Olemme lähdössä Italiaan, lennämme Ryanairilla Bergamoon. Yövymme Bergamossa ja teemme siitä matkoja lähiympäristöön, joko vuokra-autolla tai bussilla.
Otamme hotellin n. 3 km:n päästä keskustasta ja ajattelimme liikkua paljon kävellen, keskustaan ainakin suunnittelimme kävelevämme. Onko Bergamossa hyvin kävelyreittejä vai joutuuko siellä kävelemään autotien laidassa?
Bergamossa liikkuminen
5
1067
Vastaukset
- Olly
Ei hätää, keskusta on käytännössä kävelyalue.
Ja jos on auto, lähistöltä löytyy hurjasti nähtävää, Lago di Gardasta Milanoon.- loveitalia
Kiitos! Ensimmäinen reissu Italiaan edessä :)
Muutamissa maissa pidempien matkojen liikkuminen kävellen on ollut miltei mahdotonta, tiet ovat kapeita eikä kävelyteitä ole ja liikennekulttuuri hieman toista kuin Suomessa.
- Non capisco
Auto? Maassa, jossa juna- ja linja-autoliikenne on tehokasta, tiheää ja edullista?
Milanoon? Juna puolen tunnin välein
Lago di Gardaan? Tunnin välein. Samoin Como-järven rannalle.
Milanon keskustaan sen sijaan ei pääse vapaasti ja jos ehdottomasti haluaa, niin joutuu ylimääräistä maksamaan.
Metrolippu maksaa vain euron. Junalippu Bergamo - Milano vajaat 5. - ml1
Siellä Bergamossa on hieno vanha kaupunki - ja siellä junarata. Bussilla tai kävellen pääsee hyvin. On jalkakäytävät. Bussi on halpa ja juna samoin.
- ml1
lisäksi junayhteydet on hyvät vaikka Milanosta etelään. Jos haluaa katsella enempi maisemia - voi valita hitaamman junan, joka on huomattavasti halvempi kuin nopein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882