiston läpilukeneena koko teksti on aikalailla samojen asioiden pyörittelyjä, yllätyin ihan. Eli melko suppea on aihealue. Saa nähdä muuttuuko mieli, kun ehdin paremmin syventymään teksteihin.

    • karmasi

      Mä taas puolestani olen lukenut vain tuota englanninkielistä. Se on mun mielestä ihan ok, mutta tää suomenkielinen on kyllä suoraan sanottuna ihan hanurista! :D

      Sinäänsä huvittavaa kun koen tuon englanninkielisen helpommaksi ymmärtää kuin suomenkielisen.

      Aloittelen tässä juuri tuota suomenkielistä ja on kyllä aikamoista. Pitäisi ihan kaikki taloustermit jo ennestään tietää! No en tiedä. Siinä se ongelma on.

    • karmasi

      Niin ja hei mitenkäs sun pisteet? Paljonko tulee tässä jo ennen pääsykoetta kasaan?

      Mulle tulee

      1. hakutoive = 5
      Koulumenestys = 43
      Työkokemus = 5

      Yhteensä siis 53. Toivottavasti.

      En kyllä tiedä miten sisään voisi päästä, kun tänä vuonna niin paljon hakijoita!

    • chesebroughh

      Nojoo, ihan oikeassa olet, nyt kun olen syventynyt suomenkieliseen teksiin tarkemmin niin alan jo luopua toivosta päästä sisään... Koko ajan saisi olla sanakirja kourassa, että ymmärtäisi edes omaa äidinkieltään. Melko epätoivoista...

      Mitenköhän mulla nuo pisteet meni.... Pitää ihan käydä tarkistamassa nuo koulumenestyspisteet.

      1. hakutoive = 5 pistettä
      Koulumenestys = 46 pistettä
      Työkokemus = 3 pistettä

      Eli 54 pistettä. Njoo...

      Mua suoraan sanottuna pelottaa kauheesti että miten tässä käy :-D

    • karmasi

      No huh tuo sun koulumenestys!

      Olisi kyllä kiva päästä vaihtamaan enemmänkin juttua tästä aiheesta ja kenties treenaamaan yhdessä näin netin välityksellä.

      Mitenköhän olisi mahdollistaa vaihtaa esim meseosoitteita, jos sellaista omistat?

    • chesebroughh

      Hei, meseosoite löytyy kyllä monen vuoden takaa! Lisäile vaan [email protected] niin voidaan jatkaa juttua siellä :-)

    • karmasi

      No niin, lisätty on! :)

    • halukas123

      Mites ne pääsykokeet meni ja millaset ne on/oli?

    • tulevaFina

      Onko ketään joka hakee tänä vuonna? olis kivaa jakaa ajatuksia aineistoista ja sen sellaista!

    • tulevaFina

      anyone?

      • eveb1

        Ite haen tänä vuonna! onko teijän mielestä helppoja noi aineistot?


    • tulevaFina

      Hei mahtavaa! saisko sun spostin? paljon sulla on lähtöpisteitä?
      Suomenkielinen on ihan huuhaata mulle. Ei siitä englanninkielisestä saa pahemmin selkoa:/ mites sn mielestä?

      • Tale

        Täältä löytyy myös ensimäisenä hakutoiveena. Ihan semi haastavat aineistot, se englanninkielinenkin, piti googlata suomenkielinen versio siitä että pääs kärryille mistä puhutaan :D Ei hitto, vähän jänskättää miten käy. Lähtöpisteet tais olla 46 koulumenestys, 5 työkokemus ja 5 ensimäinen hakutoive.

        Mukana jakamassa ajatuksia jos kiinnostaa: [email protected]


    • eveb1

      Jep mä kans jouduin tulostaa suomenkielisen version siitä englanninkielisestä aineistosta. Mulla on niin huonot lähtöpisteet et pitäs saada melkeen täydet tosta valintakokeesta... saa nähä miten käy :D

    • tulevaFina
    • 111111111111

      mistä löysitte suomenkielisen version siitä englanninkielisestä aineistosta? :o

    • Thinkagain

      finanssi ja taloushallinnon amk tutkinto tsirh :D:D

      tervetuloa reskontranhoitajahelvettiin

    • really?

      ette tiedä mihin helvettiin olette menossa. Lopulta "pääsette" vain paskahommiin

      • tiiu5

        Toiset voi jatkaa opiskeluaan vielä ton koulutuksen jälkeen, jolloin ei välttämättä paskahommia tuu :)


      • really?
        tiiu5 kirjoitti:

        Toiset voi jatkaa opiskeluaan vielä ton koulutuksen jälkeen, jolloin ei välttämättä paskahommia tuu :)

        toiset hmm ehkä 2%. Jos heittää kiven osuu todennäköisemmin tradenomiin kuin puuhun!


    • eveb1

      111111111111: Googlesta olisko? :D

    • Tale

      really?:n kanssa kyllä pakko olla samaa mieltä. Jos kuvittelee että tää koulutus tuo automaagisesti työpaikan(siis jotain muutaku niitä em. paskahommia" niin aika ankeeta tulee varmasti olemaan.

      eveb1 elä ihmeessä kerro enempää, ja sit ku se kysyy missä osotteessa se koe on niin ei kerrota niin meijän muitten tsäänssit paranee ":D"

    • aleeex

      hei, toi alkuperäinen kysymys kiinostaa muaki, että minkälaisia monivalintakysymyksiä/kirjoitelma-aiheita noissa kokeissa oli?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe