Thaimaan lippu

PellervoHollo

Hei kaikille Suomi24-palstalaisille!
Songran on juhla jota nyt juhlimme. Vettä, vettä ja lisää vettä. Iloa, naurua ja hyvää mieltä. Tätä kaikkea on tämä vuoden suurin juhla jota nyt vietämme. Olimme varanneet tien poskeen kaksi vanhaa öljytynnyriä jotenka minulla, Oolla ja paikallisilla tyttösillä oli kaksi barrelia vettä heitettäväksi ja ruiskuteltavaksi ohikulkijoiden päälle.. Muutaman vaaratilanteen aiheutimme ohikiitäville motoristeille mutta kaikenkaikkiaan ihmiset ovat hyvin iloisella juhlatuulella.
Täällä thaimaassa on hyvin paljon puna-valko-sinisiä lippuja. Niitä näkee kaikkialla. Tiedoksi että ne ovat thaimaan lippuja. Tämän nyt kaikki varmastikin tietävät mutta kerrotaan kuitenkin että puna-valko-sininen thaimaan lippu symbolisoi kansaa, buddhalaisuutta ja monarkiaa.

Terveisin Pele, Oo ja Budis

8

387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • budhah haa

      punavalkosinisiä lippuja ei olekkaan kuin .....
      englanti, norja, islanti, usa, alankomaat, ranska, venäjä, kuuba, austraalia, panama...
      . siinäpä sitä budhalaista monarkiaa kerrakseen :)

    • 28 x....

      Lipuista viis mutta jokin aika sitten sai olla tarkkana paitansa väreistä. Jos meni maaseudulle kannatti laittaa päälle punainen t-paita niin sai bataattinsa puoleen hintaan. Keltaisen paidan kanssa sai olla tarkkana.
      Yleensä minä pyörin köyhälistön maisemissa. Tietysti jos turpaanottoa pelkää joka nurkan takana on parasta turvautua neutraaliin sävyyn.
      Maaseututytölläni oli punaiset pikkaritkin, en tosin tiedä oliko se poliittinen kannanotto? Niin ja tissiliivitkin olivat punaiset. Itselläni ei ollut muuta punaista näyttää kuin kiiltävä kullinpääni. Oiih sitä läiskettä (varastettu Riitta Uosukaiselta)
      joka silloin huoneemme täytti.
      Aamusella aurinko nousi ja se oli keltainen. Illalla kun laski oli punainen. Ota nyt sitten tästä maailmanmenosta selvää?

      Vielä kerran tervetuloa hra Hollo! Juttusi ovat parasta antia piiperrykseksi menneelle palstalle. Pää pystyyn ja tulta päin!

    • bangsaen

      Unohdit sinisen. Kuningas on tehnyt kompromissin ja hanella on usein pink-pikku-takki tai T-paita.

    • Vesavee72

      Eikö rahat riitä Suomessa?

    • Vesavee72

      Osta huorasi Suomesta äläkä puhu paskaa.

    • kalkkiskalkki

      vesa ei taida enää jaksaa matkustaa, kun on jo 72vee

    • ThainAviomiesOriginal10

      Meillä on kodissamme Chiang Maissa kunniapaikalla Thaimaan lippu ja Kuninkaan keltainen lippu.

      Monella palstalaisella lienee olevan kunniapaikalla sinapin värisen vakosamettisohvan edessä lastulevykaffipöydällä tietokone, jolla hankkivat mielihyvää päivittäin itsellensä provoilemalla Thaimaan matkailupalstalle aivopierujaan.

    • naisen.aivot

      Tulin stadissa tänään klo 11 steissille ja dallailin Kaivotalolle päin. Jalankulkuvaloissa kaksi runsaasti ylipainoista suominaista vaahtosi, että "nyt ne thaihuorat on tuolla" osoittaen Keskuskadun aukiolle. Piti ihan mennä sinne ja siellä tosiaan on joku Thaifestivaali, jossa saa ostaa safkaa ja katsella tanssiesityksiä ja kuunnella thaimusiikkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe